عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
مدیر مرکز اسلامی برزیل عظمت انسان را در سعی و تلاش او به سوی خداوند دانست و گفت: هدایت الهی به آسانی به دست نمی‌آید و نیاز به تلاش و مجاهدت انسان در راه رسیدن به خداوند دارد که باید دانست عظمت انسان در سعی و تلاش او به سوی خداوند مشخص می شود.
عقیق: حجت‌الاسلام طالب حسین خزرجی در دومین برنامه از سلسله جلسات «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، با شعار مشهد جهانی – مساجد جهانی» در مسجد یاسر عمار برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: برای کسانی که به سوی خداوند هدایت می‌شوند نمی‌توان قیمتی قرار داد و تمامی اعمال عبادی این افراد جهت نزدیک تر شدن آنان به سوی خداست.
وی ثابت قدمی را اصلی مهم در خداشناسی دانست و تصریح کرد: زمانی که علاقه و تمایل انسان به خداوند زیاد می‌شود، اعمال عبادی او افزایش یافته که این افزایش می‌تواند سبب ثابت قدمی در راه خداوند شود.
مدیر مرکز اسلامی برزیل عظمت انسان را در سعی و تلاش او به سوی خداوند دانست و بیان کرد: هدایت الهی به آسانی به دست نمی‌آید و نیاز به تلاش و مجاهدت انسان در راه رسیدن به خداوند دارد که باید دانست عظمت انسان در سعی و تلاش او به سوی خداوند مشخص می شود.
خزرجی پیرامون وضعیت برزیل در 150 سال گذشته خاطر نشان کرد: عرب زبانانی از لبنان و فلسطین به برزیل هجرت کردند که هدف هجرت آنان تنها تجارت بود و این مسلمانان با زنان غیرمسلمان برزیلی ازدواج کردند و التزام دینی در آنان مشاهده نمی‌شد.
وی یکی از آفات این هجرت را گمراهی مسلمانان شیلی عنوان کرد و گفت: فرزندان عرب زبانان مهاجر و زنان غیرمسلمان برزیلی به تدریج افزایش یافتند که زمینه گمراهی 300 هزار مسلمان در شیلی شدند و مردمان برزیل و آرژانتینی را نیز تحت تاثیر قرار دادند که باید به عنوان درسی عبرتی تلقی شوند.
مدیر مرکز اسلامی برزیل ازدواج دختر مسلمان با مرد مسیحی را حرام دانست و تاکید کرد: در نزد ما ازدواج دختر مسلمان با مرد مسیحی حرام است و فرزندان به وجود آمده را نیز حرام می‌دانیم.
خزرجی در زمینه تاثیرات انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران بر حوزوی‌ها خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی حوزوی‌ها تنها در حوزه‌ها درس می‌خواندند و در همان مراکز به تبلیغ دین می‌پرداختند اما پس از این انقلاب پربار، افرادی برای تبلیغ دین به کشورهای خارجی رفتند و من نیز اهل نجف هستم که برای تبلیغ دین به برزیل رفتم.
وی در ارتباط با نخستین اقدامات خود برای تبلیغ دین اسلام در برزیل اظهار داشت: نخستین اقدام من برای تبلیغ دین اسلام در 27 سال گذشته رخ داد که به دنبال آن 200 میلیون نفر از دختران و پسران به سوی شیعه شدن حرکت کردند و ما با آنها تماس‌هایی برقرار کردیم و نماز را به آنان آموختیم.
مدیر مرکز اسلامی برزیل در زمینه تاسیس موسسه رسالت اسلامی تصریح کرد: پس از هدایت میلیون‌ها جوان به دین اسلام موسسه رسالت اسلامی را تاسیس کردیم که در این موسسه بیش از 100 کتاب ترجمه و 50 کتاب منتشر شد.
خزرجی خطر داعش را بیش از موج اسلام هراسی دانست و تاکید کرد: ما به مردم برزیل در رابطه با داعش خطر را گوشزد می‌کنیم و باید توجه داشت که آنان از اسلام نیستند و همانند یزید هیچ نسبتی با اسلام ندارند و خطر آنان از تشویش اسلام هراسی بیشتر است.
وی اهل بیت را بالاترین نعمت مسلمین دانست و بیان کرد: کسی که کعبه را طواف می‌کند، باید طواف ولایت اهل بیت را نیز انجام دهد و باید توجه داشت که اساس اسلام اهل بیت هستند و اسلامی که در آن اهل بیت نباشد، منحرف است.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین