عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
شب هفدهم ماه مبارک در هیئت مکتب الزهرا(س)
خود زهیر عثمانی بود. امام حسین با زهیر که صحبت می کند زهیر درست می شود. یک عده ای بودند که شیخین و عثمان را قبول داشتند ، حضرت علی(ع) را هم قبول داشتند که به آنها علوی شیعه می گفتند.

گزارش تصویری



عقیق: مراسم شب هفدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی علی اکبر رائفی پور و مداحی حاج محمد رضا طاهری و حاج اصغر زنجانی در حسینیه پیروان حضرت مهدی(عج) برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان علی اکبر رائفی پور را بخوانید:

کسانی بودند که سریال مختار را حرام می دانستند. یک جریان سلفی تکفیری مختار را می زدند و یک جریان هم شیعی . مختار از افراد مشهور قبایل عرب بود . کتابی است که علامه حلی در مورد مختار نوشته است. مختار از بزرگان ثقفی بوده است. خواهرش  همسر پسر عمر بود. مادر مختار زن فاضله و معروفی بوده است.

_ مختار از سیزده سالگی با پدرش در جنگ ها شرکت می کرده و از نظر نظامی قوی بوده است. بعد از شهادت پدر مختار عمویش که از محبان اهل بیت(ع) بود سرپرستی مختار را برعهده گرفت. مختار فردی بود که در صداقت و راستی و سخاوت فوق العاده بوده است. مختار مبلغ جریان اهل بیت(ع) بوده است.

_ ما باید تاریخ را در بسترش بررسی کنیم. زمانی که مختار قیام می کند جامعه اسلامی چطور بوده است. هر حرف راستی را نباید زد و به غیر از حرف راست هم نباید حرفی زد. عموم جامعه در آن زمان شیخین را قبول داشتند. معاویه دنبال این بود که حضرت علی(ع) یک فحشی به شیخین بدهد تا سپاهش را بریزد.اما حضرت علی(ع) هیچ گاه این کار را کرد.

_ جامعه اسلامی چند دسته بودند که شیخین و عثمان را دوست داشتند که به آنها عثمانی می گفتند. خود زهیر عثمانی بود. امام حسین با زهیر که صحبت می کند زهیر درست می شود. یک عده ای بودند که شیخین و عثمان را قبول داشتند ، حضرت علی(ع) را هم قبول داشتند که به آنها علوی شیعه می گفتند.

_  عده ای بودند که می گفتند که همه خوب بودند و همه جماعت را قبول داشتند که اکثریت اهل سنت بودند. یک عده بودند که رافضی بودند و عثمان را قبول داشتند و شیخین را قبول نداشتند. عده ای هم بودند که شیخین را قبول داشتند و عثمان و حضرت علی(ع) را قبول نداشتند که خوارج بودند. آنها هم با معاویه و هم حضرت علی(ع) می جنگیدند.

_ مختار در این جامعه می خواهد از اباعبدالله(ع) خون خواهی کند. مولا می فرماید که مختار کیث است. شیعه امروز سوریه را با ارتش سوریه که اکثراً اهل سنت هستند نگه داشته است. معاویه های امروز میخواهند که شیعه توهین کنند و آنها را به سمت ناصبی شدن هل بدهند. این ها شیعه امیرالمؤمنین(ع) نیستند.

_ دوست نادان در عمل از دشمن دانا بدتر است. خود اهل سنت نقل هایی دارند که مطلقاً مختار را قبول نمی کنند. بر مبنای اهل سنت هیچ سنی نمی تواند مختار را قبول کنند. مختار از صحابی پیامبر خدا می باشد. ما اهل بیت(ع) را معصوم می دانیم و اجازه خطا کردن ندارند. اهل سنت صحابی پیامبر را بهشتی می دانند در صورتی که قابل قبول نیست. هر کسی با پیامبر بوده و حتی ایشان را دیده باشد صحابه است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
0
آقا وقتی میزی روی گزارش تصویری فقط همین یدونه عکس رائی پور رو باز میکنه
بقیه عکسا رو باز نمیکنه
علی پور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
آقای طاهری و رائفی پور ان شاء الله موفق باشند و موفق هستند ولی متاسفانه ارتباط هیئت مکتب الزهراء با علماء ضعیفه چون همه هیئات همینطور که در سایت عقیق می بینید برای سخنرانی از علمای دینی استفاده کردند اما من خیلی وقت ها که میرم مکتب الزهراء از روحانیون کمتر دعوت به عمل می آید حتی اگر سخنران هم عالم نباشه سعی می کنند در برنامه قرآن به سر از اونها دعوت کنند ولی باز از این جهت خلا وجود داره. تقاضا می کنم با توجه به فتاوای مراجع تقلید نسبت به لزوم حضور عالم روی منبر دربرنامه های دینی و مذهبی به سخنوران عالم مطرحی که مورد قبول همه هستند و الحمدلله کم نیستند در تهران، توجه بیشتری کنند. اگر ما از این موضوع غفلت کنیم کم کم افراد دیگری که روحانی و کازشناس دین نیستند حضورشون باب میشه.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین