عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
یک مبلغ حوزه علمیه گفت: هنگام قیامت به تناسب گناهان، افراد مجازات خواهند شد و در این میان گناهانی هستند که سخت‌ترین عذاب‌ها را برای عمل‌کننده آن‌ها در پی دارند.
عقیق: حجت‌الاسلام حسین حمیدی  اظهار کرد: ریا و ریاکاری از صفات مذموم در آیات و روایات است که به شدت از آن نهی شده و وجود آن در شخص ثواب اعمالش را ضایع می‌کند.
وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در نکوهش ریاکاری می‌فرمایند «وای بر کسانی که دین را وسیله کسب دنیا می‌کنند و با زبان نرم خود در برابر مردم به لباس میش در می‌آیند، گفتارشان از عسل شیرین‌تر است و دل‌هایشان دل گرگ است.» همچنین خداوند متعال می‌فرمایند «آیا به رحمت من غرّه می‌شوند؟!"
ادامه داد: متأسفانه امروز شاهد افزایش این صفت در بین افراد مختلف هستیم و امیرمومنان علی(ع) در این رابطه می‌فرمایند «چه زشت است که آدمی باطنی بیمار و ظاهری زیبا داشته باشد!»
وی با تأکید بر لزوم داشتن خلوص در عمل و نیت کسب رضای خداوند، ‌اظهار کرد: سخت‌ترین عذاب را در روز قیامت کسی دارد که مردم او را آدم خوبی بدانند اما هیچ خوبی و خیری در موجود او نباشد.
این مبلغ حوزه با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، ‌گفت: خدای سبحان می‌فرمایند «همانا من بی‌نیازترین شریکم، پس هر که کاری کند و کسی جز مرا در آن شریک گرداند من از آن کار بیزارم و از آنِ کسی باشد که او را شریک من قرار داده است.»
حمیدی تصریح کرد: خداوند عملی را که در آن به وزن ذرّه‌ای ریا باشد نمی‌پذیرد و به تأکید روایات فرجام و عاقبتی بد در انتظار ریاکاران است.
وی ‌یادآور شد: پیامبر خدا(ص) نیز درباره ریاکاران فرمودند «دوزخ و دوزخیان از دست ریاکاران فریاد برمی‌آورند. عرض شد: ای رسول خدا! دوزخ دیگر چرا فریاد برمی‌آورد؟! فرمودند: از گرمای آتشی که ریاکاران با آن عذاب می‌شوند.»


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین