عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
مراسم هفتگی حسینیه فاطمه الزهرا(س) با مداحی حاج سعید حدادیان، کربلایی محمدحسین حدادیان و کربلایی وحید یوسفی
آیت الله حق شناس فرمودند که راه تشخیص وسواس شیطانیه از نفحات رحمانیه مراقبه است. مراقبه یعنی حواستان به خودتان باشد که صبح تا شب چه کار می کنید.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی حسینیه فاطمه الزهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام مجیدی و مداحی حاج سعید حدادیان، کربلایی محمدحسین حدادیان و کربلایی وحید یوسفی برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام مجیدی را بخوانید:

_ در باب ادله ای را که بر اثبات عمر وجود مبارک امام زمان(عج) وارد شده علامه طباطبایی به یکی از آثار شیخ طوسی استناد می کنند . با این بیان از که  کجا معلوم اگر وجود مبارک امام صادق(ع) را به شهادت نمی رساندند آن بزرگوار 650 سال عمر نمی کرد. از کجا معلوم آقا امام جواد(ع) را به شهادت نمی رساندند آن بزرگوار 2800 سال عمر نمی کردند.

_ اگر کسی به دایره عصمت ولو نسبی و اکتسابی نزدیک و وارد شود قطعاً و یقیناً یکی از برکاتش این است که مواظب خورد و خوراک و اعمال صادره از خودش می شود.

_ رعایت این خطوط قرمز الهی مهم است. کسانی که بیشتر از حد متعارف ما عمر می کنند اثر این رعایت خطوط قرمز الهیه است.

_ عنوان انسان کامل معمولا درباره حضرات معصومین بیان می شود. ما برای رسیدن به تکامل باید از ابزارهایی استفاده کنیم و  هدف نهایی  را بر اساس مبانی شرع انتخاب کنیم.

_ اولین موضوعی که ما در حرکت در مسیر تکامل نیاز داریم اراده است. اراده خود را قوی کنیم که نماز خود را اول وقت بخوانیم. اولین قدم در فهم مفهوم اراده این است که اولاً چند قدمی که در ترک یا فعل برمی داریم یعنی در جمیع اعمال صادره باید درست و به جا برداریم.

_ آیت الله حق شناس فرمودند که راه تشخیص وسواس شیطانیه از نفحات رحمانیه مراقبه است. مراقبه یعنی حواستان به خودتان باشد که صبح تا شب چه کار می کنید. بعد متوجه می شویم که اتفاقی که در ذهن انسان تصور می شود از جانب خدا می باشد و یا از جانب شیطان است.

_ به هر مرتبه و میزان اهل رعایت در طول روز باشیم به همان مرتبه و به همان میزان می توانیم لمس کنیم که از جانب خدا است و یا از جانب شیطان است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
سیدمحمدجوادشریفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
2
باسلام و تشکر-عزیزان خوشحال شدم آقای مجیدی رادرعقیق زیارت کردم-اگه میشه امکان تماس باایشان که ازدوستان قدیمی هستند برام فراهم فرمایید..09190204220روزنامه ایران*شریفی
سپاس
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
1
باسلام . بنده هم عرض تشکر دارم . لطفا باز هم بانی خیر بشید و از بیانات شیوای استاد ارجنمد جناب آقای مجیدی بهره مندمان کنید. و در صورت امکات فرمایشات ایشان را کاملتر منتشر بفرمایید. ممنون و التماس دعا
كرجاليان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
1
خوشحالم كه حاج اقا مجيدي رو در بعضي از مجالش وعظ ببينم و از بياناتشوم استفاده كنم ايشون سطح سوادش در حد دكتراست نبايد از دستش بديم . التماس دعا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
1
اجرکم عندالله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
0
مدیر محترم سایت عقیق
با سلام واحترام
لطفا محرمانه شماره تماس استاد مجیدی را به این دوست روزنامه نگار بدهید
فقط خواهشا به خود ایشان
09194497040
البته بفرمایید پیش از تماس به ایشان پیامک بدهند.
متشکرم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین