عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
در سفر به قم صورت گرفت
مدافعان سامرا و بارگاه نورانی امامان هادی و عسکری (ع) با حضور در شهر قم از ضریح در دست احداث امامین عسکرین(ع) بازدید کردند.

عقیق: به نقل از روابط عمومی مقاومت اسلامی نجبا، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ اکرم کعبی دبیرکل حزب‌الله نجبا و حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جابر رجبی معاون وی با حضور در شهر مقدس قم با جمعی از علما و مراجع عظام تقلید این شهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

همچنین این گروه که به عنوان مدافعان سامرا و بارگاه نورانی امام هادی و امام عسکری (ع) محسوب می‌شوند با حضور در کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین (ع) از نزدیک ضریح طراحی شده و در دست احداث این امام همام را بازدید کردند.

ساخت این ضریح از سال 88 به دستور آیت‌الله سیستانی آغاز شد و عملیات اجرای پروژه نیز زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده وی در ایران ادامه یافت.

در ساخت این ضریح از 70 کیلوگرم طلا و 450 کیلوگرم نقره استفاده شده و اساتیدی چون سید مهدی علمدار، مهدی دیدار، خوش‌نژاد، موحد و ... کار طراحی و ساخت آن را بر عهده داشته‌اند.

عمر مفید این ضریح 400 سال عنوان شده که همزمان با ساخت آن چهار در بزرگ ورودی و خروجی به صحن‌های حرم و هفت در ویژه ضریح نیز ساخته شده است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین