عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
جلسه هفتگی تفسیر قرآن در مسجد علی بن حسین(ع) تجریش
ای بندگان خدا الان را داشته باشید. مرگ خبر نمی کند. مرگ سن و سال نمی شناسد. مرگ ناگهان می آید و مهلت یک نفس کشیدن به انسان نمی دهد.

گزارش تصویری


عقیق: درس تفسیر حضرت آیت الله ضیاء آبادی طبق روال هر دوشنبه شب در مسجد حضرت علی ابن الحسین(ع) دربند با حضور نمازگزاران برگزار شد. در این مراسم حاج محمد محجور نیز دقایقی به مداحی و روضه خوانی پرداخت.

در ادامه گزیده ای از سخنان آیت الله ضیاء آبادی را بخوانید:

_ ماه مبارک رمضان که ماه نزول رحمت و برکت است چه زود آمد و چه زود هم گذشت. این نمونه ای است که عمر انسان در حال گذشتن است. آمدن شب و روز و تغییرات و گذشت روزگار نشانه ای برای اندیشمندان و خردمندان عالم است و می توانند از آن درس و عبرت بگیرند.

_ خداوند می فرماید که ما هر چه بر عمر انسان می افزاییم ساختمان بدنش فروکش می کند. مثلاً یک پیرمرد نود ساله مانند بچه پنج ساله می شود. سن جوانی بهترین سال های عمر است. پست ترین ساختمان بدن انسان در میانسالی است.

_ ای بندگان خدا الان را داشته باشید. مرگ خبر نمی کند. مرگ سن و سال نمی شناسد. مرگ ناگهان می آید و مهلت یک نفس کشیدن به انسان نمی دهد. الان کار کنید و به حرف اکتفا نکنید. این که من شیعه هستم و دوستدار اهل بیت(ع) هستم فقط حرف است. بندگان خدا خالق شما برنامه دارد.

_ خداوند می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید متقی باشید. انسان ممکن است مؤمن باشد ولی متقی نباشد. روزه گرفتن باعث ایجاد تقوا می شود. باید به خدا ایمان بیاورید. مؤمن کسی است که جهاد می کند و با هوای نفسانی خودش مبارزه می کند.

_ روزه تمرین پرهیز از گناه است برای این که انسان با این پرهیز به درجه تقوا برسد. روزه عوام روزه ای است که معده را پالایش می کند و چیزی نمی خورد ولی روزه خواص فقط امساک معده نیست بلکه تمام اعضا و جوارح را از گناه پاک می کند. روزه عوام انسان را به جهنم نمی برد.


_ یکی از درهای جهنم برای روزه خوران است. در روزه عوام معده خالی است ولی اعضا و جوارح گناه می کنند.مراقب باشید که روزه گیر عوام نباشید. روزه عوام انسان را متقی نمی کند. کسی که روزه خواص دارد غیر از خدا را به قلبش راه نمی دهد. چون جز خدا محبوب و معشوقی ندارد.

_ بعضی ها نماز می خوانند ولی نمازشان طوری نیست که به بهشت بروند. این نماز فقط انسان را به جهنم نمی کشاند. چون نماز می خواند ولی دروغ می گوید و غیبت می کند.

_ باید پرهیز از گناهان ملکه جانتان شود. ماه رمضان تمرین کنید که گناه نکنید تا بعد از ماه رمضان هم گناه نکنید. تقوایی که از روزه می گیرید را بعد از ماه رمضان حفظ کنید. یک ماه تمرین پرهیز گناه کردید و این پرهیز را در طول سال هم داشته باشید.کسی که تقوای ماه رمضان را بدست بیاورد مجذوب فضائل است و از رذائل می ترسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین