عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
حجت‌الاسلام حشمتی مطرح کرد
معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به دلایل کاهش استقبال مردم از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: روزهای نخست نمایشگاه به روزهای راه اندازی اختصاص دارد بنابراین طبیعی است که کاستی‌هایی در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد.

عقیق:حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد بخش هنری امسال را چشمگیر توصیف کرد و گفت: امسال بخش هنری به دو دلیل فضای گسترده و مناسب برای نمایش آثار و همچنین غنای هنری آثار به ویژه بخش حجمی مفهومی نسبت به سال گذشته حضور بسیار چشمگیرتری داشته است.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته توجه چندانی به بخش هنری نمی‌شد،افزود: مسئولان نمایشگاه باید از دانشجویان و هنرمندان برای بازدید از این بخش نمایشگاه دعوت کرده و حتی اگر لازم باشد تدابیر ویژه‌ای برای بازدید آنها اتخاذ کنند.

معاون قرآن و عترت ارشاد درباره آمار بازدید از نمایشگاه قرآن در 5 روز نخست گفت: به طور عمومی روزهای نخست نمایشگاه به روزهای راه اندازی اختصاص می‌یابد بنابراین طبیعی است که کاستی‌هایی در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد؛ با این وجود مسئولان نمایشگاه پیگیر جدی حل این مشکلات هستند اما به طور عمومی آمار بازدیدکنندگان از ابتدای هفته دوم افزایش قابل توجهی می‌یابد.

حشمتی از اضافه شدن بازارچه و بخش عفاف و حجاب به نمایشگاه بیست و سوم خبر داد و گفت: علاوه بر بازارچه، سالن بخش هنر هم امسال به نمایشگاه اضافه شده و  امکانات آن یکی از استانداردترین سالن‌های نمایشگاهی در تهران است حتی در نمایشگاه بین‌المللی تهران که فضای کاملا برای نمایشگاه طراحی شده هم چنین امکاناتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تنها 30 درصد سالن‌های باغ موزه و باغ کتاب در اختیار نمایشگاه قرآن قرار گرفته است و تنها از 50 درصد امکانات آن در حال حاضر بهره برداری می شود، خاطر نشان کرد: امسال طی فراخوانی  در بخش هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیش از 2هزار اثر در 6 رشته هنری خوشنویسی، هنرهای سنتی، عکاسی، نقاشی و نقاشی‌خط، تصویرگری و هنرهای حجمی به بخش مسابقه  دبیرخانه  هنر فرستاده شد. از میان این آثار درنهایت 350 اثر برگزیده شده و در فضای نگارخانه‌ای بخش هنری در بخش هنری به نمایش گذاشته شده است.

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا 23 تیرماه در باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار می‌شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
بدترین ساعات روز برای نمایشگاه قرآن
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین