عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
بانی اولین و تنها مسجد شیعیان قاره اقیانوسیه گفت: مسجد امام رضا (ع) در نیوزلند کانون وحدت مسلمانان قاره اقیانوسیه و منادی دعوت به اسلام برای مردمان دورترین قاره دنیا است.
عقیق:فریدون صالحی اظهار کرد: در کشور نیوزلند 45 هزار مسلمان زندگی می‌کنند که از این تعداد 15 هزار نفر شیعه هستند.
وی با بیان این که تا دهه کرامت سال گذشته مسلمانان و شیعیان این کشور بزرگ، مرکزی برای تجمعات مذهبی مانند نماز عید فطر، شب‌های قدر و تاسوعا و عاشورای حسینی نداشتند، افزود: کار ساخت این مسجد منحصر به فرد از سال 1386 و پس از خرید زمین آن در شهر اوکلند نیوزلند آغاز و در سال گذشته در روز ولادت امام رضا(ع) افتتاح شد.
صالحی با بیان این‌که در ساخت این مسجد از معماری اصیل اسلامی ایرانی استفاده شده است، اظهار کرد: این مسجد در دو طبقه شامل اتاق امام جماعت، کتابخانه امام رضا (ع)، مرکز اسلامی و مرکز پژوهش های امام رضا (ع)، اتاق نگهداری کودکان زیر 7 سال به هنگام برگزاری مراسم، شبستان، دفتر مسجد و 30 پارکینگ اختصاصی ساخته شده است.
وی ادامه داد: همچنین 95 درصد از معماری مسجد بزرگ امام رضا (ع) در نیوزلند معماری اسلامی-ایرانی است و در 5 درصد باقی مانده به ناچار از معماری مدرن بهره گرفته شده است.
مسجد بزرگ امام رضا (ع) با مساحتی افزون بر 1771 مترمربع و بهره‌مندی از فضاهایی منحصر به فرد از جمله کتابخانه و مرکز اسلامی امام رضا(ع) و به کارگیری هنر ناب اسلامی و با صرف هزینه‌ای افزون بر یک و نیم میلیون دلار همزمان با دهه کرامت سال گذشته در شهر اوکلند نیوزلند افتتاح شد.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین