عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
آیت الله اراکی:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اولاد حضرت موسی مبرقع، نقش عظیمی در تحکیم مبانی اسلام و تشیع و قرآن و دین در تمام خطه ایران تا اندونزی داشتند.
عقیق: آیت الله محسن  اراکی، شب گذشته در مراسم غبارروبی ضریح حضرت موسی مبرقع(ع) گفت: خداوند در قرآن بیان می کند که آل ابراهیم(ع) را برگزیده است و این سلسله نسب در هم تنیده اند.

وی افزود: اینکه رسول الله(ص) فرمودند که «فاطمه بضعة منی و علی منی و انا من علی» منظور همین امر است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مخذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند بیان می کند که ما این برگزیدگی را از آل اسحاق پس گرفتیم که همان بنی اسراییل بودند؛ خداوند این امامت را از بنی اسراییل به بنی اسماعیل که آل پیامبر اکرم(ع) هستند دادند.

آیت الله اراکی گفت: این سلسله برگزیدگانی هستند که تطهیر جامعه بشر را به عهده دارند؛ این نسل، نسل بسیار مبارکی است؛ نسل حضرت فاطمه(س) برگزیده سراسر جهان هستی شد و خداوند به این آل فرمودند که ما به این آل ملک و سلطنت عظیم دادیم که منظور همان امامت و راهبری جهان به سوی حق و حقیقت است.

وی افزود: تمام خیر و فضیلت از این خانواده به سراسر جهان پخش شده است؛ یکی از برنامه های امام موسی کاظم(ع) که بر طبق دستور خدا بوده این است که اولاد این حضرت نسل امامت را در سراسر جهان منتشر کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: نسل امام جواد(ع)و حضرت موسی مبرقع(ع) اسلام را در شرق گسترش دادند ؛اولاد حضرت موسی مبرقع، نقش عظیمی در تحکیم مبانی اسلام و تشیع و قرآن و دین در تمام خطه ایران تا اندونزی داشتند.

آیت الله اراکی گفت: تعدادی از اولاد امام کاظم (ع) در عراق ساکن شدند و تعدادی از اولاد ایشان به سمت مصر رفتند.

وی با اشاره به جایگاه حضرت موسی مبرقع(ع) افزود: باید به شان این امامزاده بیشتر رسیدگی شود و خوشبختانه امروز شان این امامزاده(ع) تا حدی رعایت شده است ولی باید شان این آستانه گسترش بسیار بیشتری پیدا کند؛ ایشان علاوه بر پرورش در دامن اهل بیت(ع) حق عظیمی بر جهان تشیع دارد، زیرا نشر تشیع و اسلام در جهان به خصوص در شرق، مدیون این حضرت است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت های خوبی در تملک حاشیه این بارگاه انجام شده است و همگان باید کمک کنیم که این آستان به شکلی ساخته شود که حق کوچکی از حق بزرگ این بزرگواران را ادا کنیم.

آیت الله اراکی گفت: شان حضرت موسی مبرقع(ع) باید همچون حضرت معصومه(س) نگاه داشته شود و این امامزاده محترم باید در اینجا پاس داشته شوند، زیرا اگر امروز دین و ایمان و عزتی که ایران اسلامی در دنیا پیدا کرده است مدیون این حضرات و بزرگواران است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین