عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
محمدمهدی سیار می‌گوید:‌ پس از افطار‌ و قبل از شروع جلسه رسمی فرصتی پیش آمد و چند دقیقه‌ای با آقا صحبت کردم. در این چند دقیقه درباره شعری که چند وقت پیش درباره یمن سروده بودم و آقای مطیعی خوانده‌اند، صحبتی شد.

عقیق: محمدمهدی سیار شاعر جوانی است که در سال‌های اخیر در عرصه شعر خوش درخشیده است، هم از این رو که برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حوزه شعر شده و هم از این رو که شعرهای بسیاری را در واکنش به حوادث سیاسی و اجتماعی در سال‌های اخیر داشته است. سیار نماد یک شاعر لحظه‌آمد و آگاه نسبت به حوادث جهان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی نام گرفته است. شعرهای او عموماً توسط میثم مطیعی و حامد زمانی نیز اجرا شده است.

محمد مهدی سیار در دیدار‌های سالیان اخیر شعرا با رهبر معظم انقلاب نیز حضور داشته است. او در دیدار نیمه رمضان جاری نیز حضور داشت.

سیار درباره این دیدار می‌گوید:‌ پس از افطار‌ و قبل از شروع جلسه رسمی فرصتی پیش آمد و چند دقیقه‌ای با آقا صحبت کردم. صحبت‌ها و محبت ایشان مثل همیشه بسیار شیرین و دلگرم کننده بود و حلاوتش یک عمر با آدم می‌ماند، به‌قول شاعر: «من به‌گوش خود از دهانش دوش/ سخنانی شنیده‌ام که مپرس...».

سیار افزود: در این چند دقیقه درباره شعری که چند وقت پیش درباره یمن سروده بودم و آقای مطیعی خوانده‌اند، صحبتی شد و ایشان فرمودند: هم شعر خوب بود، هم محتوا خوب بود و هم اجرا و آهنگ آن خیلی خوب بود. هم‌چنین پرسیدند: شعر عربی را خود یمنی‌ها سروده‌اند؟ که بنده عرض کردم خیر، شاعر شعر عربی احمد حسن الحجیری شاعر بحرینی است. رهبر انقلاب در سخنرانی آخر جلسه هم ذکری از این شعر کردند و ابراز لطف کردند.



دریافت فایل صوتی مداحی فارسی و عربی "شمیم رحمان از یمن می آید"



منبع: تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
8
8
چه قدر اینا خاطره از آقا دارند
انگار آقا با دار و دسته اینا فقط خصوصی حرف می زنه
اینا هم شدند مثل اونی که هی از امام خاطره میگن
عقیق تو هم گزینشی کامنت رو تایید می کنی
حاضرم قسم بخورم تمدید نمی کنی
پاسخ ها
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
خدا شما را هدایت کنه.... اینقدر درباره بقیه بد فکر نکنی.... عزت دست خداست.... با حسادت کاری پیش نمی برید....متأسفم....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
حسادت واقعا درد بزرگی است خدا انشاالله شفا دهد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
7
6
به به خوشبحال آقای سیار و مخصوصا آقای مطیعی که تا حالا چندین بار از طرف حضرت آقا تایید شدن و مورد لطف قرار گرفتن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
6
6
به به خوشبحال آقای سیار و مخصوصا آقای مطیعی که تا حالا چندین بار از طرف حضرت آقا تایید شدن و مورد لطف قرار گرفتن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
3
2
آقای مطیعی سر کلاس یه جمله ای درباره حسادت برخی افراد به امام علی علیه السلام گفتند که در مقیاس خیلی کوچکتر شاید در این مورد هم کاربرد داشته باشه. ایشون گفتن وقتی رهبر جامعه اسلامی به یه نفر توجه خاص داشته باشه و مدام ازش تعریف کنه حتی اگه اون شخص به کسی ضرری هم نرسونده باشه خود به خود حسادت میکنن و دردشون میاد!!
حالا بقیه مداحا بنده های خدا چیزی نمیگن این طرفداراشون دست بر نمیدارن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
1
2
برای برادر مطیعی و مداحی های انقلابی ایشون و نوکری ای که برای اهل البیت می کنند احترام بسیاری قائلیم اما اول و آخر فقط حاج حسین سیب سرخی...
برادر مطیعی تا یه نوحه میخونه همون روز صداوسیما صد بار پخش میکنه که کار خوبیه و همین که صداوسیما مداحی پخش میکنه خوشنودیم اما سیب سرخی وقتی این همه برای مدافعین حرم مداحی میکنه و یا برای شهدا یا برای رحلت امام یا برای حضرت آقا میخونه هیچکدوم پخش نمیشه تا مردم استفاده کنند. خلاصه سیب سرخی دنبال صداوسیما نیست و ما هم این صداوسیما رو اسلامی نمیدونیم همون بهتر که پخش نشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
0
برادرا

به جای تقویت همدیگه، و حمایت، از هم
نقاط ضعف همدیگرو بزرگ نکنیم.حرفاهای موافقا و مخالفا شاید هر کدوم در جای خوددرست باشه، ولی بیایم اولا حمایت بکنیم از هر کار خوبی که به تایید بزرگان هم رسیده ثانیا محوریت رو به جای مداح به امام حسین بدیم و به اصل بپردازیم.
به نظرم
اگه اینطور نگاه کنیم این جوری با هم حرف نمیزنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
0
میثم مطیعی اگه دنبال صدا و سیما بود از مجالسش فیلمبرداری میکرد!!
چند بار صداسیما اومده به هیات گفته که ما خودمون فیلمبرداری می کنیم میثم مطیعی مخالفت کرده!
ولی با این حال عشق است حاج محمود
فقط گفتم که حواستان باشد برای دیگران داستان نسازیم!!!!
یاعلی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
سلام
خطاب به ناشناس ۱۲:۵۳ که جوابیه دادن به نظر بنده... من دو تا نظر میفرستم این اولیشه که جوابیه به حرافاتون هست نظر بعدی رو بعدا میفرستم در مورد حاج محمود...خواهشا عقیق هیچ کدومو سانسور نکن بذار روشن بشه حقایق...
برادر جو نده، اختلاف ایجاد نکن... من کجا گفتم مطیعی دنبال صداوسیماس؟! اما چیزی که هست تلویزیون در انحصار چند مداح خاص هست که راس اون محمود کریمی هست که همیشه پای ثابت رسانه ملیه و مطیعی هم این چندساله به جمع این مداحا اضافه شده... اینکه این مداحا تو صداوسیما هستن مشکلی نداریم چون واسه ی همه مداحا احترام قائلیم اما انتقاد مردم به صداوسیما اینه چرا بجز این تعداد معدود، مداح های دیگه مداحیشون از تی وی پخش نمیشه؟ چرا مدافعین حرم پخش نمیشه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
در مورد حاج محموده شما یه انتقاد بزرگ دارم... ایشون سال 92 تو حسینیه شاهرودی درحالی که مراسم توسط هیئت فیلم برداری هم میشد و این فیلم در اختیار قرار گرفته و حتی فکر کنم در طبقه بالا بانوان گرامی هم حضور داشتن، پیرهنشون رو در میارن و بدون پیرهن مداحی میکنند!!!!!!!! این کار زشت به هیچ وجه برای من قابل هضم نیست امیدوارم خودشونو اصلاح کنند... همچین مداحی سال های طولانی ای هست مداح اصلی صداوسیماست و در محرم ها و دهه های فاطمیه و شهادت های ائمه علیه السلام، از شبکه های ملی گرفته تا شبکه های استانی، همیشه نفر اول صداوسیماست...
از اون طرف مداح ولایی مثل سیب سرخی، مداحیش، چهرش، و حتی اسمش همیشه بایکوته!!!!!!!! کسی که تو هر هیئتش چند هزار نفر رو میکشونه پای سفره امام حسین علیه السلام... رسانه ملی یا رسانه میلی؟! بدون هیچ دلیلی مداحی های مختلف سیب سرخی خصوصا مداحی هایی که برای ارتحال امام ره و رهبری و همچنین شهدا و این چند ساله برای مدافعین حرم انجام داده، هیچ کدام از تلویزیون پخش نشده.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین