عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
شب وفات حضرت عبدالعظیم(ع) با مداحی حاج سید مهدی میرداماد در فاطمیه شهر ری
اخلاق در عمل انسان اثر می گذارد. کسی که اخلاق خوب دارد زمینه برای رشد و تعالی و کمال و عاقب به خیری اش فراهم می شود.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم(ع) به همت هیئت رزمندگان اسلام با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج سید مهدی میرداماد و حاج امیر نعیمی در فاطمیه شهر ری برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید

_ در حدیثی آمده است که ما سه جهنم داریم و یکی پس از دیگری آتش بیشتری دارد و عذاب این جهنم ها برای کسانی که وارد آن می شوند شدیدتر است. اولین جهنم که آتشش معمولی است. که جهنم اعمال بد و معاصی و گناهان است. گناهی که کسی در دنیا انجام می دهد و مرتکب معصیت و عقوبت شده جهنم و آتش جهنم را برای خود می خرد.

_ دومین جهنم، جهنم اخلاق بد است. فرد ممکن است عمل خوبی داشته باشد ولی اخلاقش بد باشد. آتش اخلاق به مراتب بالاتر از جهنم اعمال است.جهنم سوم ، جهنم عقیده بد و فاسد است. عقیده فاسد اخلاق را فاسد می کند و یقیناً اخلاق فاسد اعمال انسان را هم خراب می کند. آتش عقیده فاسد به مراتب بالاتر از دو آتش دیگر است.

_ ما مشکل زیادی نسبت به نماز در قیامت نداریم. در روایت است که دو رکعت نماز در عمرتان قبول شده باشد کافی است. نسبت به روزه مشکل ما زیاد حاد نیست. روایت است که اگر کسی روزه اش را عمدی بخورد و با مال حرام هم بخورد طبق حکم شرعی باید فقیر را طعام بدهد و شصت روز روزه بگیرد و شصت بنده را آزاد کند. اگر نداشت که فقیر را طعام بدهد باید استغفار کند.و اگر کسی واقعاً پشیمان از کارش شود خدا او را می بخشد.

_ عمده گرفتاری های ما در مسائل دنیوی ، اخلاق است. اخلاق در عمل انسان اثر می گذارد. کسی که اخلاق خوب دارد زمینه برای رشد و تعالی و کمال و عاقب به خیری اش فراهم می شود. عقیده خراب سبب می شود در عمل انسان تشکیک و تزلزل به وجود بیاید.

_ اولین مطلبی که باعث خراب شدن عقیده انسان می شود این است که شیطان ضلالت را برای انسان هدایت جلوه می دهد. شبهه را برای انسان یک امر محکم و منطقی قرار می دهد. آیه 17 سوره اعراف متعرض این معنا است. روایت در ذیل این آیه نورانی می فرماید که شیطان از دست راست که به انسان حمله می کند با این حربه که شبهه را برای انسان امر منطقی و عقلی نشان می دهد.

_ فضاهای مجازی مملو از شبهه است . وقتی شبهه در ذهنتان آمد سریع شبهه را رفع کنید .هر چیزی که با باور انجام بدهید آن عمل برایتان ماندگار است. انسان وقتی بیمار می شود هر کاری را برای رفع بیماری انجام می دهد. برای رفع شبهه هم تلاش کنید.

_ دومین مطلبی که باعث خراب شدن عقیده انسان می شود اموری است که ساخته و پرداخته ذهن انسان است. شیطان بی کار نمی نشیند و با بزرگ جلوه دادن  گرفتاری ها  انسان را سست و مأیوس از رحمت خدا می کند.

_ در سوره اعراف آیه 16 شیطان  می گوید خداوندا من بندگان تو را منحرف می کنم و از این چهار موضع به آن ها حمله می کنم و آنها را از وادی شکر دور می کنم.یک راهکار و برای رفع گرفتاری ها این است که نگذارید گرفتاری ها و مشکلات و ابتلائاتتان در نماز خواندن شما اثر بگذارد. اگر این تسلط را پیدا کردید مشکل شما حل می شود.

_ در هیچ زمانی انسان نباید خودش را از نیاز خارج کند. اگر انسان خود را بی نیاز بداند شروع ضلالت و گمراهی است. ما خیلی چیزها را می دانیم ولی آنها را باور نداریم. پیوسته انسان باید خود را محتاج بداند.

_ حضرت آیت الله بهجت می فرمودند برای کسی که پیوسته دنبال نکات اخلاقی است گاهی یک حرف از دهن یک بچه بیرون می آید در انسان انقلاب ایجاد می کند. یک مطلب را می بیند و نوشته را در دیوار می بیند انسان را منقلب می کند. روی پند ها هم فکر کنید و هم ترتیب اثر بدهید.

_ حضرت عبدالعظیم الحسنی محضر سه امام یعنی امام رضا(ع)،  امام هادی(ع)  و حضرت جواد الائمه را درک کرده است. برای این که ایشان احادیثی که از امامان را گرفته منتقل کند زجر بسیاری را کشیده است.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین