عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
رئیس سازمان سینمای در مورد شکایت عوامل فیلم رستاخیز از وزارت ارشاد گفت: اگر حقوقی از عوامل تولید پروژه رستاخیر تضییع شده باشد ما قطعا آن را جبران می‌کنیم.
عقیق:حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی قبل از شروع آئین اختتامیه فیلم صنعتی در پردیس سینمای چهارسو در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنها پاسخ داد.
ایوبی درباره شکایت تهیه کننده فیلم رستاخیز از ارشاد اینگونه پاسخ داد: اگر حقوقی از عوامل تولید پروژه فاخر رستاخیر تضییع شده ما قطعا آن را جبران می‌کنیم و در آن شکی نیست. دوم اینکه ما برای صاحبان فیلم هم حقوق مادی قائلیم و هم حقوق معنوی. حق معنوی یعنی اینکه اگر اثری خلق شود با نگاهی خلق شده است و اگر صاحب اثر نخواهد تغییری در اثرش بدهد ما نمی‌توانیم او را ملزم کنیم اثرش را مطابق میل ما تغییر دهد. چون این اثر بخشی از روح و وجود معنوی و هنری کارگردان است. 
 
رئیس سازمان سینمایی در تکمیل صحبت‌هایش گفت: در حال گفت‌وگو با کارگردان رستاخیز و جاهای دیگر هستیم و امیدواریم که این فیلم اکران شود و آرزوی همه این است که مردم ایران این اثر را که سالها وقت گذاشته شده است را ببینند. 
 
ایوبی در پاسخ سئوال دیگر که سخنگوی ارشاد گفته است شرط اکران فیلم استفاده از افکت نوری است این‌گونه پاسخ داد:‌ بنده در کنار آقای درویش هستم و در مقابل ایشان نیستم با هم پیش می‌رویم و تلاش می‌کنیم که بدون حاشیه در مورد این فیلم تصمیم بگیریم. 
 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است از افکت نوری استفاده شود گفت: باید خود عوامل فیلم تصمیم بگیرند و ما نمی‌توانیم آنها را مجبور کنیم. اگر بپذیرند از افکت نور استفاده می‌کنیم. البته پیشنهادات دیگری هم در این مورد وجود دارد. 
 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین