عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
استاد حوزه علميه قم، با بيان اينكه جنبه‌هاي معنوي فريضه حج براي زائرين حج بر تقويت جنبه‌هاي فردي و اجتماعي حج بسيار تاكيد كرد و افزود: حجاج در جريان سفر حج با مراجعه به روحاني كاروان بارها بزرگ‌ترين ره‌توشه اين سفر را تقويت ايمان و افزايش بصيرت ديني خوانده‌اند كه اين در جاي خود موضوع بسيار پراهميتي است.
عقیق:حجت‌الاسلام عبدالجواد ابراهيمي فرد، پژوهشگر حوزه علميه قم با اشاره به رشد روزافزون حجاج مسلمان در جهان اسلام، اظهار كرد: در چنين شرايطي آشنايي با اماكن زيارتي در سفر پرشكوه حج يك لزوم براي حجاج به شمار مي‌آيد.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه اماكن مذهبي يك تاريخ مجسم از اسلام براي همه جهانيان است، عنوان كرد: حج فريضه‌اي اجتماعي و سياسي در سبك زندگي اسلامي است و حجاج براي دريافت اهداف اين فريضه و رسيدن به سعادت بايد قبل از اين سفر روحاني به سرگذشت اماكن مذهبي آشنايي كامل داشته باشند.
حجت‌الاسلام ابراهيمي فرد با اشاره به تاريخ مكتوب و اسناد به‌جامانده از تاريخ اسلام، گفت: آشنايي با اماكن تاريخي در حقيقت يك مرور شفاهي بر تاريخ مكتوب اسلام است و ديدن اين آثار خود به علم و بصيرت حاجي در شناخت اسلام كمك شاياني مي‌كند.
وي با اشاره به تجربيات شخصي خود در درخواست زائرين حج در سفرهاي متعدد، گفت: حجاج پس از مشاهده اين واقعيات عيني معرفتي تازه و قوي از فريضه حج و اسلام پيدا مي‌كنند.
استاد حوزه علميه با اشاره حضور زائران در سرزمين وحي، اظهار كرد: حج در دريافت معارف ديني براي حجاج بسيار مؤثر است و خود حضور زائر در بيت‌الله الحرام موجب افزايش معرفت ديني حاجي در مسائل روز مي‌شود.
وي با بيان اينكه جنبه‌هاي معنوي فريضه حج براي زائرين حج بر تقويت جنبه‌هاي فردي و اجتماعي حج بسيار تاكيد كرد و افزود: حجاج در جريان سفر حج با مراجعه به روحاني كاروان بارها بزرگ‌ترين ره‌توشه اين سفر را تقويت ايمان و افزايش بصيرت ديني خوانده‌اند كه اين در جاي خود موضوع بسيار پراهميتي است.
حجت‌الاسلام ابراهيمي فر با اشاره به فلسفه آموزش قبل از سفر حج، گفت: آموزش قبل از سفر حج يك موضوع بسيار پراهميت است و تجارب نشان داده است كه اگر اين آموزش سمعي و بصري باشد باعث افزايش قدرت درك حجاج در اين سفر روحاني خواهد بود.
وي افزود: اگر جغرافياي زيارت به همراه تاريخ آن به‌صورت عيني مورد آموزش قرار گيرد ما از سفر حج بهره‌هاي فراواني خواهيم برد و به هدف اصلي اسلام كه وحدت بين ملل مسلمان است نزديك‌تر خواهيم شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین