عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
مراسم هفتگی حسینیه حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد
خداوند می فرماید که اطاعت پدر و مادر واجب است ولی تبصره ای هم دارد که در آن آمده است که اگر پدر و مادر تلاش کردند که تو را به شرک و نافرمانی خدا بکشند در آن جا اطاعت آنها واجب نیست.
گزارش تصویری



عقیق: مراسم هیئت هفتگی حسینیه حضرت علی اکبر (ع) با سخنرانی استاد حاج مهدی توکلی برگزار شد. به گزارش عقیق دراین مراسم حاج حسن جلیل زاده به مداحی و روضه خوانی پرداخت.

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید:

_ قرآن می فرماید تنها مسیری که انسان را به کمال می رساند و زندگی انسان را آرمانی و ایده آل می کند اطاعت از خدا و رسول(ص) است و به غیر از این راه دیگری نیست.  امیرالمؤمنین(ع) هم در نهج البلاغه فرموده هیچ وقت نباید مخلوقی اطاعت شود که نافرمانی خالق در آن باشد.

_ خداوند می فرماید که اطاعت پدر و مادر واجب است ولی تبصره ای هم دارد که در آن آمده است که اگر پدر و مادر تلاش کردند که تو را به شرک و نافرمانی خدا بکشند در آن جا اطاعت آنها واجب نیست. در اسلام مأمور و معذور نداریم. در اسلام اطاعت از کسی به غیر از پدر ومادر و پیامبر واجب نیست.

_ جایز نیست که انسان در اطاعت از یک مخلوق نافرمانی خالق را بکند. اطاعت از پیامبر هم واجب است ولی این اطاعت مانند اطاعت پدر و مادر دارای تبصره نیست. چون پیامبر معصوم است و از روی هوی و هوس صحبت نمی کند. هوای پیامبر تحت کنترل عقل است. هر چه او دستور می دهد وحی است و کلام خداست که این به واسطه عصمت پیامبر(ص) است.

_ اطاعت پیامبر و اطاعت خدا با هم تفاوت دارد . اطاعت خداوند ذاتاً  واجب است ولی اطاعت رسول(ص) چون حکم خدا را می گوید، واجب است. اطاعت از اولی الامر هم مانند رسول(ص) است چون معصوم هستند. پلیدی و ناپاکی و هوای و هوس از رسول و اولی الامر به دور است. این دلالت بر عصمت امامان می کند. امامان کسانی هستند که اطاعت آنها اطاعت خدا و پیامبر است.

_ مرحوم امام ساده صحبت می کردند ولی خیلی قوی بودند. ممکن است که آدم خیلی پیچیده حرف بزند ولی عملی و منطقی حرف نزند. ممکن هم هست که انسان ساده بگوید ولی منطقی و علمی بگوید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین