عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
مراسم افتتاحیه کنگره علامه وحید بهبهانی با حضور علما و روحانیون ایرانی، عراقی و اروپایی در جوار حرم نورانی امام حسین(ع) برگزار می‌‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی بروجردی دبیر علمی کنگره بین‌المللی علامه وحید بهبهانی با اعلام این خبر اظهار داشت: کنگره علامه وحید بهبهانی شامل چهار محور اصلی است که به بررسی زندگی، شخصیت و جایگاه علمی و عملی وحید بهبهانی همراه با کتابشناسی این عالم بزرگ شیعی در محورهای افکار و آرای علامه در اصول فقه، فقه و حدیث و رجال می‌پردازد.

وی افزود: علاوه بر محورهای چهارگانه مذکور رسائل کلامی و مباحث کلامی که در آثار و آرای وی مطرح شده نیز اشاره می‌شود، همچنین تدوین سلسله آثار کنگره علامه وحید بهبهانی به اتمام رسیده و در مراسم افتتاحیه کنگره از این مجموعه گرانسنگ رونمایی خواهد شد، این مجموعه متشکل از ده‌ها عنوان و موضوع است که در قالب کتب مستقل و مجموعه مقالات چاپ خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی بروجردی ابراز داشت: سلسله آثار کنگره علامه وحید بهبهانی 25 عنوان در 28 مجلد است که این مجموعه به همت بیش از 100 محقق از ایران، عراق، افغانستان و اروپا تدوین شده است.

 

با بر این گزلرش، کنگره بین‌المللی علامه وحید بهبهانی با همکاری دارالتراث نجف اشرف و مرکز دراسات کربلاء در روزهای یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 مرداد ماه سال جاری  با حضور آیات علوی بروجردی و سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در حرم حضرت امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.

علامه محمدباقر بهبهانی مشهور به وحید بهبهانی و ملقب به آقا، فقیه، اصولی و مؤلف امامی قرن 12 قمری است. علامه بهبهانی از سوی سیدمحمد طباطبایی اصفهانی، «وحید عصر» (یگانه دوران) لقب گرفت و به لقب‌های دیگری همچون «استاد اکبر»، «استاد کل»، «علامه ثانی» و «محقق ثالث» نیز مشهور است. وی شاگرد اساتید بزرگی در اصفهان، نجف و کربلا بود و خود، شاگردان بسیاری را تربیت کرد. از ویژگی‌های زندگانی او می‌توان به مبارزه با اخباری‌گری و اخباریان تندرو اشاره کرد که پس از 30 سال به ثمر نشست. وحید بهبهانی که در اصفهان زاده شده بود، در کربلا درگذشت و در حرم امام حسین(ع) دفن شد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین