عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به اینکه خدای متعال از بندگانش خواسته حداقل پنج بار در روز در محضرش حاضر شوند، گفت: نماز صدای دلتنگی بنده برای خدا است و خدا می خواهد بندگانش به این وسیله با وی سخن بگویند.
عقیق: حجت الاسلام سید احمد دارستانی در مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه هیچ مادری به مهربانی خدای متعال نیست، اظهارداشت: خدای متعال از بندگانش خواسته روزی حداقل پنج بار در محضر خدای متعال حاضر شود تا صدای بندگانش را بشنود و اقامه نماز، بندگان را از آسیب ها و آفت های دنیوی مصون می دارد.
وی ادامه داد: همان طور که اگر پدر و مادر چند روزی فرزندشان را نبینند دلتنگ می شوند خدای متعال نیز اگر در این پنج وعده صدای بنده اش را نشنود دلتنگ می شود و وی را عقاب می کند.
سخنران مراسم با بیان اینکه باید ببینیم در قصه بندگی چه قدر به خدای متعال باور داریم، بیان داشت: اگر ایمان داشتیم خداوند از مادر برای ما مهربانتر است هیچگاه سر از سجده برنمی داشتیم.
حجت الاسلام دارستانی افزود: خداوند متعال شدید العقاب است، ولی کسانی که بندگی او را می کنند از خدا نمی ترسند، بلکه از دست دادن خدا برایشان ترس دارد، از دست دادن عشق الهی برایشان دردناک است و نمی توانند فراق خدا را تحمل کنند.
وی با تاکید بر اینکه رحمت خدا بر غضبش سبقت دارد، گفت: باید از مهربانی خداوند برای مردم بگوییم تا بدانند خالق هستی رحمت و مغفرت بی کران دارد و اگر بنده اش خطایی کند و از عمل خود پشیمان شود وی را می بخشد.
محقق و پژوهشگرحوزه علمیه قم افزود: هر کس زمین می خورد عزیزتر می شود، خدای متعال نیز بندگان زمین خورده اش را دوست دارد. وقتی بنده شرمنده اشتباه و گناهش شود خدای متعال مانند پدری مهربان دست او را می گیرد و از خطا و اشتباهش می گذرد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین