عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
يك زائر ايراني عنوان كرد:
يك زائر ايراني گفت: مشتركات ديني بهترين بهانه براي ايجاد وحدت اسلامي هستند.
عقیق:حسن احمدوند گفت:دشمنان اسلام با سوءاستفاده از جدايي مسلمانان از يكديگر، بيشترين بهره را مي برند.
وي با بيان اينكه اولويت اول جهان اسلام ايجاد وحدت اسلامي است گفت: براي هر كاري بهانه و دليلي لازم است كه به نظر مي رسد براي رسيدن به وحدت ميان مسلمانان محور قرار دادن مشتركات ديني بهترين بهانه و دليل باشد.
وي كه خود را معلم معرفي كرد در ادامه افزود: وجود خداي واحد، قرآن واحد، پيامبر واحد، قبله واحد و ... بهترين دلايلي هستند كه مي توانند امت اسلامي را در رسيدن به وحدت مد نظر اسلام ياري دهند.
اين زائر لرستاني خاطر نشان ساخت: تشتتي كه در بين كشورهاي اسلامي وجود دارد باعث شده است تا دشمنان به ويژه دنياي استكبار به ثروت هاي خدادادي آنان اعم از معادن، نفت و ... چشم طمع داشته و به انحاي مختلف آنها را به يغما ببرند.
احمدوند همچنين وجود جنگ هاي مختلف در بين كشورهاي اسلامي را از جمله توطئه هاي دشمنان عنوان كرد و افزود: در حالي كه شاهد هستيم كشورهاي اروپايي و غربي به دنبال پيشرفت و توسعه هستند اما عمده كشورهاي اسلامي متاسفانه فريب دشمن را خورده و به جنگ و ستيز با يكديگر پرداخته اند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد هر چه زودتر به جنگ و خصومت بين مسلمانان پايان داده شود گفت: سران كشورهاي اسلامي بايد با تاسي از پيامبر مهرباني و رحمت حضرت محمد (ص) به ايجاد صلح و دوستي در منطقه كمك كنند و نگذارند بيش از اين جهان اسلام در آتش جنگ و خونريزي بسوزد.
وي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران علمدار و پيشقراول برقراري صلح و آرامش در منطقه و جهان اسلام هست خاطر نشان ساخت: به يمن انقلاب اسلامي، ايران عزيزمان در نهايت امنيت به سر مي برد بنا بر اين بجاست ساير ملل اسلامي با الگو قرار دادن ايران صلح و امنيت را در كشورهاي خود و منطقه برقرار سازند.
احمدوند در خاتمه با اشاره به فرا رسيدن موسم حج كه در آن ميليون ها مسلمان با فرهنگ هاي مختلف از سراسر دنيا حضور مي يابند تاكيد كرد: موسم حج تمتع بهترين زمان براي نشان دادن وحدت امت اسلام است همه بايد با شعار لااله الا الله و محمد رسول (ص) دست در دست يكديگر و با مشت هاي گره كرده اعلام كنند كه اسلام عزيز همه چيز آنهاست و تحت هيچ شرايطي از آن دست بر نمي دارند.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین