عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۳۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
مداحی حاج امیر عباسی در هیئت محبین شهادت
در روایات است که مستحب است شش روز بعد از ماه رمضان و اول ماه شوال را کسی روزه بگیرد خدا ثواب یک سال روزه را برای او می نویسد. شش روز روزه بدرقه ماه رمضان است. استقبال از ماه رمضان دو ماه رجب و رمضان است. اما این شش روز از این دو ماه مهم تر است.

گزارش تصویری



عقیق: مراسم هفتگی هیئت محبین شهادت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی و مداحی حاج امیر عباسی برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام حسینی را بخوانید:

_ یکی از آداب و فرهنگ هایی که ائمه معصومین در روایات به ما دستور داده اند نوع مواجهه با زمان ها و مکان های با ارزش است . این که وقتی آنها را می بینید به آنها سلام بدهید و وقتی از آنها جدا می شوید با آنها وداع کنید.

_ در صحیفه سجادیه که نگاه می کنیم در ابتدای ورود ماه مبارک رمضان دعای ورود و در انتهای ماه مبارک دعای وداع ماه مبارک رمضان را دارد. سلام کردن و وداع کردن جزء آداب شرعی ما می باشد. برای ورود به حرم امام رضا(ع) دعای ورود داریم و زمان خداحافظی دعای وداع داریم.

_ امام سجاد(ع) در دعای ورود ماه رمضان از خدا می خواهد که پنج چیز را از ما دور کن. اولین آنها شرک و کفر در توحید است. کفر و شرک در توحید یعنی این که زمان هایی است که ما خدا را قبول داریم ولی خدایی خدا و رزاقیت خدا را قبول نداریم.

_ دومین مورد کوتاهی در تمجید خدا است که امام سجاد(ع) از خدا می خواهند که از ما دور بدارد. سومین مورد کوری در راه خدا می باشد. بعضی وقت ها انسان در راه است ولی کور است چون نمی داند برای چه در راه است. جابر بن عبدالله انصاری خدمت پیامبر(ص)  آمد و پیامبر خطاب به جابر فرمودند که جابر با ماه رمضان وداع کن. جابر گفت که چطور وداع کنم. حضرت فرمود این طور بیان کن که خدایا این ماه رمضان را آخرین رمضان ما قرار نده. اگر این ماه رمضان را آخرین ماه رمضان عمرم قرار دادی من را جزء رحمت شده ها قرار بده و خدایا ما را محروم قرار نده. حضرت فرمود که کسی این را بگوید به یکی از این دو می رسد.

_ پیامبر فرمود که شقی کسی است که در ماه رمضان محروم شود و مغفرت شامل حال او نشود. خیلی از غلامان اهل بیت افتخاری بودند. سید الساجدین شب عید غلامان را جمع می کرد و می فرمود که من همه شما را می بخشم. منتها به یک شرط که با صدای بلند بگویید که خدایا علی بن الحسین(ع) راببخش همان طور که ما را بخشیدی .

_ روزی که انسان قدر خود را پیدا کرد شب قدر است.به بعد از ماه رمضان نگاه کنید . آینده را فراموش نکنید.. بعضی ها سبک زندگیشان و دینداریشان فصلی است. این طور نباشیم. ماه رمضان انسان را روی ریل می اندازد سعی کنیم که این حال رمضانی را نگه داریم.

_ بهار قرآن ماه رمضان است. انس با قرآن را که در ماه رمضان پیدا کردیم سعی کنیم این انس را در ماه های دیگر هم داشته باشیم. ماه رمضان فرصت تمرین اراده است. ماه رمضان نظم در خوراک و خواب برای انسان است و از این فرصت ها هم باید بعد از ماه رمضان استفاده شود.

_ در روایات است که مستحب است شش روز بعد از ماه رمضان و اول ماه شوال را کسی روزه بگیرد خدا ثواب یک سال روزه را برای او می نویسد. شش روز روزه بدرقه ماه رمضان است. استقبال از ماه رمضان دو ماه رجب و رمضان است. اما این شش روز از این دو ماه مهم تر است.

_ تفاوت سفره ما با سفره مهمانی خدا در این است که وقتی ما سفره می اندازیم بعد از خوردن تمام می شود ولی سفره مهمانی خدا تمام شدنی نیست و پایان نمی پذیرد. ما وقتی کسی را دعوت می کنیم فک و فامیل خودمان را دعوت می کنیم و اگر با کسی مشکل داشته باشیم دعوتش نمی کنیم در حالی که خدا همه را دعوت می کند. این سفره عظیم است.برای بعضی ها سفره ماه رمضان پهن دائمی است. اولیاء الهی همیشه سر خوان و ضیافت الهی هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین