عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
سازمان حج و زيارت طي اطلاعيه اي نسبت به ثبت نام براي سفرهاي عتبات كه بدون مجوز اين سازمان و با قيمت هاي بسيار نازل و فريبنده انجام مي گيرد، هشدار داد.
عقیق:سازمان حج و زيارت طي اطلاعيه اي نسبت به ثبت نام براي سفرهاي عتبات كه بدون مجوز اين سازمان و با قيمت هاي بسيار نازل و فريبنده انجام مي گيرد، هشدار داد.
متن اطلاعيه روابط عمومي اين سازمان بدين شرح است:
پيرو گزارش هاي رسيده و مراجعات متعدد مشتاقان زيارت عتبات به اين سازمان به اطلاع مي رساند از ماه رمضان گذشته تاكنون برخي گروه هاي غير مجاز با دريافت مبالغي مختلف از جمله 650 هزار تومان از مشتاقان زيارت عتبات براي سفرهاي هوايي عتبات ثبت نام مي كنند و از آنجايي كه اينگونه مبالغ كمتر از نصف هزينه كاروان هاي سازمان مي باشد بعضاً به زائران گفته مي شود كه بخشي از هزينه سفر شما توسط خيرين پرداخت مي گردد.
بر اساس اين اعلام ممكن است برخي افراد سودجو با سوء استفاده از احساسات مذهبي مردم با حضور در مساجد و حسينيه ها و هيئات مذهبي و با دادن وعده هاي فريبنده ، اقدام به جمع آوري وجوه از زائران نموده و پس از مدتي متواري شوند . از اين رو بسياري از زيان ديدگان در اينگونه موارد به دستگاه هاي قضايي و نيروي انتظامي مراجعه و شكايت مي نمايند.
لذا يادآور مي گردد از آنجايي كه ليست دفاتر خدمات زيارتي مجاز براي سفر عتبات در پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت به آدرس www.hajnews.ir و همچنين در سايت هاي اينترنتي تمامي دفاتر حج و زيارت استان هاي كشور موجود است، زائران مي توانند به مراجعه به اين سايت ها و يا با مراجعه حضوري و تماس تلفني با سازمان حج و زيارت و دفاتر حج و زيارت استان ها از مجاز يا غير مجاز بودن اين دفاتر مطلع گردند.
بديهي است سازمان حج و زيارت در مورد كاروان هاي داراي مجوز پيگيري و اقدامات نظارتي خود را انجام داده و از حقوق زائرين صيانت مي نمايد و در مورد گروه هاي غيرمجاز بدليل عدم اطلاع كافي و رسمي نبودن مكان و زمان فعاليت آنها اقدام پيشگيرانه ميسر نمي باشد و دستگاه هاي قضايي و انتظامي اقدامات قانوني را بمحض اطلاع انجام خواهند داد.
شايان ذكر است مشتاقان زيارت عتبات براي شركت در پيش ثبت نام هاي عتبات در زمان هاي مقرر كه از طريق اطلاع رساني هاي اين سازمان در رسانه انجام مي گيرد، مي توانند به سامانه www.atabat.haj.ir مراجعه نمايند همچنين زائراني كه در مهلت مقرر در پيش ثبت نام ها شركت نكرده اند، مي توانند با مراجعه به سامانه www.atabat.org.ir از ظرفيت هاي خالي عتبات مطلع شده و نسبت به ثبت نام و اعزام به اين سفر زيارتي اقدام كنند.
لازم بذكر است در ثبت نام هاي مجاز عتبات كه توسط دفاتر خدمات زيارتي داراي مجوز سازمان حج و زيارت انجام مي گيرد، بابت پرداخت هزينه سفر فيش مخصوص پرداخت هزينه سفر عتبات كه پس زمينه آن منقش به عكس بارگاه شريف امام حسين(ع) با رنگ سبز است، به زائران ارائه مي شود و زائران مي توانند با مراجعه به شعب بانك ملي نسبت به پرداخت هزينه خود اقدام كنند و دريافت هزينه ها بصورت وجوه نقدي و يا واريز به حساب اشخاص صورت نمي گيرد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین