عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کارشناس فرهنگی مطرح کرد:
کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خوزستان بر ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی و ضرورت استخراج مولفه های آن از قرآن و متون اسلامی تاکید کرد.
عقیق:حجت الاسلام علی آلبکل، با اشاره به اهمیت توجه به سبک زندگی اسلامی و ضرورت استخراج مولفه های آن از متون اسلامی، گفت: یکی از شاخصه های سبک زندگی اسلامی استفاده از دعاها و مناجات با خداست که حضرت زیت العابدین(ع) در صحیفه سجادیه به آن پرداخته اند.
وی با بیان این که انسان مؤمن با مراجعه به صحیفه سجادیه الگویی عملی از شیوه راز و نیاز با حضرت باری تعالی را می آموزد،‌ اظهار داشت: صحیفه سجادیه راهنمایی جامع و کامل جهت آشنایی با رفتارهای مسلمانی است.
این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان این که عبودیت و بندگی دلیل خلقت انسان است و صحیفه سجادیه به خوبی راه و روش بندگی را برای انسان ترسیم کرده است، ابراز داشت: حضرت سجاد(ع) مسائل بسیاری در زمینه احکام شرعی، نکات تربیتی و اخلاقی و مباحث سیاسی و اجتماعی را در قالب دعا و نیایش مطرح کرده است.
حجت الاسلام آلبکل تصریح کرد: حضرت سجاد(ع) با توجه به فضای موجود پس از واقعه عاشورا از طریق دعا، مسیر هدایت و سعادت را برای امت مشخص و هموار کرد و مهمترین مسئله ای که حضرت به آن اشاره کرده توحید و یقین به وجود خداوند متعال است.
این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان این که یقین به وجود خدا باید در تمام ابعاد زندگی انسان نمود پیدا کند، تصریح کرد: «رسالة الحقوق» امام سجاد(ع) و نمونه ای جامع از نحوه برخورد مسلمانان در اجتماع و معاشرت های روزمره است.
وی با بیان این که امام سجاد(ع) در «رسالة الحقوق» تکالیفی که برگردن انسان نهفته را یادآور می شود،‌ اظهار داشت: اعضای بدن نیز دارای حقوقی بر انسان هستند که باید به آن ها توجه داشت.

منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین