عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
امسال با افزايش 12 درصدي پروازهاي مدينه قبل كه با هماهنگي هواپيمايي سعودي، جمهوري اسلامي و ماهان انجام گرفته است مسافت هفت ساعته جده‌ تا مدينه از برنامه زائران حذف مي شود.
عقیق: رئيس سازمان حج و زيارت گفت: امسال زائران تمتع بطور متوسط نسبت به پارسال يك و نيم سال جوانتر هستند.

سعيد اوحدي در نشست خبري افزود: امسال متوسط سن زائران تمتع 57 سال است كه 53 درصد از آن ها خانم و 47 درصد آقا هستند.

وي با بيان اينكه سهميه تمتع امسال 61 هزار نفر است گفت: امسال مسن ترين زائر از سيرجان با 93 سال و خردسال ترين از كهگيلويه و بويراحمد با شش سال سن است.

رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه نخستين پرواز حج اول شهريور از فرودگاه امام (ره) انجام مي شود افزود: در نخستين روز اعزام ها از فرودگاه امام (ره) سه پرواز انجام مي شود و آخرين اعزام 26 شهريور خواهد بود.

اوحدي گفت: پروازهاي برگشت از شش مهر آغاز مي شود و تا 26 مهر يعني چهارم محرم ادامه خواهد يافت.

وي افزود: اعزام ها در قالب 455 كاروان، 255 پرواز و از 19 ايستگاه پروازي انجام خواهد شد.

رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: بيشترين تعداد زائران از استان تهران با 10 هزار نفر و كمترين از استان ايلام با يك كاروان است.

اوحدي گفت: امسال با افزايش 12 درصدي پروازهاي مدينه قبل كه با هماهنگي هواپيمايي سعودي، جمهوري اسلامي و ماهان انجام گرفته است مسافت هفت ساعته جده تا مدينه از برنامه زائران حذف مي شود.

رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: امسال همه خدمات در قالب سامانه مساالكترونيك انجام مي شود، اين سامانه مربوط به وزارت حج عربستان است و خدمات حمل و نقل هوايي، زميني، پزشكي و ايام تشريق از طريق اين برنامه ارائه مي شود.

اوحدي گفت: بر اساس نظر وزارت حج عربستان، ايران جزء چهار كشور موفق در استفاده از اين نرم افزار است.

وي با بيان اينكه اميدواريم صدور رواديد زائران از 15 شوال آغاز شود افزود: ما در اين باره جلسات هماهنگي با كنسولگري هاي عربستان در تهران و مشهد داشته ايم.

اوحدي گفت: شركت فرودگاه هاي كشور و فرودگاه امام (ره) تمهيدات خوبي براي حج امسال در نظر گرفته اند تا كاستي هاي پارسال برطرف شود.

وي افزود: يكي از طرح هاي امسال توسعه پل هوايي اختصاصي براي زائران است كه اميدواريم تا اول شهريور به بهره برداري برسد.

اوحدي با اشاره به اينكه امسال طرح انطباق پزشكي به طور صد درصد انجام مي شود گفت: امسال تعداد پزشكان زن 20 درصد افزايش پيدا كرده است.

وي افزود: با توجه به اينكه زائران 22 تا 24 روز در مكه هستند و تغذيه‌ آنان اهميت دارد با همكاري مركز پزشكي و كميته تداركات تنوع غذايي زائران 70 درصد افزايش يافته است.

اوحدي گفت: امسال كيفيت امكانات اقامتي نيز 30 درصد افزايش داشته است.



منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین