عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
شام میلاد امام حسن(ع) با مداحی حاج سیدمجید بنی فاطمه
اگر ذی الحجه برای کسانی است که می توانند به حج بروند و رجب و شعبان برای کسانی که مایه معنوی دارند اما ماه رمضان همگانی است و در باز است و سفره پهن است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن شام میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام سید رضا عمادی و مولودی خوانی حاج سید مجید بنی فاطمه و کربلایی مسعود اصلانی در مجتمع فرهنگی مذهبی ریحانه الحسین(س) برگزار شد .

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام عمادی را بخوانید:

_ گاهی دستوراتی و حکمت هایی از گذشتگان برای ما آورده شده است. روزه هم از آن جمله است. گاهی انسان فکر می کند که چون ما مسلمان هستیم خداوند وظایف سنگین را گردنمان می اندازد. خداوند در آیه مشهور می فرماید که خدا و ملائکةالله درود بر محمد(ص) می فرستد تا دستوری به ایشان بدهد.

_ ایام معدودات روزهای خاصی است که در این روزها روزه را باید گرفت.هر روزی که کسی عمداً روزه نگیرد شصت روز که دو سی روز متوالی است روزه به گردن انسان است. کفاره این روزه ها این است که شصت مسکین را در ازای یک روز باید اطعام کرد.

_ مرحوم سید مثالی می زد که بسیار راه گشا بود. ایشان می فرمود چیزی که نوبر است معمولاً گران است.هر کس نمی تواند نوبر را بخرد. وقتی فصل چیزی نباشد به فقرا نمی رسد. وقتی چیزی فصلش شد به فقرا می رسد. ما فقرای معنوی هستیم.

_ ما این قدر مایه نداریم که شب زنده داری کنیم. ماه رمضان چون فصل عبادت است خداوند همه چیز را ارزان کرده که همه استفاده کنند. هر کس مایه معنوی ندارد. آنهایی که دلشان آماده است و قدرت معنوی دارند و جیبشان از جهت معنوی پر است و به آنها فشار نمی آید در طول سال هم عبادت می کنند. هر چیزی به فصلش خوب است. الان فصل عبادت و سفره رحمت الهی است.

_ کسی که دنبال سفره رحمت الهی است در این ماه استفاده می کند. ماه رمضان ماهی است که در آن قرآن نازل شده است و خیلی خوب و مهم و شیرین است برای هدایت همه انسان ها است. اگر ذی الحجه برای کسانی است که می توانند به حج بروند و رجب و شعبان برای کسانی که مایه معنوی دارند اما ماه رمضان همگانی است و در باز است و سفره پهن است. هر کس می تواند از این سفره ها استفاده کند.

_ دعایی از لسان پیامبر اکرم(ص) است که در ماه رمضان می فرماید که خدایا هر چه فقیر است را غنی کن. خداوندا هر چه گرسنه است را سیر کن. یکی از افتخارات حضرت ابراهیم این بود که هیچ وقت به تنهایی شام نخورد.

_ نیمه ماه مبارک است و شب کریم اهل بیت است. از طرفی سفره رحمت برای همه بندگان عالم پهن است از طرفی هم کریم اهل بیت واسطه است. همه انبیاء رحیم هستند ولی کرم در وجود امام حسن(ع) تبلور پیدا کرده است. کریم واسطه خداوند و بندگان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین