عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
گفت و گوی عقیق با حاج ابوذر بیوکافی/بخش پایانی
کم‌عقلی است که فکر کنیم بعضی از مجالس و نوع مداحی‌ها به کینه‌توزی و عمیق‌تر شدن فاصله‌ها و تقویت جنگ مذهبی نینجامد

عقیق: او را می توان از رویش های نسل جدید عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) به حساب آورد. نسل جوانی که معتقد است هیئت باید در خط مقدم دفاع از آرمان انقلاب و تشیع ناب باشد و هیئتی که سیاسی نباشد مورد سوء استفاده دشمن قرار می گیرد. حاج ابوذر بیوکافی این روزها بیشتر وقتش را برای جوانان هیئتی خطه سبز گیلان صرف می کند و معتقد است  هیئت می تواند سنگری مستحکم در برابر فضای تبلیغاتی مسموم دشمن باشد.

بخش اول گفت و گوی عقیق با این مداح جوان را خواندید در ادامه بخش پایانی این گفت و  گو منتشر می شود:

 

*رهبرمعظم انقلاب چند سالی است در خصوص تشیع انگلیسی هشدار می دهند همان طور که حضرت امام هم نسبت به اسلام آمریکایی موضع داشتند. به نظرمی رسد بستر این جریان انحرافی(تشیع انگلیسی) در هیأت‌های مذهبی است. یکی از مداحان معروف و شاخص اخیراً در مصاحبه ای گفته "به من پیشنهاد دادند اگر نام شهدا و  عکس حضرت آقا را از هیئت بردارم و به جای آن تبلیغ این جریان را داشته باشم، آن وقت به لحاظ مالی تأمین خواهم شد". شما فضا را به چه صورت می بینید؟ چطور می شود مقابل این جریانات ایستاد و از اشاعه و گستره آن جلوگیری کرد؛ آیا تاکنون این جریان سراغ شما هم آمده اند؟

به نظر من اگر مبانی و شاخصه‌های شیعه علوی و حسینی مشخص باشد و اهل منبر هیئتی ها خاصه جوانان را از اهداف و رویکردهای شوم شیعه انگلیسی و آمریکایی مطلع کنیم، هیچ کدام از هیئت‌ها، مداحان و اهل منبری‌ها از فرقه جدیدی که انگلیسی‌ها مروّج آن هستند، پیروی نخواهد کرد؛ و لو اینکه مرجع تقلید باشد.

**شیعه باید نمازش هم تیری به قلب دشمن باشد

سکولار بودن شاخص اصلی شیعه انگلیسی است؛ یعنی دین ربطی به سیاست ندارد و در واقع آن نوع عزاداری است که هیچ خطری برای آن ظالم و کافر نداشته باشد! این بی‌تفاوتی و بی‌حاصلی با سیره امام معصوم و یاران مورد تأیید اهل بیت(ع) متفاوت است. چرا که در تاریخ بارها افرادی بوده‌اند که بر اقامه نماز اول وقت و روزه‌های مستحبی تأکید داشتند اما مورد لعن اهل بیت(ع) قرار گرفتند. مصداق بارز آن عمر بن سعد که برای پول و فرمانداری ری با امام حسین(ع) وارد جنگ شد. نمونه امروزی آن تأمین مشکلات مالی هیئت که به منظور دست برداشتن از حق و حقیقت انجام می‌شود.

*این جریان مخالفین خود را متهم به تقیه می کنند و می گویند شما روی اصول خود پافشاری نمی کنید.

اینطور نیست ، اتفاقاً به روز بودن مکتب شیعه ایجاب می‌کند پرشور وارد میدان شویم؛ خلط مبحث نشود. اگر نگاهی به رجزهای روز عاشورا، خطبه تأثیرگذار حضرت زینب کبری(س) و خطبه‌های حضرت علی(ع) داشته باشیم به این نتیجه می رسیم امروز شیعه به خاطر اعتقادات به روز و ظلم ستیز مورد هجمه طاغوتیان است، آیا سزاست به خاطر تأمین مشکلات مالی هیئت و منافع شخصی برخلاف این سیره مبیّن عمل کنیم؟

**باید علی‌دوستی و ولایتمداری را از ابوذر یاد بگیریم

روزی محضر امیرالمومنین(ع) از ابوذرغفاری حرفی به میان آمد حضرت بسیار برای ابوذر گریه کردند؛ از حضرت سوال کردند چرا گریه می‌کنید، حضرت فرمودند: «روزی طرفداران خلیفه سوم آمدند از ابوذر در خانه‌اش بیعت بگیرند. چند کیسه پول آوردند و جلوی ابوذر گذاشتند، ابوذر خیلی ناراحت شد و گفت: "شما دو توهین به من کردید؛ اول اینکه فکر کردید من علی(ع) فروشم و دوم اینکه بی انصاف‌ها قیمت علی(ع) این قدر کم است؟ سپس آن‌ها را از خانه‌اش بیرون کرد". مولا گریستند و فرمودند: به‌خدایی که جان علی در دستش است، ابوذر و اهل و عیالش سه شب بود چیزی برای خوردن در خانه نداشتند و او سخت به این پول نیاز داشت اما با اعتقاداتش معامله نکرد. این شاخصه ابوذر غفاری حجت بر ماست؛ با وجود این ولایتمداری‌ها و علمداران چطور می‌توانیم خلاف این سیره عمل کنیم و داعیه پیروی از ولایت را داشته باشیم.

**دست این دشمنی که در مقابل جنایات داعش و آل سعود سکوت می‌کند، رو شده است

بحمدالله با فرمایشات اندیشمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب، بصیرت بخش عمده ای از کشور را فراگرفته و اگر قافله ای از این روش بهره نبرده اند متأسفانه به برخی از استان ها برمی‌گردد که زمینه انحراف و زاویه نسبت به انقلاب را دارند. این مهم باید با روشنگری و درایت هیئتی‌ها از بین برود. البته دشمن ما هم مغلوب شده و دیگر مستمعی ندارد که برای او از اهداف شومش بگوید! زیرا بسیاری فهمیدند وقتی کسی برای قمه بیانیه می دهد و ادعا دارد که شیعه حقیقی است اما در قبال کشته شدن شیعیان یمن، عراق و سوریه تحت جنایات داعش و آل سعود سکوت می‌کند، منحرف است و اصلاً در مکتب امیرالمومنین(ع) چنین مرام و مسلکی پذیرفتنی نیست.

*این جریانات بیشتر  دنبال چه اهدافی هستند؟

همان کاری که معاویه انجام می‌داد امروز مفتی‌های وهابی در دستور کار خود قرار داده‌اند. دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که باید از درون به ما ضربه بزنند و اعتقادات ما را مورد تحریف قرار دهند. برای رسیدن به این هدف تظاهر به اسلام‌گرایی و در باطن مرام انگلیسی دارند. همچون گذشته که برخی روایت جعل می‌کردند و شریح قاضی می‌شدند امروز هم بعضی اعلام مرجعیت شیعه می‌کنند تا ارزش‌ها تحریف شوند!

خوشبختانه امروز انقلاب اسلامی و مکتب فکری امام راحل روز به روز رشد پیدا کرده است و توانسته با تکیه بر رهنمودهای ولایت فقیه، خط و مشی شیعه حقیقی را به نمایش بگذارد، تحقق این آرمان، موجبات جذب ملت‌ها و سقوط دولت‌های معاند را فراهم آورده است. از این رو، کفار از قدرت ما می‌ترسند و با حربه تحریف ارزش‌ها، مقابل ما ایستاده‌اند.


*چرا سراغ هیئت‌ها می روند؟

برای اینکه هیئت تنها پدیده اجتماعی است که با تمام لایه‌های جامعه ارتباط عاطفی و اعتقادی دارد. آن‌ها فهمیدند مردم ما عاشق اهل بیتند و با مجالس عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مأنوس هستند و حتی حاضرند جانشان را بدهند و این اعتقادات زیبایشان پابرجا باشد. اما باید مواظب ضربه آن‌ها از درون باشیم.

*شما به عنوان یک مبلغ فرهنگی که با جوانان زیادی سر و کار دارید فکر می کنید چطور می‌توان با تبلیغات تشیع انگلیسی مبارزه کرد و جوانان را از این دام خطرناک نجات داد؟

برای نجات بعضی که دچار غفلت و گرفتار جذب به این فرقه‌های ضالّه شده‌اند باید با استفاده از همه ابزارها، روشنگری کنیم. بهترین روش هم برای روشنگری قیاس مصادیق شیعه علوی و شیعه انگلیسی براساس استناد به آیات و روایات است.

* برخی می‌گویند مداح را چه به مداخله در مسائل سیاسی و اخبار روز جامعه؟ در مجموع فکر می‌کنید یک هیئت اصیل و انقلابی و هیئت جدای از سیاست چه تفاوت‌هایی با هم داشته باشند؟

حضرت امام(ره) در صحیفه نور این‌گونه فرموده‌اند: «ولله تمام اسلام سیاسی است، اسلام را بد معرفی کردند». بزرگترین شاخص هیئت انقلابی این است که نسبت به جریان باطل چه موضعی را از خودش نشان می‌دهد. البته این برخورد نباید حزبی و جناحی باشد. باید مواضع، فراجناحی و حول محور ولایت، تعریف شود. هیئت انقلابی هیئتی در خدمت مبانی انقلاب، ولایت و رهبری است و نسبت به مسائل اجتماعی هم غیرتمند است و منفعل عمل نمی‌کند.

* شاید این حرف ها به خطار موضع گیری برخی مداحان در موضوعات مختلف سیاسی است؟

مداح اگر معتقد به مبانی فکری امام راحل و مقام معظم رهبری باشد و همچنین بر سیره امام حسین(ع) معرفت داشته باشد اهل موضع‌گیری خواهد بود و مانند هر مسلمانی به تکلیف خود عمل می‌کند. البته عرض کردم منظور مواضع جناحی و حزبی نیست؛ زبان باید به حق و حقیقت بچرخد. اگر به تکلیف عمل کردیم و اگر ادله شرعی داریم هجمه‌ها کاربردی نخواهد داشت. به واقع ما مامور به تکلیف هستیم.

* شما هم از جمله مداحان فعال در عرصه اجتماعات مدافعان حرم و گردهمایی‌های حمایت از مردم مظلوم جهان اسلام هستید. ضرورت برگزاری چنین تجمعاتی را چقدر می دانید؟

به نظرم این برنامه اگر عمیق‌تر ساخته و پرداخته شود مقدمه‌ای است بر آماده‌سازی شیعه برای مبارزه با کافران و ظالمان! البته با نگاه شبکه‌ای و توجه به بعد بین‌المللی، می‌توان به دلباختگان و عاشقان حق و حقیقت، سمت و سو داد و تحت پوشش این هدف، دوره‌های آموزشی مبانی شیعه را برپا کرد.

* حضرت آقا در خصوص برگزاری مجالس برائت،  فرمایشات راهگشایی داشته‌اند؛ شما فکر نمی‌کنید عدم تبعیت برخی از مداحان ما به انسجام و وحدت جهان اسلام ضربه می‌زند؟ باید چه رویکردی در این راستا دنبال شود؟

با توجه به  فضای رسانه‌ای امروز، کم‌عقلی است که فکر کنیم بعضی از مجالس و نوع مداحی‌ها به کینه‌توزی و عمیق‌تر شدن فاصله‌ها و تقویت جنگ مذهبی نینجامد. هنوز شاهد هستیم که برخی از کلیپ‌ها در مناطق زندگی اهل سنت دست به دست می‌شود و به واسطه برخی از نگرش‌های افراطی این متظاهران به مکتب تشیع، چه خون‌هایی که به ناحق ریخته می‌شود. در واقع این افراد ناخواسته نقش سرباز و مزدور دشمن یا بندگان نفس و شهرت را ایفا می‌کنند. بنده معتقدم در این راستا می‌بایست نهادهای نظارتی و قانونی به تکلیفشان عمل کنند؛ چرا که این جمع محدود به توصیه‌های بزرگان مداحی هیچ توجهی ندارند.

* در یک جمله  نظرتان را در باره این اسامی بگویید:

 

*حاج منصور ارضی:  مناجات و روضه حضرت رقیه(س) با نفس گرم حاجی!

*استاد علی انسانی: عاشق حضرت زهرا(س) و استاد تبیین شعر.

*حاج علی قربانی: مداح باسواد، باصفا و هیئتی دهه 60.

*حاج سعید حدادیان: خیلی از نکات را از ایشان یاد گرفتم؛ یادگار مداحی جنگ.

*مرحوم سیدجواد ذاکر: خدا رحمتش کند.

*حاج سیدمجید بنی فاطمه: صدایی ملیح، توانمند و دوست داشتنی.

*حاج مهدی سلحشور: خیلی چیزها را از ایشان یاد گرفتم.

*حاج احمد واعظی:  نظر کرده اهل بیت.

*حاج عبدالرضا هلالی: مؤدب.

*حاج میثم مطیعی: دوست خوب، باسواد و انقلابی.

*حاج امیر عباسی: مخلص، متواضع و سبک‌ساز.

*سرلشکر قاسم سلیمانی: مالک اشتر امام خامنه‌ای و مایه افتخار تمام جوانان غیور ایران زمین.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
12
2
عقیق برات متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
11
4
شورش رو در اوردین..واقعا سید صادق چیکارتون کرده که انقدر باهاش بد هستین..من دوسیش دارم مقلدش هستم چون دارم میبینم که با تمام وجود حامی اهل بیت و شعائر حسینی هست...در ضمن انقدر انگلیس انگلیس نکنید..رئیس جمهور این کشور از انگلس مدرک تحصیلی گرفته..میدونم جرات نداری تایید کنی
پاسخ ها
نوکر
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسراییل درود بر امام خامنه ای
فاطمی
| France
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
با سلام
بنده هم مقلد آیت الله العظمی سید صادق شیرازی هستم و این مسائل مطروحه را ایجاد بحران تصنعی و غیر واقعی میدانم .
مقلد آیت الله سید صادق شیرازی هستیم و دوستدار رهبری عزیز

یاعلی مدد
محسن
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
سلام با احترام خدمت برادران دینی عزیز
به نظر بنده اگر امروزه هیئت برای حال حاضر ما حرفی نداشته باشد به هیچ دردی نمیخورد . اسلام دین سیاست است .
حضرت محمد (ص) از اولین اقداماتشون پس از غلبه بر دشمنان اسلام تشکیل حکومت اسلام بود . عید غدیر خم یک عید سیاسی است . متاسفانه اسلام پس از حضرت علی به دو شکل ادامه یافت اسلام متصل و اسلام منفصل .
متاسفانه امروز هم پس از چهارده معصوم کسانی چون صادق شیرازی و برخی از روحانیون که تفکر انگلیسی دارند مبلغ اسلام منفصل هستند چون ولایت فقیه را قبول ندارن . نه اینکه شخص را بلکه آنها حتی حضرت امام را هم منحرف می دانند.اگر آقایون ادعا دارند که باید تابع محض ائمه معصومین و حضرت ولی عصر بود ، الان حضرت ولی عصر را حاضر کنند تا بگویند بنده در شرایط کنونی جهان چه کنم . برای مثال رابطه ما با آمریکا چطور باشد.
لطف کنید پاسخگو باشید.
متین
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
باسلام دوست عزیز باهمین شعاعرحسینی که می گی می دونی چقدرشیعه درسیستان وبلوچستان یاکشورهای اطراف دارن کشته می شن؟این آقاچجوری وباکدوم پول این همه شبکه ماهواره ای داره شما دوست عزیزمیدونی هرشبکه چقدرهزینه داره؟واقعاتاسف می خورم ازبی تفکری بعضی دوستان برادرهمین آقاتوانکلیس داره به رهبرکشورمون توهین می کنه یاماهمگی آیت الله بهجت روقبول داریم درسته برادرشون می گن بهجت مثل تانکرآب بود نمازمی خوندگریه می کرد راه می رفت گریه می کرد خواهش می کنم خودتون یکم تفکروتعقل کنید ودنبال این موضوعات برید تابهش برسید
سینه سرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
12
2
آقا چقدر با این بیوکافی و نریمانی و مطیعی و امثالهم میخواید مصاحبه کنید ، چرا هی میخواید این افراد و مطرح کنید؟، چرا فکر میکنید بصیرت یعنی اینکه تو هیآت همش از انقلاب و حضرت آقا و غزه و یمن باید خونده شه ؟
چرا با بقیه مداح های جوان و با صفای اهل بیت علیهم السلام مصاحبه نمیکنید؟
مثلا چرا با حسین سیب سرخی مصاحبه نمیکنید؟
چرا با حنیف طاهری ٌمصاحبه نمیکنید؟
چرا با .....

تو رو خدا بس کنید ، خسته مون کردید بابا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
هیئت اهل بیت علیهم السلام پرچمی است که باید راه حق و باطل را نشان دهد و گرنه رسالت اصلی خودش را انجام نداده است.
حق و باطل دیروز امروز و فرذاها...
امام عصر روحی فداه امام همه ی اهل عالم است. آقا بیایند با همه ی دنیا کار دارند. حمایت از همه ی مظلومین عالم و مبارزه با همه ظالمین عالم.
بنابراین منتظر حضرت هم با آمریکا باید مخالف باشد هم حامی مظلومین غزه و یمن و بحرین و ...
سید سعید حسینی
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
هیئت اهل بیت باید مسیر اهل بیت را نشان دهد. اهل بیت حامی مظلومین بودند و با ظالم مبارزه میکردند.
راستی امام عصر روحی فداه تشریف بیاورند با همه ی مستکبرین عالم مبارزه خواهند کرد و حامی همه مظلومین و مستضعفین خواهند بود . هیئت اهل بیت باید اهل بیتی عمل کند.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
1
1
اقا نظر من که خیلی معتدل تر از این بود چرا انتشار ندادید؟
سرباز آماده امام خامنه ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
3
7
یک مداح انقلابی باید در هیئت همیشه از امام خمینی عزیز و امام خامنه ای عزیز و شهدا و یمن و غزه و عراق و سوریه و لبنان و بحرین و ... بخواند . یک مداح انقلابی باید جریان سیاسی و جریان حق و باطل را به مستمع بگوید و روشنگری کند . من مداح هستم و همیشه از شهدا و امام میخوانم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
3
10
درود بر مطیعی و بیوکافی و نریمانی
سید جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
5
یک مداح اهل بیت باید اهل بیتی عمل کند
مدافع مظلومین مخالف ظالمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
2
6
درود بر سید رضا نریمانی ابوذر بیوکافی و میثم مطیعی
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین