عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
شب گذشته در مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در هیات یا ثارالله‌الحسین (ع) واعظ این مراسم کتاب «صحیفه فاطمیه» را به مستمعین خود معرفی کرد.
عقیق: معرفی و توصیه کتاب یکی از رسم‌هایی است که پیش و بیس از همه رهبر انقلاب بر آن اهتمام دارند و سایرین را نیز بر آن توصیه می‌کنند.
یکی از فرصت‌هایی که در جامعه وجود دارد و باید از آن برای معرفی کتاب استفاده شود تریبون‌هایی چون نماز جمعه و منابر وعظ و خطابه است، یعنی از منبرها به عنوان تریبون و رسانه‌ای برای معرفی کتاب شود.
منبرهایی که در شب‌های ماه مبارک رمضان به خصوص در لیالی قدر باید از آن استفاده شود به این خاطر که مخاطبان بیشتری در این مراسم شرکت می‌کنند و فرصتی است تا شنوندگان با کتاب‌های خوب و مستحب آشنا شوند.
یکی از مجالسی که شب گذشته از فرصت استفاده کرد و کتابی به مخاطبان خود معرفی کرد هیات «یاثارالله الحسین (ع)» بود که محمدجواد فارسی واعظ این مجلس در لابلای سخنانش از فرصت استفاده کرد و کتاب «صحیفه فاطمیه» که انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع) منتشر کرده را به مخاطبان معرفی کرد.
این کتاب در شش بخش تنظیم شده است. در بخش اول، ادعیه ایام هفته و ماه آورده شده، در بخش دوم، تعقیبات نمازهای یومیه ذکر شده و ادعیه در حوائج و ادعیه‌های عمومی در بخش‌های سوم و چهارم نقل شده‌اند. نمازهای حضرت صدیقه طاهره (س) در بخش پنجم بیان شده‌اند و در بخش ششم نیز حدیث شریف کساء آورده شده است. در انتهای کتاب نیز، خطبه فدکیه به عنوان ضمیمه آمده است.
این اتفاق در حالی رخ داد که اعلام شد پس از پایان مراسم احیای شب نوزدهم این کتاب در بیرون از محل برگزاری احیاء، کتاب در دسترس بوده و می‌توانند تهیه کنند.
این اقدام و اقدامات مشابه باید گسترش یابد زیرا با توجه به جایگاهی که مراسم‌های مذهبی و سخنرانان آنها دارند می‌تواند در ترویج و گسترش مطالعه مفید باشد.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین