عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه شب قدر از هزار ماه بالاتر و بهتر است، گفت: با توجه به اینکه هزار ماه، عمر طبیعی یک انسان است، اگر کسی به مقام همراهی با امام زمان(ع) برسد، حتما شب قدر را درک خواهد کرد.

عقیق:حجت الاسلام مرتضی نایینی در گفت و گویی با بیان اینکه شب قدر شبی است که می توانیم قدر انسانی خود را پیدا کنیم، گفت: لیله القدر برای این است که هر انسانی قدر انسانی خود را بیابد و به سمت این ظرفیت بازگشت دوباره داشته باشد.

وی با طرح این سوال که چگونه می توانیم در شب قدر، قدر خود را پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم با شخصی که از ظرفیت وجودی خود استفاده کرده، ارتباط برقرار کنیم و او کسی نیست جز انسان کامل، بنابراین زمانی شب ما "لیله القدر" می شود که ارتباط با انسان کامل برقرار شود.

حجت الاسلام نایینی اظهارداشت: برای همین است که ملائکه و بزرگ آنها به نام روح در شب قدر بر چنین انسانی نازل می شوند و خدمت او تمام امور را از آسمان به زمین می آورند. بنابراین اگر در شب قدر قرار است بازگشت به ظرفیت انسانی داشته باشیم، تنها راهش ارتباط با انسان کامل است.

این پژوهشگر مهدوی شب قدر را ظرف نزول قرآن دانست و بیان داشت: به طور یقین شب قدر شب بسیار بزرگی است که توانسته حقیقت بزرگی به نام قرآن را در خود جای دهد. این در حالی است که علاوه بر قرآن صامت، یک قرآن ناطق داریم و این درحالی است که در شب قدر قرآن صامت نازل شد و باید توجه داشت که حقیقت این قرآن انسان کامل و امام عصر(ع) است.

وی با بیان اینکه هر شخص به اندازه ارتباط با قرآن صامت از وجود امام زمان(ع) استفاده می کند، تصریح کرد: ما به اندازه ای می توانیم از وجود مبارک امام عصر(ع) بهره ببریم که از قران کریم بهره برده باشیم. بنابراین چه خوب است که در شب قدر ارتباط خود را با قران ناطق بیشتر کنیم.

حجت الاسلام نایینی با بیان اینکه قرآن براساس آیه "لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ" شب قدر را از هزار ماه بالاتر و بهتر می داند، ادامه داد: با توجه به اینکه هزار ماه مساوی با 83 و اندکی سال می شود و این مقدار تقریبا عمر طبیعی یک انسان است، بنابراین منظور از این آیه این است که هزار ماه برابر است با عمر طبیعی شما.

این پژوهشگر مهدوی افزود: پس باید توجه کنیم اگر می خواهیم در این عمر طبیعی سردرگم نباشیم و راه را از بیراهه تشخیص دهیم، پیدا کردن راه در گروی ارتباط با امام زمان(ع) است و کسی که با امام عصر(ع) خود مانوس شود و رابطه با امامت ایجاد می کند، امام رهبر اوست و آن شخص همیشه در راه مستقیم است.

وی با بیان اینکه ما در طول روز در نمازهای خود 10 مرتبه از خداوند می خواهیم که ما را به راه راست هدایت کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه قرآن می فرماید: خدایا ما را همیشه با صادقان همراه کن. در تفسیر این آیه صادقان را ائمه و در حال حاضر امام عصر(ع) دانسته اند. به این معنی که اگر کسی با امام زمانش حرکت کند و به مقام همراهی با امام برسد، حتما شب قدر را درک می کند.

حجت الاسلام نایینی گفت: کسی که همراه امام است، می تواند در عمر طبیعی خود، راه را از بیراهه تشخیص دهد و در راه راست قدم بگذارد. بنابراین باید در این شب از خدا بخواهیم تا ما را در راه رضایت و اهداف امام عصر(ع) قرار دهد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین