عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
دومین دور از سفرهاى استانى نمایشگاه عکس محمدخوشرو از حرم امیرالمومنین(ع)، تا پایان این هفته در استان قزوین برپاست.

عقیق:دومین دور از سفرهاى استانى نمایشگاه معنوى عکس محمدخوشرو از حرم امیرالمومنین(ع)، صبح شنبه دهم مرداد در «نگارستان قرآن نبویه» استان قزوین با حضور جمعی از مدیران ارشد استانی، هنرمندان و اصحاب رسانه آغاز به کار کرد و تا ١٤ مرداد همه روزه تا ساعت ٢٠ میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه عکس، 26 تابلو به  روى دیوار رفته است که از زوایاى کمتر دیده شده زیبایى شناسى‌هاى هنرى به خصوص معمارى حرم مطهر حضرت على(ع) را بازتاب مى دهد.

مهدی احمدی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس حرم امیرالمومنین(ع) درباره برگزاری این نمایشگاه و فعالیت هنرمندان استان در این زمینه گفت: مایه خرسندی استان قزوین؛ دار المومنین است که این افتخار را یافته تا مجموعه عکسی‌هایی بسیار ارزشمند از هنرمند ارزشی محمد خوشرو از بارگاه مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) را به مدت 5 روز به عرصه نمایش گذارد.

وی ادامه داد: در کتاب 5 جلدی «الامام علی؛ صوت العدالة و الانسانیة» نوشته جرج سمعان جرداق دانشمند مسیحی عرب، آمده است، اگر دنیای غرب شخصیتی مانند علی(ع) را داشت تمام پژوهشگاه‌ها و ثروت‌های خود را صرف معرفی این بزرگ مرد به تمام جهان می‌نمود. وی در این کتاب آورده است من علی (ع) را معرفی نکردم بلکه در این کتاب، کاشف علی (ع) بودم و زمانی به خود پی بردم که علی (ع) را کشف کردم.

وی با اشاره به نمایشگاه‌های فاخری که در سطح استان برگزار شده است درباره این نمایشگاه گفت: تاکنون نمایشگاه‌های فاخری از اثار هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در استان برگزار شده است، اما این نمایشگاه برای من شخصا یک ارزش ماهوی چند برابر دارد. چرا که ابعاد فردی، جایگاه معنوی و شخصیت برجسته این ابر مرد فوق بشری را در بارگاه ملکوتی ایشان، می‌توان به خوبی در این عکس‌ها دید و حس کرد.

گفتنی است، این نمایشگاه در اولین دور، هفته پیش در البرز دایر بود و هفته آینده در سومین مقصد خود عازم زنجان و سپس همدان مى‌شود. نمایشگاه عکس‌هاى حرم علوى نیمه آبان در جوار حرم مطهر رضوى، دهه پایانى بهمن ماه در جوار بارگاه بانوى کرامت، حضرت فاطمه معصومه در قم و ١٦ تا ٢٠ اسفند با ارائه در استان کهکیلویه و بویراحمد به این سفر خاتمه مى‌دهد.

محمد خوشرو متولد ١٣٤٩ است و از سال ١٣٨٥ آثارش در ١٠ نمایشگاه انفرادى در گالری‌هاى موزه سالار جنگ هند، ماه مهر، اعتماد، شکوه، موزه ملک، فرهنگسراى بهمن ... و نیز رویدادهاى جمعى نظیر «چشم درون» در موزه هنرهاى معاصر، «تصویر سال»، «به روایت عکاسان معاصر» در پردیس ملت به تماشا درآمده است.

نمایشگاه عکس بارگاه حرم علوی پیش از این در فرهنگسرای نیاوران، موسسه فرهنگی صبا و نگارخانه سیروس قائم مقامی استان البرز به نمایش درآمده بود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین