عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
برگزاری ششمین صبح کتاب خیمه با موضوع:
بنیاد دعبل خزاعی با همکاری انتشارات خیمه، ششمین صبح کتاب خیمه با موضوع نقد و بررسی کتاب «پس از پنجاه سال قیام امام حسین(ع)» اثر مرحوم دکتر سید جعفر شهیدی را برگزار می‌کند.

عقیق:ششمین نشست صبح کتاب خیمه با موضوع نقد و بررسی کتاب‌های در موضوع عاشورا سه‌شنبه ۱۳ مردادماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل بنیاد دعبل خزاعی برگزار می‌‌شود. موضوع این نشست، نقد و بررسی کتاب «پس از پنجاه سال قیام امام حسین(ع)» اثر مرحوم دکتر سید جعفر شهیدی است.

پس از پنجاه سال،‌ نه روایت زندگی امام حسین (ع)، بلکه تحلیل و علت شناسی واقعه عاشوراست که به قلم توانمند و شیوای مرحوم سید جعفر شهیدی در سال ۱۳۳۰ نگاشته شده است.
این کتاب، از جمله کتاب‌های مطرح در تحلیل واقعه عاشورا است که به رخدادی که در سال ۶۱ هجری و درست پنجاه سال پس از وفات پیامبر(ص)اتفاق افتاد، می‌پردازد.

مرحوم دکتر شهیدی تحقیق و نگارش این کتاب را در سال ۱۳۳۰ انجام داده و کتاب را در سال ۱۳۵۷ با قلمی شیوا، متقن و مستند به منابع اصیل تاریخی مستند ساخت و تاکنون بارها تجدید چاپ شده است و هنوز پس از انتشار ده‌ها هزار نسخه از رونق باز نایستاده است هر چند بیان حقایق تاریخی بخش عمده کتاب را تشکیل می‌دهد اما نوع مواجهه دکتر شهیدی با تاریخ در تحلیل حادثه عاشورا نو و بدیع است.

در این نشست آقایان دکتر محمدرضا سنگری و استاد محمد اسفندیاری ناقدان کتاب خواهند بود.
حضور در این نشست برای عموم علاقمندان آزاد است.

نشانی بنیاد دعبل:
خیابان فلسطین شمالی. بالاتر از میدان فلسطین. بن‌بست سعیدی. پ۲

منبع:بنیاد دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین