عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
یادبود شهدای عملیات مرصاد با مداحی حاج سید مهدی میرداماد در امام زاده حسن(ع)
خیر و حکمت و سلامت و حلاوت در بی رغبتی به دنیاست. اگر انسان می خواهد باب خیر و باب حکمت و باب بصیرت و باب حلاوت به رویش باز شود باید نسبت به این عالم ملک و ناسوت بی رغبت باشد و نسبت به آنها زهد بورزد.

گزارش تصویری


عقیق:مراسم یادبود شهدای عملیات افتخار آفرین مرصاد با سخنرانی آیت الله منفرد و مداحی حاج سید مهدی میرداماد در آستان مقدس امام زاده حسن(ع) تهران برگزار شد

در ادامه گزیده ای از سخنان آیت الله منفرد را بخوانید:

_ بهترین راه در این عالم برای آرامش  زهد است. زهد یعنی عدم تجمل گرایی. نباید تجمل گرا و توهم گرا و لذت گرا و تکاثر گرا و تفاخر گرا باشیم.

_ خیر و حکمت و سلامت و حلاوت در بی رغبتی به دنیاست. اگر انسان می خواهد باب خیر و باب حکمت و باب بصیرت و باب حلاوت به رویش باز شود باید نسبت به این عالم ملک و ناسوت بی رغبت باشد و نسبت به آنها زهد بورزد.

_ امام صادق(ع) می فرماید وقتی حضرت حق می خواهد دست بنده را بگیرد و به او خیر و سلامت و حلاوت ایمان را برساند اول چیزی که به بنده مرحمت می کند این است که او به چشم حقارت و ناچیزی به این دنیا نگاه کند. یعنی به چشم عظمت به این دنیا نگاه نمی کند. یعنی عالم ملک را قبله و هدف خود قرار نمی دهد.

_ دوم این که بنده را در دین خود فقیه قرار می دهد. یعنی فهم این را پیدا می کند که حقیقت دین چیست؟ سومین مورد این است که بنده اینقدر بصر قوی پیدا می کند که علاوه بر این که در این عالم است بهشت و جهنم و نعمت های بهشت و عذاب جهنم را می بیند و آنچه که سبب می شود از مدارج عالی معرفت و کمال سقوط کند و پایین بیاید آنها را می بیند. چون بنده دارای بصیرت است.

_ آقا اباعبدالله(ع) شب عاشورا وقتی اصحاب را جمع می کند و بیعت خود را از یارانش برمی دارد می فرماید خدا را شکر می کنیم که حضرت حق نبوت و قرآن و درک دین و تفکر در دین را به ما داد. برای ما چشم ها و گوش ها و قلب ها قرار داد.

_ بعضی ها چشم و گوش و قلب دارند ولی چشم ها کور و گوش ها کر و قلب ها سیاه است. وقتی خدا به یک بنده زهد در دین و فهم در  دین داشت تمام خوبی های عالم را به این بنده مرحمت فرموده است.

_ امام صادق(ع) می فرماید که خداوند تمام خوبی های عالم را در یک محفظه ای قرار می دهد که کلید این محفظه زهد در دنیا و بی رغبتی به این عالم است. قلب مؤمنین عرش حضرت حق است. ارزش ندارد قلبی که عرش خداست انبار کنیم و چیزهایی که نباید در آن راه پیدا کند را در آن ذخیره کنیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین