عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
معاون امنیتی-انتظامی وزارت کشور:
امور مداحی در کشور ما غالباً سازمان‌یافته و تشکیلاتی نیست. حالا ممکن است مداحی حرف سیاسی هم بزند. نمونه این را در این سال‌ها بسیار داشته‌ایم. بنابراین این مسئله نیز سازوکار خود را دارد. صحبت‌های هر فرد از دو حالت خارج نیست؛ یا وفق قوانین و مقررات است یا خلاف قوانین و مقررات؛ مانند توهین، اقدام علیه امنیت ملی و منافع ملی و مواردی از این قبیل است.
عقیق:حسین ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور سازوکاری برای جلوگیری از توهین مداحان و جلوگیری از اظهارات سیاسی آنها در مراسم‌های مختلف دارد، عنوان کرد: این موضوع دو راهکار دارد؛ اولین راهکار این است که یک کار آموزشی و فرهنگی انجام شود. این کار در حوزه بزرگان و علما خواهد بود و اقدامی بنیادی و اساسی محسوب می‌شود.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه کار مداحان سلسله مراتبی نیست، گفت: امور مداحی در کشور ما غالباً سازمان‌یافته و تشکیلاتی نیست. حالا ممکن است مداحی حرف سیاسی هم بزند. نمونه این را در این سال‌ها بسیار داشته‌ایم. بنابراین این مسئله نیز سازوکار خود را دارد. صحبت‌های هر فرد از دو حالت خارج نیست؛ یا وفق قوانین و مقررات است یا خلاف قوانین و مقررات؛ مانند توهین، اقدام علیه امنیت ملی و منافع ملی و مواردی از این قبیل است.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های مواجهه با این مسئله اقدامات فرهنگی، تربیتی و آموزشی است و روش دیگر واکنش‌هایی است که توسط متولیان مراسم و مستمعان صورت می‌گیرد و نهایتاً هم اگر جرمی واقع شده باشد، اقدام حقوقی و قضایی را در پی خواهد داشت.

منبع:ایلنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین