عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
مراسم هفتگی هیئت الرضا(ع) با مداحی حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی حسین رستمی
امام صادق(ع) فرمودند که یکی از ریسمان های شیطان این است که شما را از کمک کردن به برادر دینی باز می دارد.امروزه مهمترین امری که باید به آن اهتمام بورزیم، رسیدگی به امور مسلمین است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام روزمه و مداحی حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی حسین رستمی برگزار شد.


  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام روزمه را بخوانید:

_ امام صادق(ع) می فرماید شیطان یک شکارگاهی را دارد که ریسمان هایی را در این شکارگاه ها دارد که مخصوص شیعیان امیرالمؤمنین و دوستان و شیعیان اهل بیت است. شیطان تا حدودی به حقیقت عالم آشنا است و می داند که چکار کنیم از چشم خدا می افتیم و چکار  کنیم که محبوب خدا شویم.شیطان سال ها بندگی خدا را کرده است.

_ امام صادق(ع)  فرمودند که یکی از ریسمان های شیطان این است که شما را از کمک کردن به برادر دینی باز می دارد. خدا روی زمین مثل چیزی برای قدم برداشتن مؤمن برای حوائج برادر دینی خود عبادت نشد.بروز و ظهور دین فقط نماز خواندن نیست و مسائل عبادی نیست . آن جایی که تو گره ای از برادران دینی خود را باز کردی دین بروز و ظهور می کند.

_  یکی از مسائلی که باید دقت کنیم و از اهل بیت درس بگیریم این است دشمنان شناسی کنیم که بتوانیم راه مقابله با دشمن را دریابیم. ما در باب دشمن شناسی کم کار کرده ایم. هر چقدر به ابعاد وجودی شیطان پی ببریم راه مقابله با شیطان را می توانیم پیدا کنیم.

_ کسی که گریه کن حقیقی امام حسین باشد اهل بهشت است. این گریه کن خودش بهشت می شود و هر کس کنار این اشخاص قرار می گیرد احساس آرامش می کند.هیچ کس در روز قیامت بار کس دیگری را به دوش نمی کشد.

_ یکی از کارهایی که موجب می شود خیلی به خدا نزدیک شوید و هم ردیف زیارت است این است که با خلق خدا به مهربانی برخورد کنید و گره مشکل مردم را باز کنید. اگرچه تعداد انسانهایی که مثل مرحوم مرشد چلویی و رجبعلی خیاط باشند کم است اما می شود بازاری و کاسب بود و به خدا رسید.کاسب حبیب خداست.  

_ وقتی انسان دغدغه ی حل مشکلات مردم را داشته باشد آنگاه تمام مشکلات انسان را خود خداوند حل می کند. اگر در پی دستگیری از افتادگان باشیم خداوند هم در همه حال از انسان دستگیری می کند.ما دین را سخت به خورد مردم می دهیم. البته خیلی هم نباید دین را آسان بیان کرد.

_ با رعایت کردن دین انسان می تواند به مرحله اعلای معنویت برسد. امام موسی بن جعفر (ع)فرمودند اگر تو دنبال حل گرفتاری برادر دینی خود باشی خدا دنبال گرفتاری تو می افتد. گرفتاری برادر دینی خود را در حد وسع برطرف کنید تا خدا گرفتاری شما را برطرف کند.

_ امروزه مهمترین امری که باید به آن اهتمام بورزیم، رسیدگی به امور مسلمین است. اگر شخصی صبح کند در حالی که به امور مسلمانان بی توجه باشد، مسلمان نیست. تمام سعیمان بایستی در راه گره گشایی از برادران دینیمان باشد. در هر قشری باشیم می توانیم کمک کنیم. گاه با کمک مالی، گاه با قدم برداشتن و انجام کار، گاه حتی با یک لبخند و با دادن روحیه و امید.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین