عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷
بنابر آنچه در آموزه های دینی تصریح شده عوامل مختلفی می تواند بر اجابت دعا اثرگذار باشد و در این میان راهی هست که خواسته آدمی را به طور حتم مستجاب می کند.
عقیق: ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن بهترین فرصت برای مانوس شدن با کلام خدا و بهره مندی از ضیافت الهی با تمسک به آیات نورانی وحی است؛ از این رو گوشه ای از ثواب ارتباط با خدا مرور می شود.
امام صادق (ع) از رسول خدا (ص) نقل کرده اند که فرمودند: «اهل قرآن پس از پيامبران و فرستادگان خدا در بالاترين درجه آدميان قرار دارند، پس اهل قرآن را كوچك مشماريد و حقوقشان را اندك نپنداريد زيرا در نزد خدا داراى مقامى والا و ارجمند مى ‏باشند.»
صباح بن سيابه از امام صادق (ع) روايت كرده است که فرمودند: «هر كس قرآن را به سختى ياد بگيرد دو اجر خواهد داشت، و كسى كه (فراگيرى) قرآن براى او آسان باشد با نيكوكاران (محشور) خواهد بود.»
همچنین، از امام محمد باقر (ع) روايت است كه فرمودند: «هر كس قرآن را به حالت ايستاده در نماز بخواند، خداوند به هر حرفى از آن صد حسنه براى او مى‏ نويسد؛ و هر كس آن را در حال نشسته در نماز بخواند خداوند به ازاى هر حرفى پنجاه حسنه براى او ثبت مى ‏فرمايد؛ و هر كس قرآن را خارج از نماز بخواند، خداوند به ازاى هر حرف آن ده حسنه براى او مى‏ نگارد.»
سكونى از امام صادق (ع) روايت كرده است كه: «از رسول خدا (ص) سؤال شد: كداميك از مردان بهترند؟ فرمود: آن كه چون فرود آيد، كوچ كند. سؤال شد: اى رسول خدا! او كيست؟ فرمود: آن كسى كه چون از اول قرآن شروع به تلاوت مى‏كند آن را تا به پايان رساند و ختم كند، خواسته چنين شخصى حتما در نزد خداوند مستجاب است.»
و نیز از ایشان روايت است كه فرمودند: «هر كس قرآن را بخواند، بى‏ نياز گردد، و پس از آن ديگر نيازى پيدا نمى‏ كند (و اگر قرآن چنين نكند) هيچ چيز ديگر او را بى ‏نياز نخواهد كرد.»

پی نوشت:
ثواب الاعمال عقاب الاعمال
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین