عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
يك زائر آذري زبان گفت: حج بايد به عنوان نماد همگرايي امت اسلامي باشد.
عقیق: با اشاره به اهميت فريضه حج اظهار كرد: حج در هر شرايطي بايد به عنوان نماد توحيد، بندگي خدا، همگرايي و همدلي امت اسلامي در لبيك گويي به نداي الهي و با تاسي به پيامبران الهي، حضرت ابراهيم (ع) و رسول گرامي اسلام (ص) با صفا، طراوت و معنويت انجام شود.
وي با بيان اينكه مسلمانان در حج بايد صداي امت اسلامي را در وحدت، يكدلي، همدلي و چنددستگي اعلام كنند، گفت: مسلمانان نبايد در دام شياطين جن و انس كه به دنبال فساد و جنگ داخلي بين مسلمانان هستند، بيفتند.
اين زائر ايراني آذري زبان كه از تبريز به سرزمين وحي مشرف شده است با اشاره به چند سفر قبلي اش به عربستان خاطرنشان كرد: آنچه در ذهنم از خاطرات حج نقش بسته خيل عظيم و درياي بيكران انسان هاي موحد با رنگ پوست، زبان و نژاد گوناگون در صحراي عرفات و مناست.
وي با بيان اينكه حج بايد نماد وحدت، همدلي، ايستادگي امت اسلامي، تعاون، همكاري امت در حل مسائل و مشكلات باشد، عنوان كرد: دشمنان تلاش مي كنند كه حج را مذهبي و قوميتي نشان دهند، در حالي كه حج بيت الله الحرام فرامرزي، فراقوميتي، فرامذهبي، توحيدي و نماد قيام الهي براي پيشرفت، تعالي، قرب و بندگي خداست.
طيب يادآور شد: حج در وضعيت كشورهاي اسلامي نيز موثر است و سبب مي شود كه دل ها به همديگر نزديك شود و گام مهمي براي وحدت و همدلي باشد.
اين زائر ايراني عنوان كرد: كنفرانس ها و گردهمايي هاي زيادي براي تلطيف قلوب، وحدت و همدلي مسلمانان برگزار و در آنها تلاش مي شود كه صداي رساي امت اسلامي به جنگ طلبان و تفرقه افكنان برسد، ولي حج از تاثير فراواني در اين زمينه برخوردار است.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین