عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
استاد اخلاق حوزه:
رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و پذیرش اعمال در گرو محبت و ولایت اهل بیت(ع) می‌باشد.
عقیق: آيت الله ناصری در ادامه درس‌های اخلاق خود در ماه مبارك رمضان، در مسجد کمرزرین با اشاره به برکات  ماه ضیافت الهی، اظهار کرد: در این ماه خداوند برکات بسیاری را برای ما قرار داده و هر کسی نسبت به معرفت خود از این لطف خداوند بهرمند می‌شود.

استاد اخلاق حوزه با بیان این که نباید انسان ها را از روی ظاهر آنان قضاوت کرد، ابراز داشت: با نگاه حقارت آمیز به هیچ فردی نگاه نکنیم، زیرا ممکن است در نزد خداوند از جایگاه بالایی برخوردار باشد.

وی افزود: شکر و سپاس به عنوان فضیلتی اخلاقی مورد تایید و تاکید عقل و عقلا است. هر انسانی به حکم عقل به این نتیجه می‌رسد که می بایست در برابر افرادی که به گونه‌ای کاری و یا نعمتی را به او می دهند، شاکر باشد و این شکرگزاری زمانی زیبا تر و نیکوتر می باشد که برای خداوند بلند مرتبه صورت گیرد.

آیت الله ناصری با اشاره به لزوم شکرگزاری نعمت های خداوند، افزود: سپاسگزاری به عنوان عملی مفید و سازنده و ابزاری تشویقی مورد توجه است.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: باید نسبت به نعمت های خداوند شکر گزار باشیم و اگر به دنبال خواسته های چشم باشیم  در شکر گزاری خودکوتاهی کرده و کفران نعمت انجام داده ایم و این کفران نعمت کار ناشایست و دور از بندگی است.

وی با بیان این‌که باید دوستی با اهل بیت(ع) و محبت آنان را در قلب خود پرورش دهیم و این مسئله را در عمل نشان دهیم، گفت: عشق به اهل بیت (ع)زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر (ص) مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد.

آیت الله ناصری تصریح کرد: رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و پذیرش اعمال در گرو محبت و ولایت اهل بیت(ع) می‌باشد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین