عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
علی درستکار درباره راه‌اندازی کمپین «نائب الزیاره» می‌گوید: اینکه کمپینی در این ارتباط راه‌اندازی شده، اتفاق خوبی است، هرچند که نائب‌الزیاره بودن همواره به عنوان عرف و رسم مطرح بوده و قطعا حسن فراوانی هم به همراه دارد.
عقیق: این روزها در دهه کرامت مشهد الرضا حال و هوای عجیبی دارد، بوی زیارت و روزهای ناب عاشقی می‌دهد و این حال و هوا با نائبان زیارت و مشتاقان زیارتی که کبوتر دل خود را به همراه کبوتران حرم رضوی به پرواز در آورده‌اند دو چندان شده است.
سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد به یاری عده‌ای از اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی به مناسبت دهه کرامت و روزهای زیارتی امام رضا(ع) برای رساندن ندای دل عاشقان زیارت به ساحت مقدس آن امام همام، اقدام به راه اندازی کمپینی با عنوان «نائب الزیاره» کرده است تا مشهدی‌ها و زائرانی که در این ایام به زیارت حرم مطهر رضوی می آیند نائب‌الزیاره اهالی ایران زمین شوند.
نور خورشید هشتمین امام ولایت آنچنان عرصه‌های پهناور این سرزمین را فرا گرفته که عاشقان بسیاری را بی‌تاب زیارتش کرده است؛ در همین ارتباط با تنی چند از مجریان خوب کشورمان گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

* یک خادم حرم نائب الزیاره‌ام شود و در پیشگاه امام رضا(ع) برایم دعا کند
شاهین جمشیدی مجری جوان شبکه سه سیما کمپین نائب‌الزیاره را حرکت خوبی دانسته و می‌گوید: این کمپین می‌تواند اجر معنوی و حس و حال روحانی خوبی به مردم منتقل کند.
وی در پاسخ به این سؤال که دوست دارید چه کسی نائب شما در زیارت امام مهربانی‌ها شود، عنوان می‌کند: دوست دارم یک خادم حرم نائب الزیاره‌ام شده و در پیشگاه امام رضا(ع) برایم دعا کند.
جمشیدی  که دل خود را راهی سرزمین خورشید کرده، ابراز می‌کند: دعا زیاد است ولی آنچه قابل بیان است آرزوی سلامتی برای همه مردم و در درجه دوم برای خودم، خانواده، همسر و فرزندم در بارگاه امام هشتم است و اینکه همه چیز به خوبی و خوشی پیش برود.

* دوست دارم خودم نائب الزیاره مردم ایران در دهه کرامت شوم
اقبال واحدی، مجری سپید مو و خندان روی تلویزیون هم از کمپین نائب الزیاره استقبال کرده، می‌افزاید: کار خیلی خوبی است و برکت زیادی هم برای فرد طالب الزیاره و هم نائب الزیاره خواهد داشت، برکاتی که در سراسر زندگی خود را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه دوست دارم فردی دلشکسته نائب‌الزیاره من باشد، عنوان می‌کند: این افراد به واسطه دل شکسته شان ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند.
واحدی که دل خود را در پنجره فولاد گره زده، می‌گوید: می‌خواهم زائرانی که در دهه کرامت به زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، برایم دعا کنند تا خودم به مشهد بیایم و نائب‌الزیاره کسانی شوم که نمی‌توانند به زیارت امام مهربانی‌ها بیایند.

* دوست دارم تا مادرم نایب الزیاره من شوند
علی درستکار، پژوهشگر و مجری برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در رابطه با کمپین نائب الزیاره می‌گوید: اینکه کمپینی در این ارتباط راه اندازی شده، اتفاق خوبی است، هرچند که نائب‌الزیاره بودن همواره به عنوان عرف و رسم مطرح بوده و قطعا حسن فراوانی هم به همراه دارد.
وی به برکات زیارت و نائب شدن از جانب دیگران اشاره کرده و می‌افزاید: این مسئله می‌تواند سبب همدلی بیشتر و در خاطر داشتن همنوعانمان شده و جریان فرهنگی و معنوی گسترده‌ای را در سطح جامعه راه بیندازد.
به گفته وی در زیارت بارگاه رضوی نایب الزیاره بودن بیشتر به یک فرهنگ و عرف تبدیل شده و من دوست دارم تا مادرم دهه کرامت به نیابت از من به زیارت امام هشتم برود.

* دوستان مشهدی‌ام نائب الزیاره‌ام شوند
هرمز شجاعی‌مهر هم دیگر مجری حاذق تلویزیونی کشور طرح کمپین نایب الزیاره را ایده مناسبی در راستای ترویج فرهنگ زیارت عنوان کرده و می‌گوید: با توجه به اینکه برخی مردم ایران بضاعت و یا امکان حضور در مشهد و تشرف به حرم مطهررضوی  را ندارند این کمپین می‌تواند اتفاق خوبی برای رساندن سلام عاشقان به پیشگاه آن حضرت  باشد.
وی با بیان اینکه نیابت زیارت در معنویت افراد بی تأثیر نیست، می‌افزاید: با این حال معتقدم حضور شخصی افراد در حرم مطهر تأثیرات معنوی بیشتری می‌تواند داشته باشد.
این مجری تلویزیون با بیان اینکه اغلب با خانواده در مشهد حضور پیدا می کنم، عنوان می‌کند: دوستان زیادی در شهر مشهد دارم و دوست دارم عزیزان مشهدی به زیارت حضرت رضا(ع) بروند.

* سادات رضوی نائب‌الزیاره‌ام شوند
مرتضی یراقبافان یکی از مجریان شناخته شده در حوزه معارف نیز کمپین نائب‌الزیاره را امری مفید و تأثیر گذار در فضای مجازی که روزانه چالش‌های نامناسب و سطحی دانست و افزود: کمپین نائب‌الزیاره در تقویت فرهنگ ناب زیارت است که به همت بچه‌های هم محله حضرت رضا(ع) انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: باید بخش اعظمی از بودجه‌های فرهنگی در حوزه زیارت درنظر گفته شود و بدون هیچ و تردیدی کمپین نائب‌الزیاره کاری پسندیده و ضروری است.
یراقبافان که خود را در گوشه‌ای از صحن و بارگاه خود می‌بیند، می‌گوید: به سادات رضوی و فرزندان حضرت رضا(ع) احترام والایی قائل هستم و همیشه دوست داشتم که یکی از سادات رضوی در دهه کرامت به نیابت من به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بروند.

* نوجوانان و کودکان مشهدی نائب الزیاره‌ام شوند
نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا هم خبرکمپین نائب الزیاره را بسیار خوشحال کننده دانسته و می‌گوید: هر فردی هر جایگاهی باید از این حرکت فرهنگی و معنوی حمایت کند چرا که طبق روایات ثواب بسیار زیادی برای زیارت حضرت رضا(ع) گفته شده و در بحبوحه روز قیامت امام رئوف در سه مکان و زمان حساس به دیدار محبان خود می‌آیند.
وی عنوان می‌کند: افرادی هستند که تمکن مالی ندارند و از ثواب زیارت حضرت رضا(ع) محروم بوده اند، در فضای مجازی و صدا و سیما زمانی که تصاویر حرم مطهر رضوی را می‌بینند، دلتنگی ویژه‌ای به آن حضرت دارند و این کمپین می‌تواند التیامی بر زخم درد زیارت آنها باشد.
شریعتی با بیان اینکه من وقتی به زیارت حضرت رضا(ع) می‌آیم نائب الزیاره بسیاری از دوستان، آشنایان و مردم ایران هستم، می‌گوید: دوست دارم نوجوانان و کودکان پاک مشهدی که دل‌های صاف و باصفا و پر از معنویات دارند به نیابت از من در ایام دهه کرامت به زیارت  امام مهربانی‌ها بروند.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین