عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
آيات نوراني قرآن دل و جان آدمي را صفا مي دهد و اگر لحن و صدايي خوش نيز در تلاوت باشد، اين حظ و بهره دوچندان مي شود.
عقیق:محمد رضا قانع هنرور، قاري نوجواني است كه لحن دلنشين تلاوتش انسان را به تحسين وا مي‌دارد.

 صداي زلال، شفاف و زيباي اين قاري كودك و نوجوان در عمق دل و جان آدم مي نشيند و انسان را به تحسين خداوند بزرگ وا مي دارد كه اين چنين لحن و صداهاي زيبا و دل انگيزي را آفريده است.

در اين باره با اين قاري نوجوان حرم مطهر رضوي به گفتگو نشسته‌ايم كه در ادامه مي‌آيد:

لطفا خودتان را معرفي كنيد.

سال 1379 در خانواده‌اي مذهبي در شهر مقدس مشهد متولد شدم. از كودكي به خواندن قرآن كريم رو آوردم و در حال حاضر در سبك استاد مصطفي اسماعيل به قرائت قرآن مي‌پردازدم.

چه كساني در مسير قرائت قرآن كريم از ابتدا به شما كمك كردند و در نزد كدام يك از اساتيد به يادگيري تلاوت قرآن پرداختيد؟

پدر و مادرم از جمله كساني بودند كه در مسير تلاوت قرآن كريم از ابتدا مشوقان اصلي من و در تمامي لحظات زندگيم پشتيبان و حامي‌ام بودند، من احكام تلاوت قرآن كريم را از استاد سيد عبدالرضا معيني كه از اساتيد مشهور و برجسته جامعه قاريان قرآن مشهد هستند، آموختم.

چه مواقعي در حرم مطهر رضوي اجراي برنامه داريد و چگونه اين توفيق ارزشمند نصيب شما شده است؟
من توفيق داشتم در مناسبت هاي مختلف اعم از ميلاد پر خير و بركت ولي نعمتمان حضرت ثامن الحجج(ع)، اعياد اسلامي، شروع سال تحويل و ... آيات قرآن را براي زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي تلاوت كنم و خوشحالم كه اين افتخار بزرگ و ارزشمند نصيبم شده است.

به هنگام قرائت آيات الهي چه احساسي داريد؟

بسيار خوشحالم و هميشه از خداوند متعال براي اعطاي اين نعمت بزرگ سپاس‌گذاري مي كنم و درخواستم از پروردگار مهربان اين است كه با تلاوت زيباي آيات و ايجاد فضايي معنوي، بتوانم زمينه هدايت حقيقي و بهره مندي شنوندگان را از آيات قرآن مجيد فراهم كنم.

تاكنون به چه شهرها و كشورهايي براي تلاوت سفر كرده ايد؟

به بسياري از شهرهاي كشورمان مانند، تهران، كاشان و آران بيدگل سفر كرده‌ام و در بيشتر مسابقات قرآني كه در شهرهاي مختلف برگزار شده است، تلاوت قرآن را انجام داده‌ام.

آستان قدس رضوي تا چه حد توانسته است نيازهاي نسل جوان را پاسخگويي كند و با گسترش علوم قرآني بر روي نسل شما تأثير گذارد؟

اين مجموعه توانسته است با جذب بسياري از قاريان نوجوان و كودك قرآن كريم در سنين مختلف براي گسترش فرهنگ قرآني و ترويج آن در جامعه فعاليت هاي مفيدي را انجام دهد. اين روش موجب مي شود تا بسياري از كودكان و نوجوانان در اين امر تشويق شوند و تمام تلاش و كوشش خود را براي يادگيري قرآن و عمل به آن در جامعه به كار گيرند.

تلاوت قرآن كريم و انس با آن چه تأثيري بر روي زندگي و ويژگي هاي اخلاقي ات گذاشته است؟

تلاوت قرآن كريم بر روي هر فردي تأثير مثبت و سازنده به همراه دارد، من هر آيه از قرآن كريم را كه مي‌خواندم، به دنبال تفسير آن در كتاب هاي تفسير معروف مي رفتم تا نسبت به معناي آن آگاهي يابم و اين امر بر روي وجود، روح و روان من بسيار تأثيرگذار بوده و نتايج سودمندي را برايم به همراه داشته است.

به عنوان سؤال آخر؛ تلاش داري تا در آينده به چه كاري مشغول شوي؟

تمام تلاشم اين است تا روزي مبلغ واقعي قرآن كريم شوم و هميشه به هنگام تلاوت اين كتاب آسماني از خداوند متعال براي دست يابي به اين هدف مهم ياري مي خواهم.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین