عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
جشن ولادت امام رضا (ع) در هیئت مکتب المهدی(عج)
منظور از اقامه نماز خواندن نماز نیست بلکه این است که انسان بفهمد حقیقت نماز و اقامه نماز از اباعبدالله الحسین(ع) است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن ولادت امام رضا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام سید عباس موسوی مطلق و مدیحه سرایی حاج محمد کمیل و حاج مهدی اقدم نژاد در هیئت مکتب المهدی(عج) برگزار شد .


  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را بخوانید:

_ در کتاب عیون اخبارالرضا حدیثی آمده است که وجود مقدس علی بن موسی الرضا(ع) از اجداد گرامیشان و پیامبر(ص) نقل می فرمایند که امت من به خیر نمی رسند و گریزی نیست که به خیر و آرامش برسند مگر این هفت کار را انجام دهند اول همدیگر را دوست بدارید.دوم این که به همدیگر هدیه بدهید.

_ سوم این که امانت ها را ادا کنید و خیانت در امانت نکنید. چهارم اجتناب از حرام می باشد. پنجم فرهنگ مهمان نوازی و اکرام مهمان است.ششم اقامه نماز می باشد. هفتم این که باید زکات بدهید. اگر این هفت کار ترک شود و انجام نشود این امت علاوه بر این که روی خیر و آسایش را نمی بینید بلکه دو بلای قحطی و خشکسالی بر امت نازل می شود.

_ فرهنگ محبت و دوست داشتن باید فراگیر شود. حاج اسماعیل دولابی می فرمودند که با شمشیر محبت سرها را ببرید. در جامعه ای که با محبت رفتار کنند آن جامعه به سمت خیر و خوبی پیش می رود. محبت باید علاوه بر این که زبانی است باید قلبی هم باشد. محبت خیلی اثرگذار است.

_ به هدیه دادن در دین خیلی سفارش شده است. در مسافرت سوغاتی بخرید.یکی از درمان های کینه هدیه دادن است. اهل بیت هم در قول و هم در فعلشان به هدیه دادن سفارش بسیار می کردند.در روایت داریم که هدیه را بهتر جواب بدهید.

_ امانت گاهی حرف است و گاهی سر و گاهی شی است. امام رضا(ع) می فرماید که شیعیان ما را به چند چیز بشناسید. اول اهتمامشان به فریضه اول وقت است . دوم این که خوش قول و اهل ادای امانت هستند. اجتناب از حرام آثار و برکاتی دارد. هر چیزی که شما از آن چشم پوشی کنید و اجتناب کنید خدا از حلالش به شما می دهد.

_ در زندگی اسلامی مهمان جایگاه بالا و والایی دارد. مهمان حبیب خداست.منظور از  اقامه نماز خواندن نماز نیست بلکه این است که انسان بفهمد حقیقت نماز و اقامه نماز از اباعبدالله الحسین(ع) است. توصیه بسیاری از بزرگان ما این بوده که قبل از تکبیر نماز دست بر سینه گذاشته و سه بار سلام بر اباعبدالله بدهید. اقامه نماز در جامعه باید آثاری بگذارد.

_ اقامه نماز یعنی این که فساد در جامعه کم شود. اقامه نماز یعنی بدقولی ها کم شود. اقامه نماز یعنی ایجاد نظم و یاد خدا در همه جا باعث پیوند برادری و برابری بین مردم شود. اقامه نماز یعنی این که فحشا و منکر به حداقل خود برسد. نماز را از محوریت خود خارج نکنید. وقتی نماز اصلاح شود تمام کارها درست می شود. جایگاه نماز را در زندگی خود مشخص کنید.

_ باید برای دین و اعتقادات خود پول خرج کنید. جنبه اجتماعی نماز در پرداخت زکات خود را نشان می دهد.گناهان آثاری دارد. اگر جامعه ای هم اهل این هفت کار نبود ولی خود انسان اهل این هفت کار توصیه شده امام رضا(ع)  بود به خیر می رسد و روی آسایش و آرامش را می بیند و قطعا در خانواده خود به برکت می رسد. در جامعه ای که این کارها نهادینه نشود روی خیر و آسایش را نمی بیند.

_ چشمی که برای اباعبدالله گریان نباشد آن چشم خیری ندارد. یکی از آثار محبت بر سیدالشهدا اشک بر اباعبدالله است. اگر اهل قریه تقوا پیشه کند خداوند برکات را از آسمان فرو می فرستد.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین