عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، حضرت عباس بن علي(عليه السلام) را از نسل اميرالمؤمنين و نوه ابوطالب خواند كه هر كدام از اين دو، از شجاعان و بزرگان قريش بوده اند.
عقیق:خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، در مراسم سخنراني و مداحي سرداب علقمي حرم حضرت عباس(عليه السلام) با اشاره به صفات كمال قمر بني هاشم(عليه السلام) چهار صفت خدادادي ايشان را برشمرد و افزود: اين صفات موجب برجستگي حضرت اباالفضل العباس(عليه السلام) گرديده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي، خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، حضرت عباس بن علي(عليه السلام) را از نسل اميرالمؤمنين و نوه ابوطالب خواند كه هر كدام از اين دو، از شجاعان و بزرگان قريش بوده اند.
حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي، با اشاره به جمال دل آرا و زيبايي بي نظير حضرت اباالفضل(عليه السلام) گفت: دو نفر در خاندان پيامبر اكرم(صلي‌الله عليه واله و سلم) ماه تابان شناخته مي شوند و سومين فرد حضرت عباس(عليه السلام) است كه او را قمر منير و ماه تابان بني هاشم مي خواندند و در ميان بني هاشم كه خود زيباترين هاي عالم هستند، عباس به ماه بني هاشم معروف است.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، يكي ديگر از صفات حضرت عباس(عليه السلام) را رشادت و بلندقامتي، خواند و ادامه داد: وقتي ايشان سوار بر مركب تنومند مي شدند و پاها را در ركاب مي گذاشتند زانوها از بناگوش مركب مي گذشت، ولي آن قامت رشيد با اين قبر كوچك خبر از فاجعه اي عظيم دارد.
وي ادامه داد: شجاعت و دليري چهارمين ويژگي است كه در حضرت اباالفضل العباس(عليه السلام) مشهود بوده به طوري كه وقتي به عمر بن سعد لعين گفتند: چرا معطل مي كني و كار را تمام نمي كني در جواب گفت، مگر عباس را در ميان آنها نمي بينيد.
آري عباس با يك لشكر برابري مي كرد.
سلام خدا بر او، روزي كه زاده شد و روزي كه به شهادت رسيد و روزي كه سرافراز سر از خاك بر مي دارد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین