عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
عقیق: خداوند در سوره ی غافر، آیه: 60 می فرماید: «مرا در جمیع مطالب بخوانید، تا دعای شما را مستجاب کنم؛ زیرا آن جماعتی که تکبر می نمایند و از عبادت من سرکشی می کنند به زودی با ذلت و خواری وارد جهنم می شوند» و در احادیث بسیاری از ائمه این امر نقل شده است که در مجموع مراد از عبادت در این آیه، دعا می باشد!

در روایتی در اصول کافی از حضرت رسول نقل شده است که: «دعا، حربه ی مومن برای دفع دشمنان است، عمود دین است که با آن دین مومن برپاست و نور آسمان و زمین است» و همچنین امام رضا (ع) نیز فرموده اند: «دعا از نیزه ی تیز کارگرتر است و دعا قضا را رد می کند، هر چند از آسمان نازل شده باشد و محکم گردیده باشد و بسیار دعا کنید، زیرا دعا کلید جمیع رحمت هاست و موجب دست یافتن به همه ی حاجت ها می باشد و به کرامت های الهی نمی توان رسید، مگر به دعا!»
با توجه به روایات ذکر شده به این نتیجه می رسیم که بر انجام دعا به خصوص در هنگام گرفتاری ها و مشکلات بسیار تاکید شده است و جالب است بدانید که دعا کردن نیز شرایط و آدابی مخصوص به خود دارد تا پذیرفته شود.

1- همدلی دل و گفتار
علامه محمدباقر مجلسی درباره ی این شرایط نخست به توجه کامل فرد در هنگام دعا تاکید می کند و می گوید در هنگام مناجات با خداوند، فرد باید با تمام وجود به دعا به سوی خدا بپردازد و این کار را با جهد و تلاش انجام دهد. از این رو در اصول کافی جلد 2 نقل شده است که حضرت علی (ع) می فرمایند: «چنین دعا نکنید که دل شما از آن غافل باشد، بلکه باید با جدیت و تلاش دعا نمایید» و در حدیثی دیگر فرموده اند: «خداوند دعایی را که با دل غافل از دعا همراه باشد مستجاب نمی کند. پس هرگاه دعا می کنید دل خود را با خدا همراه کنید و مطمئن باشید که دعای شما مستجاب خواهد شد.»

2- دعا، حتی در مواقع شادی و وفور نعمت
باید به این نکته توجه نمود که دعا صرفاً در مواقع گرفتاری و مشکلات نیست و این امر باید در سرتاسر لحظات زندگی جاری باشد به نحوی که در اصول کافی جلد 2 از امام جعفر صادق (ع) نقل شده است که: «کسی که پیش از نزول بلا دعا کند، چون بلا نازل شود، دعایش مستجاب می گردد و ملایکه می گویند: این صدای آشنایی است و دعای او را از آسمان منع نمی کنند و کسی که پیش از نزول بلا برای دفع آن دعا نکند، بعد از بلا دعایش مستجاب نمی شود و ملایکه می گویند ما این صدا را نمی شناسیم» و در حدیثی دیگر فرمودند که ملایکه می گویند: «پیش از امروز کجا بوده ای؟» و در حدیثی دیگر فرموده اند که: «کسی که می خواهد دعای او در هنگام گرفتاری ها مستجاب گردد باید در هنگام رفاه و نعمت نیز بسیار دعا کند.»

3- دعا باید همراه با عمل صالح و وفا به خدا باشد!
شاید بسیار دیده باشید کسی که از مخلوقی حاجتی دارد کارهای بسیار شایسته ای برای وی انجام می دهد تا آن فرد از کارهای او خوشش بیاید و حال این امر در مورد خداوند نیز صادق است و باید به این امر توجه نمود که هر کس بیشتر به درگاه خداوند عبادت کرده است دعایش به اجابت نزدیکتر است؛ چنان چه از حضرت رسول (ص) روایت شده است که: «دعایِ بی عملِ صالح، مانند تیر انداختن از کمانِ بی زه است.» و در روایتی به نقل از بحارالانوار جلد 93 نقل شده است که: «شخصی به حضرت صادق (ع) عرض نمود: حق تعالی می فرماید دعا کنید تا دعای شما را مستجاب کنم. ما دعا می کنیم ولی مستجاب نمی شود! پس حضرت فرمود: دعای شما برای این مستجاب نمی شود که، به پیمان هایی که خداوند در عمل به واجبات و ترک محرمات از شما گرفته است وفا نمی کنید. چرا که خداوند می فرماید: به عهد و پیمان هایی که به من داده اید وفا کنید تا من نیز به عهد و پیمان های شما وفا کنم و دعاهایتان را مستجاب نمایم!»

4- هنگامی که خدا را شناختید دعا کنید تا مستجاب گردد
یکی دیگر از شرایط استجابت دعا، کمال معرفت و شناخت نسبت به خداوند است به نحوی که در بحارالانوار در جلد 93 نقل شده است که: «جماعتی از امام جعفر صادق (ع) سوال نمودند که چرا هر چه ما دعا می کنیم، دعای ما مستجاب نمی گردد؟ و حضرت پاسخ دادند: زیرا شما کسی را دعا می کنید که او را نمی شناسید و در حدیثی دیگر از حضرت صادق (ع) نقل شده است که: «چون دعا می کنید گمان کنید که حاجت شما در خانه ی شماست» و این احادیث بیانگر داشتن شناخت نسبت به خدا برای پذیرش دعا می باشد.

5- مبالغه و الحاح
یکی دیگر از شرایط استجابت دعا، مبالغه و الحاح (اصرار و پافشاری) در هنگام دعا می باشد و از این رو در اصول کافی جلد 2 از حضرت رسول نقل شده است که ایشان فرموده اند: «خداوند رحم می کند بر بنده ای که با حالت الحاح (اصرار و پافشاری) حاجتی را از خدا طلب می کند؛ خواه دعای او مستجاب بشود و خواه نشود.» و همچنین از امام صادق (ع) نقل شده است که: «پروردگار الحاح کردن مردم را بر یکدیگر در سوال(درخواست) مکروه می داند و خداوند دوست دارد که از ایشان مردم هر چه می خواهند را طلب نمایند.»

6- یک دعای مخفی بهتر از 70 دعای علنی
از دیگر موارد شرایط دعا کردن و پذیرش آن مخفی دعا کردن است، زیرا دعایی که در خفا و پنهانی صورت پذیرد به اخلاص نزدیک تر است و از ریا دورتر؛ چنان که از امام رضا (ع) نقل شده است که: «اگر یک دعای مخفی به جا آوری، بهتر است از هفتاد دعا که به طور علنی به جای آوری!»
علامه محمدباقر مجلسی همچنین ذکر می کند اگر چنانچه فردی دارای حاجت بسیار بزرگی است با توجه به این که دعای خود را ناچیز بداند و بدون ریا باشد، اگر در مجامع دعا کند بهتر است؛ چنان که در اصول کافی جلد 2 از حضرت صادق (ع) نقل شده است که: «اگر برای پدرم حاجتی روی می داد، زنان و اطفال را جمع می نمودند و ایشان دعا می کردند و آنها آمین می گفتند و در حدیثی دیگر فرمودند: «دعا کننده و آمین گوینده هر دو در ثواب شریک هستند!»

7- بهترین زمان پذیرش دعا
بی شک رعایت نمودن بعضی از اوقات و زمان ها که توصیه شده برای استجابت دعا تاثیر بسیاری در برآورده شدن دعا دارد به نحوی که در اصول کافی جلد 2، از حضرت صادق (ع) نقل شده است که: «در چهار وقت دعا کنید: وقت وزیدن بادها، وقت گردیدن سایه ها، وقت باریدن باران و در هنگام ریختن نخستین قطره ی خون از مومنی که شهید می شود، و بدانید که درهای آسمان را در این اوقات می گشایند» و در حدیثی دیگر فرمودند: «دعا در چهار محل مستجاب می شود: در نماز وِتر، بعد از نماز صبح، پس از نماز ظهر و بعد از نماز شام.»

حضرت علی (ع) نیز درباره ی بهترین اوقات دعا فرموده اند: «دعا را در چهار وقت غنیمت شمارید: هنگام خواندن قرآن، در وقت اذان، وقت باریدن باران و هنگام ملاقات کردن دو صف برای شهادت» و همچنین از امام صادق (ع) در بحارالانوار جلد 93 نقل شده است که: «سه وقت است که حاجت بنده از خدا پوشیده نمی شود: بعد از نماز واجب، هنگام باریدن باران، و زمان ظاهر شدنِ معجزه ای از حجت های خدا بر روی زمین.»
در معانی الاخبار شیخ صدوق نیز از امام زین العابدین نقل شده است که: «حضرت فاطمه فرمودند: از حضرت رسول (ص) شنیدم که می فرمود: در روز جمعه ساعتی است که هر مسلمان در آن ساعت از خدا چیزی طلب نماید، خداوند به او اعطا می فرماید. گفتم: یا رسول الله! آن کدام ساعت است؟ فرمود: وقتی که نصف قرص آفتاب فرو رود...» و همچنین در اصول کافی جلد 2، به سند معتبر از امام صادق (ع) نقل شده است که: «بر تو باد به دعا کردن در حال سجده، زیرا بنده در سجده از تمام احوال به خداوند نزدیک تر است.»

8- برای برآورد حاجت گریه کن، اگرچه به مقدار سر مگسی باشد!
از موارد دیگری که علامه مجلسی درباره ی پذیرش و استجابت دعا بیان می فرماید ابراز تضرع و زیادتِ مذلت و شکستگی در برابر خداوند است، چنان چه که از حضرت صادق (ع) نقل شده است که: «چون بدنت به لرزه افتاد و از چشمانت اشک جاری گردید، بسیار دعا کن، زیرا رحمت الهی متوجه تو گردیده و هنگام اجابت است.» و در حدیثی دیگر در اصول کافی جلد 2، از امام صادق (ع) نقل شده است که: «اگر از امری در ترس بودی یا در طلب حاجتی از خداوند بودی، پس اول خدا را به بزرگی و عظمت یاد کن، چنانچه شایسته خداوند است و صلوات بر محمد و آل محمد بفرست و حاجت خود را بطلب و خود را به حالت گریه درآور و سعی کن گریه کنی، اگرچه به مقدار سر مگسی باشد. پدرم می فرمود: نزدیک ترین حالت بنده به خدا، هنگامی است که بنده در سجده باشد و چشمانش نیز گریان.»

9- دادن صدقه قبل از بیان حاجت
به احتمال بسیار زیاد این امر را در جوامع فراوانی دیده اید که اگر چنانچه کسی حاجتی به درگاه فرد بزرگی داشته باشد، ابتدا نگهبانان و دربانان آن درگاه را خشنود می کند تا داخل شدن به نزد آن فرد بزرگ به آسانی برای وی میسر شود و نیازها و حاجتش زودتر برآورده گردد؛ و باید دانست، که به گفته ی علامه مجلسی دربانان درگاهِ خداوند، فقرا و مساکین هستند و باید پیش از طلب حاجت از خداوند، صدقه ای در راه این افراد داده شود. چنان چه که در اصول کافی جلد 2، از حضرت صادق (ع) نقل شده است که فرموده اند: «هرگاه یک نفر از شما بیمار شود، طبیب درخواست می کند و به او چیزی می دهد و اگر حاجتی به پادشاهی پیدا کند به دربانان او رشوه می دهد. پس اگر حاجتی به خدا دارید باید صدقه بدهید (تصدقی بکنید)، خواه کم و خواه بسیار باشد!»

10- دعا کردن در حق دیگران
یکی دیگر از مواردی که استجابت دعا را سرعت می بخشد دعای فردی دیگر برای دیگری است از این رو در اصول کافی جلد 2، به نقل از امام محمد باقر (ع) آمده است که ایشان فرموده اند: «سریع ترین دعایی که برآورده می شود، دعای مومنی است که غایبانه برای برادر مومن خود دعا کند. پس مَلَکی که موکل دعای اوست می گوید: آمین! و خدا به تو دو برابرِ آنچه برای برادر مؤمن خود دعا کردی عطا می فرماید.» و حضرت رسول (ص) نیز فرموده اند: «هر مومنی که برای مومنین دیگر دعا کند، خدا به عدد هر مومنی که فوت شده و به دنیا خواهد آمد، از اول تا آخر دنیا، مانند هر آنچه را که برای ایشان دعا کرده است، به او برمی گرداند، و خدا در قیامت امر می کند که بنده ای را به جهنم ببرند، پس ملایکه او را می کِشند و می برند و در آن حال مومنان می گویند: پروردگارا! این بنده در دنیا برای ما دعا می کرد. ما را شفیع وی بدان! پس خداوند ایشان را شفیع او می کند و به شفاعت ایشان نجات می یابد.»

11- حمد الهی پیش از دعا
از جمله آداب دیگر پذیرش دعا این است که خدا را پیش از طلبیدن حاجت، به بزرگواری و عظمتِ وجود و کَرَم ستایش نمایید و نعمت های ایشان را یاد کرده و او را بر آن نعمت ها شکر کنید و از این رو وارد شده است که بهترین دعا «الحمدالله» است. همچنین چون گناهان آدمی موجب محرومی از خیرات و سعادت است، باید پیش از دعا، از گناهان استغفار کرد، تا موجب رفع موانع شود، چنانچه مفضل به حضرت صادق (ع) عرض نمود: دعای جامعی به من تعلیم فرمایید و حضرت فرمودند: حمد الهی بکن؛ زیرا چون حمد الهی کردی، هر کس نماز بخواند، برای تو دعا می کند و می گوید: «سمع الله لمن حمده»؛ یعنی خدا دعای حمدکنندگان خود را مستجاب کند.»

12- صلوات، دعا را به آسمان می برد!
علامه محمدباقر مجلسی یکی دیگر از شرایط پذیرش و استجابت دعا را فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد می داند و صلوات را یکی از عوامل قبولی دعا می شمارد. همچنین است که از امام صادق (ع) نقل شده است که: «هر کس دعا کند و پیغمبر را یاد نکند، آن دعا بر بالای سرش می ایستد و تا هنگامی که صلوات نفرستد به سوی آسمان نمی رود.»
همچنین درباره ی اثر صلوات در «من لایحضره الفقیه» به سند معتبر نقل شده است که: «حضرت صادق (ع) به صباح بن سبابه فرمودند: می خواهی تو را چیزی تعلیم دهم که خدا به سبب آن، تو را از آتش جهنم حفظ کند؟ گفت: بلی!

حضرت فرمودند: بعد از صبح (نماز صبح) صد مرتبه «اللهم صلی علی محمد و آل محمد» بگو تا خداوند روی تو را از گرمیِ آتش جهنم نگه دارد.» و در بحارالانوار جلد 94 نیز از حضرت رسول (ص) نقل شده است که ایشان فرموده اند: «هر کس روز جمعه صد مرتبه بر من صلوات بفرستد، حق تعالی شصت حاجت او را برآورده می کند، سی حاجت دنیایی و سی حاجت اخروی!» و در فروع کافی جلد 3، نیز از امام محمدباقر (ع) نقل شده است که: «هیچ عملی در روز جمعه بهتر از فرستادن صلوات بر محمد و آل او نیست.»

منبع: قدس آنلاین
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۳
امیرگنجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
0
8
عالی بود. مرسی
جبارزارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
0
9
به نام خدا
سلام
خیلی خیلی عالی بود
مطهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
0
6
خیلی خوب بود! ممنون!
sahel
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
1
3
عالی بود .((التماس دعا))
sanobar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
0
5
واقعا عالی بود (التماس دعا)
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
0
4
بسیار عالی بود واقعا استفاده کردم.التماس دعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
0
3
واقعاممنون
مصطفی مالمیر
|
United States
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
0
2
خیلی خوب بود
محسن مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
0
2
خدایش خیلی عالی بود استفاده کردیم
محسن مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
0
2
خدایش خیلی عالی بود استفاده کردیم
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
0
2
خیلی خوب بود انشاالله همه حاجت روا بشن التماس دعا
nader
|
Georgia
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
2
ba salam gashang bod eltemase doaa
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
7
توروخدابرام دعاکنيدخيلى گرفتاريه بزرگى دارم
mohsen
|
United States
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
0
6
ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩ!!!!!!!!ﺗﻮﺭﻭ ﺧﺪﺍﺑﺮﺍﻡ ﺩﻋﺎ ﻛﻨﻴﻦ ﻣﻦ ﻫﻤﺶ 18ﺳﺎﻟﻤﻪ ﻭﻟﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﺑﺪﺑﺨﺘﻲ ﻛﺸﻴﺪﻡ ﻭﺧﻴﻠﻲ ﻫﻢ ﻣﺸﻜﻞ ﺩﺍﺭﻡ ﺑﺮﺍ ﺟﻮﻭﻧﻴﻢ ﺩﻋﺎ ﻛﻨﻴﻦ ﺗﻮﺭﻭ ﺍﻣﺎﺣﺴﻴﻦ ﺳﺮﻧﻤﺎﺯﺍﺗﻮﻥ ﻳﺎﺩﻱ ﺍﺯ ﻣﻦ كنين
سميرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
0
5
خوب بود..توروخداواسه منم دعاکنين من خيلى حسرت چيزهاى روميخورم که ديگرون دارن امامن ندارم بطورى که به مردنم هم راضى شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
سلام خواهرم.
هروقت دلت ميگيره و حسرت ميخوري هميشه به بدبخت تر از خودت فكر كن و به نعمتهايي كه خدا بهت داده فكر كن. همين سلامتي و صحت بدن يكي از نعمات الهي است.
التماس دعا
هانيه
|
Indonesia
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
0
4
سلام تو رو خدا برام دعا کنيد من توي زندانم با بچه هام شب عيد رو با يد توي يه کشور غريب دور از خانواده توي زندان سر کنيم به خاطر اينه ويزام تموم شده
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
0
4
سلام برا استجابت دعای همه صلوات منم دعا کنید
دلشکسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
0
6
سلام خوب بود.من خیلی دلم شکسته توروخداواسه منم دعایی کنین امیدوارم خدا به حق حضرت زهرا همه مشکلاروحل کنه.
sima
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
0
3
سلام خیلی خوب بود.از اعماق قلبم برای همه دعا می کنم.......
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
0
4
سلام خیلی خوب بود خدایی برامنم دعا کنید خیلی دلم گرفته....................................
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
5
به نام خدا
سلام.عالی بود.انشاالله که دعای همه مستجاب میشه.انشاالله هر کدام از دوستان رفتین جمکران مخصوصا زمان ولادت حضرت زهرا(س) برای ازدواج من هم دعا کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
6
التماس دعا با ذکر یک صلوات
فاطمہ
|
Ireland
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
0
6
‎خیلی عالی بود.انشاا...ھمہ حاجت روابشن.برای منم دعاکنید خیلی رنج کشیدم.فقط یک حاجت دارم تو روخدا دعاکنید اگہ خداصلاح میدونہ حاجتمو بدہ.برای حاجت ھمہ صلوات
نغمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
4
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالييييييييييييي بود
ازتون خواهش ميكنم واسه براورده شدن حاجت منم دعا كنيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
2
اجرتون با آقا امام حسین التماس دعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
1
اجرتون با آقا امام حسین التماس دعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
4
اللهم صل علي محمد و آلِ محمد
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
0
1
ممنون خدا به همه سلامتی وعمر با عزت بده حاجت همه هم روا بشه انشاالله که میشه چون خدا هرگز دست خالی برنمیگردونه - من بهش امید دارم وتا چیزی رو نگیرم ازش میخوام - برای براورده شدن همه صلوات
راهله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
0
3
سلام. امیدوارم همه به خواسته هاتون برسید. برای همتون دعا میکنم. منم گرفتارم خیلی. اسیر گناههی گذشته ام شدم .التماس دعا
soosan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
سلام,ممنون از سایت خوبتون.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
0
1
سلام
دست شما درد نکنه،خیلی استفاده کردم واقعا ممنون
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
1
خيلى عالى بود دعام كنيد من ام اس دارم دعا كنيد عكسى كه دكتر بعدازيك سال ونيم نوشته عالى باشه
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
3
خيلى عالى بود دعام كنيد من ام اس دارم دعا كنيد عكسى كه دكتر بعدازيك سال ونيم نوشته عالى باشه
roa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
2
خدایا همه عاشقان را یه عشقشون برسون
اینو از ته قلبم واسه همه میگم. یکی از معجزات خدا عشقه
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
0
برای عزیزی که گفتن ام اس دارند لطفا اگه براتون مقدوره به پرفسور زامبونی در ایتالیا مراجعه کنین تنها کسی هستن که درمان ام اس رو پیدا کردن
مدملی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
1
باسلام بسیار مفید بود متشکرم
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
0
سلام.مرسی عالی بود.التماس دعا
علی
|
United States
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
0
2
سلام داداش خسته نباشی واقعا عالی بود فقط خواستم ازت منو تو نماز دعا کن چون من فرد ناچیزی هسم
ناصر
|
United States
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
0
3
خدایا همه مریضا رو شفا بده
علی شورورزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
0
5
خیلی خیلی ممنون.تو رو خدا برام دعا کنید که دعایم ان شا الله مستجاب شود
اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم...
فریبا
|
United States
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
0
2
خیلی زیبا و قشنک بود
التماس دعا
Yegane
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
0
2
تورو خدا واسه منم دعا كنيد خيلي بد عاشق كسي بشي كه حتي بهت فكرم نمي كنه!!!:( فقط عاشق شدم
Yegane
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
0
2
تورو خدا واسه منم دعا كنيد خيلي بد عاشق كسي بشي كه حتي بهت فكرم نمي كنه!!!:( فقط عاشق شدم
ولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
0
3
خدایا بحق تمام داده هات که بی منت دادی اما ما شکر گزارش نبودیم تو باز هم دادی قسم میدم دعا و حاجت همه را براورده کن آمین یا رب العالمین اللهم صل علی محمد و ال محمد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
0
2
با سلام خدمت همه شما عزيزان
بعضي مواقع ما اونقدر درگير كار و زندگي ميشيم كه يادمون ميره دنيا همش براي كار نيست و بايد انسان براي خودش هم وقت بذاره.ما ادم هاي وقتي به ياد خدا ميفتيم كه مشكلي، گرفتاري و يا خدايي نكرده مريض داشته باشيم.ما بايد بدونيم خدا اينقدر بند هاشو دوست داره كه هر لحظه منتظر ماست كه فقط سر به آسمون بلند كنيم و بگيم"" خدايا شكرت""و اونهم بگه ""خيلي دوست دارم بنده من"".پس هميشه به ياد خدا باشيم تا اون هم به ياد ما باشه و شرمنده خدا نشيم..

التماس دعا
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
0
1
با سلام خدمت همه شما عزيزان
بعضي مواقع ما اونقدر درگير كار و زندگي ميشيم كه يادمون ميره دنيا همش براي كار نيست و بايد انسان براي خودش هم وقت بذاره.ما ادم هاي وقتي به ياد خدا ميفتيم كه مشكلي، گرفتاري و يا خدايي نكرده مريض داشته باشيم.ما بايد بدونيم خدا اينقدر بند هاشو دوست داره كه هر لحظه منتظر ماست كه فقط سر به آسمون بلند كنيم و بگيم"" خدايا شكرت""و اونهم بگه ""خيلي دوست دارم بنده من"".پس هميشه به ياد خدا باشيم تا اون هم به ياد ما باشه و شرمنده خدا نشيم..

التماس دعا
abolfazl
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
0
3
انشالله به حق شب اربعین امام حسین همتون به حاجتتون برسید منم مشکلم برطرف شه
ازیتل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
0
0
خسته ام
بنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
2
،انشالله همه حاجت روا شن ،مشكل منم حل شه ابروم نره و سرافكنده نشم، همسرم و خودم انتخاب كردم و حالا بيكار شده ، خدايا هيچ كس و شرمنده خانواده نكن
برام دعا كنيد
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
1
خواهش میکنم واسم دعا کنید تابه خواستم برسم.ممنون
mahdiehf
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
0
2
سلام توروخدا واسه منم دعا کنین یه حاجتی دارم که اگه برآورده نشه ضربه سنگینی میخورم که از مرگ بدتره
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
0
0
ممنون از مطالبتون...اللهم عجل لولیک الفرج
حسیب
|
Afghanistan
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
0
0
تشکر فروان از سایت شما
هاله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
0
1
سلام از مطلب خوبتون ممنونم منم یه حاجت بزرگ از خدا دارم ازخدای بزرگ و مهربون خواستم و میخوام باهر شرطی با هر اتفاقی اجازه بده حاجتم روا بشه تو دنیا هر کسی چیزهای مختلفی میخواد من فقط میخوام قبل از مرگم روا شدن حاجتم رو ببینم لطفا اگر ممکنه منم دعا کنین که امیدوارم خدا دعای تک تک تون رو بده کاهش تو دنیای جاویدان حسرت این رو نخورم که روا شدن تنها چیزیکه از خدا میخوام رو ندیدم التماس دعا
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
1
من یکی و خیلی خیلی دوس دارم اما اون اصلا اهمیت نمیده تو رو خدا تورو به امام حسین دعا کنین مهران تو دلش بیفته و یه روز جواب مثبت بده و اگه به هم رسیدیم یه کار خوب پیدا کنم و شرمنده نشن'التماس دعا'یا علی
ثریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
2
سلام من 14 سالمه وهمیشه تو امتحان ریاضی ام نمره های بدی میارم فردا هم امتحان ریاضی دارم تلاش هم می کنم ولی هیچ وقت نمره ی خوبی نمیارم اگر دعایی برای قبولی در امتحانات هست بنویسید . التماس دعا
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
2
خدایا قسمت میدم به ابروی فاطمه زهرا(س)٬به گلوی تشنه ی حسین٬به قلب نازنین اقا امام زمان٬به پاکی و معصومیت تمام امام ها و پیامبر همه و همه با حاجتی به در درگاهت اومدیم٬دستامونو خالی برنگردون.الهی امین یا رب العالمین
zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
1
بابا انقدر نگید من بدبختم من بیچارم!به جا این حرفا با مشکلات مبارزه و دعا کنید!
اینا که گفتم شعار نیست.
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
1
سلام عزیزان:میخواستم دعایی را واسه اونایی ک میخوان ازدواج کنن. بعد نماز عشا سوره ی توحید رو تا اخر سوره ۴۱ بار خوانده با نیت قلبی ظرف ۹۰ روز یعنی همون روز نودمین برنامه ازدواجش فراهم میشه چن نفر امتحان کردن دعاشون قبول شده .التماس دعا مهربونااااا
یگانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
0
عالی بود ممنون.
(التماس دعا)
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
0
سلام دوستان من خیلی دلم شکسته .هر چقدرم از خدا حاجتم رو خواستم براورده نشد . گره ام باز نشد. برام دعا کنید ویژه
دختری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
1
خواهش میکنم واسه ی منم دعا کنین مادرم آزاد شه و بیگناه شناخته شه بخدا دیگه طاقت نبودشو ندارم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
2
سلام طاعات همگی قبول.پسر دو ساله ای دارم که دکترا میگن باید پیوند کبد بشه شما رو به خدا تو این شبها براش دعا کنید تنها امید من تو زندگی پسرمه خواهش میکنم انشالله خدا حاجتهای همرو براورده کنه.امین یا رب العالمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
1
ان شاءالله ب حق این ماه مبارک مشکل پسرت حل بشه ب ابروی بیبی فاطمه زهرا.خدایا قسمت میدم مشکل این پسر رو ب عزتت قسم حل کن.اللهم صلی علی محمد و ال محمد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
0
1
سلام تو رو خدا برا منم دعا کنید
بحق امام حسین خدا حاجت منم بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
1
زندگی من داره از هم میپاشه برام دعا کنید خیلی گرفتارم،خدایا تنها امید ما بنده ها تویی دستمون رو بگیر.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
1
خیلی خوب بود.ممنونم.ازتون خواهش میکنم برای پدرم دعا کنید فردا علم لقب باز داره.دلم به وسع
ت تمام دنیا گرفته
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
1
خیلی خوب بود.ممنونم.ازتون خواهش میکنم برای پدرم دعا کنید فردا علم لقب باز داره.دلم به وسع
ت تمام دنیا گرفته
محتاج دعا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
1
به نام خدا
نیتی دارم واسم دعا کنید محتاجم به دعا
sinderela
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
سلام دعا میکنم همه به ارزوهاشون برسن.خودمم حاجت دارم
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
0
0
ممنون امیدوارم همه حاجت روا بشن بحق ارباب حسین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
0
0
روزی رسول خدا خطاب به من فرمودند : ای فاطمه هرکس برای تو صلوات بفرستد خداوند اورا مورد آمرزش خویش قرار می دهد و در هر کجای بهشت که من باشم اورا به من ملحق خواهد ساخت.""

" اللهُمَ صلِ علی فاطمةَ وَ أَبیِها وَ بَعلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ ما أحَاطَ بِهِ عِلمُک
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
لذت بردم .... سپاسگذارم
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
خدایا به حرمت اینکه تو خدای منی بحق اللهم صل علی محمد و آل محمد همه حاجتمندان را دریاب.آمین
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
سلام از مه دوستان خواهش میکنم هر موقع دلتون شکست یه یادی از من هم بکنید...الهم عجل الولیک الفرج
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
0
تو رو خدا منم دعا کنید زندگیم داره از هم میپاشه
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
0
0
عالی بود التماس دعا
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
0
0
عالی بود التماس دعا
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
0
0
برایم دعا کنید پدر بزرگم مریض
التماس دعا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
0
0
سلام برای مادربزرگ منم دعا کنید دکترا جوابش کردن
مهدی تاری درونکلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
خیلی خوب بود
کیانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
ممنون خوب بود.
امیدوارم همه به حاجت قلبی شون برسن.
کیانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
ممنون خوب بود.
امیدوارم همه به حاجت قلبی شون برسن.
مادر
|
Netherlands
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
تو رو خدا برای پسر منم دعا کنبد شیطان تو جلدش رفته میگه باید از زن خوب و پاکش جدا بشه و بره با یه زن شیطان صفت خانه خراب کن باشه تو رو به ابروی فاطمه زهرا و حضرت علی دعا کنین پسرم برگرده پیش زنش و از هم جدا نشن
کنکوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
سلام عالی بود .میشه برام دعا کنید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
نشالله همه حاجت روا شده باشن.
خدایا به کسی ک دوسشدارم با تمام وجودم برسم.یا امام رضا
ساره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
عالی بود.توروخداواسه من دعاکنیددادشم برگرده
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
سلام انشالله همه به حاجت هاتون برسید برای منم دعا کنید که به حاجتم برسم
محتاجم به دعاهاتو
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
سلام انشالله همه به حاجت هاتون برسید برای منم دعا کنید که به حاجتم برسم
محتاجم به دعاهاتو
زهرا
|
Germany
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
سلام انشاءالله دعاي همتون به خير مستجاب بشه براي سلامتي منم دعا كنيد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
از لطف خدا ناامید نشید..خداوند به اندازه سرسرسوزنی ظلم نمیکند.برام دعا کنید یه مشکل بدی دارم امیدوارم خدا برطرفش کنه التماس دعا
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
برام دعا کنید خیلی محتاجم به دعا
دلدار بنده گناهكار خداد
|
Germany
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
بإسلام به همه دوستان و بنده هاي خدا من هم بنده ي خدا هستم معصيت كارم اسير غربتم و تنها و بي كس هستم ميخوام برسم به جايي كه نميتونم مگر خداوند بهم رحم كنه و منو از اين چاه رها كنه الهي حاجت همه بنده ها بده جز تو پناهي نداريم جز تو ياوري نداريم الهي و ربي من لي غيرك الهي بحق محمد و آله و بحق من أرسلته من انبيائك اقضي حوائجنا و اغفر جميع ذنوبنا و اسلم و استر والدينا و احبابنا و اغفر و ارحم امواتنا جميعا سبحانك يا كريم يا مجيب الدعوات يا ارحم الراحمين اللهم صلي على محمد وعلى اله وصحبه اجمعين يا رب حق سيدنا الحسين الشهيد
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
ممنونم خیلی خوب بود
دوستان منو هم دعا کنید تورو خدا خیلی دلم گرفته
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
بخداقسم من تمام راهها را رفتم اما جوابی نگرفتم ودیگه خسته شدم امروز بخدا گفتم پس تو با من قهری من که خیلی صدات زدم بی محلی کردی پس چرا گفتی بخوانیدمراتااجابت کنم شمارا من که با تمام اداب وبا دلی امیدوارامدم بازم جواب ندادی ج حتما به ما که رسید شد مصلحت و........ اما من جوری دیگه فکر میکردم حالا منم مثل بقیه .مگه همه دعا میکنند اتفاقا به ادمهای بی ایمان بیشتر توجه میکنی .پس دیگه حرفی نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
التماس دعا با ذکر یک صلوات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
سلام خدايا امانتي هاي دنيوي رو از آدمهايي كه هر كاري رو انجام ميدن بعد مي گن پولشو دارم انجام ميدم يا پولشونو به رخت مي كشن و تو رو خار و ذليل ميكنن . خدايا امانت دنيوي رو ازشون بگير تا دلي رو نشكنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
1
بسم الله الرحمن رحیم بحق بسم الله رحمن رحیم برای حاجات مهم تا چهل روزشب اول صد مرتبه شب دوم دویست مرتبه شب سوم سیصد مرتبه هر شب صد مرتبه اضافه بشه تا شب چهلم چهار هزار مرتبه انشاالله حاجات روا میشد

التماس دعا
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
برای خاهرم دعاکنید،،تو رو خدا......
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
ان شا الله دعاهای همه مستجاب بشه,برای یک مشکل خیلی بزرگ و قدیمی من هم دعا کنید لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
0
انشالله حاجتتون خدا بده دعاکنین برای حاجتم
مهدی مظاهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
سلام من یک بیماردیالیزی هستم براهمه ی بیماران دعاکنید
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
سلام تو رو خدا برای همه کنکوری ها دعا کنید ۱۶ تیر کنکور داریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
برای منم دعاکنین یه دخترفلجم
رحیم
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
تو رو خدا هر کی پیام منو میخونه از صمیم قلب برام دعا کنه خیلی گرفتاری بدی برام پیش اومده تمام امیدم به خداست التماس دعا
سهيلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
0
0
تو رو خدا هر کی پیام منو ديد برام دعا کنه خیلی اتفاق بدی برام پیش اومده تنها امیدم به خداست التماس دعا خواهش ميكنم برام دعا كمنيد هيچ راهي جز دعا برام باقي نمونده
امیررضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
من دوتا درس را امتحان دادم ولی می خواهم برام خواهشا دعا کنید تا بتونم نتیجه ی خوبی بگیرم منم چاره ای جز دعا ندارم
فاطمه 77
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
سلام دلم به شدت غمگینه نمیتونم مشکلمو به کسی بگم تنها ارزویی که داشتم و بهش امیدوار بودم داره به باد میره واقعا راهی جز التماس خدارو ندارم امیدوارم خدا حاجت همه رو بده حاجت منم بده انشاالله همه به چیزی که میخوان برسن
رحمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
من واقعا از همه چی دل بریدم و فقط از خدا خواستم بهم کمک کن تا حقی که ازم ضایع شده بهم برگرده
فریدون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
انشاالله خداوند حاجات همه را برآورده کنه من از همه کسانی که این مطلب را میخونند التماس دعا دارم و خواهش میکنم برای من هم دعا کنم که حاجاتم را خداوند عنایت کند واقعا در شرایط بدی قرار دارم و در عذابم منو دعا کنید چون امیدی به غیر از خدا برای رفع مشکلاتم و برآورده شدن حاجاتم نیست
بنده
|
United Arab Emirates
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
سلام.ان شاالله خدا همتون رو به آنچه در دل دارین برسونه.برای من هم دعا کنید هرکی خوند صلواتی بفرسته قسمتون میدم برام دعا کنید.خدایا من که بدون تو هیچ نیستم جوابموبده نذار ناامیدشم خداا.اللهم صل علی محمد و آله محمد
بنده
|
United Arab Emirates
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
سلام.ان شاالله خدا همتون رو به آنچه در دل دارین برسونه.برای من هم دعا کنید هرکی خوند صلواتی بفرسته قسمتون میدم برام دعا کنید.خدایا من که بدون تو هیچ نیستم جوابموبده نذار ناامیدشم خداا.اللهم صل علی محمد و آله محمد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین