عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران گفت: طبق احادیث و روایات دینی روزه گرفتن در فصل تابستان سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.
عقیق: حجت‌الاسلام علیرضا کاوه اظهار کرد: بندگی و معنویت در ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده است، چراکه رمضان، تنها ماهی است که در قرآن آمده و اهمیت آن از این نظر که ماه نزول همه کتب آسمانی بوده، بسیار ویژه است.
وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداست البته این مهمانی با مهمانی‌های بشری متفاوت است و چون در مهمانی خداوند روح عبودیت و معنویت جاری بوده، در آن از بندگان با مغفرت الهی پذیرایی می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران اعلام کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تمرین بندگی است و اگر کسی در این ماه مبارک تمرین کند که بنده خدا باشد و غیر از خدای سبحان در برابر دیگران تعظیم نکند، به بهترین توشه رسیده است.
وی اعلام کرد: انسانی که در ماه رمضان خداوند را درست پرستش کند، دیگر خود را تنها احساس نمی‌کند چرا که به جریانی متصل شده است که همه چیز به دست اوست.
کاوه افزود: ماه مبارک رمضان از جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار بالایی نیز برخوردار است به طوری که در این ماه، صله رحم، دستگیری از ضعفا و کمک به یتیمان ثواب مضاعفی دارد.
وی نزدیک شدن به تقوای الهی را بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات الهی دانست و عنوان کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان این فرصت را به انسان داده است که با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش، قبل از اینکه او را محاسبه کنند خود به محاسبه اعمال خویش بپردازد و انسان می‌تواند با دعا و نیایش زمینه صیقل دادن روح از گناه برای درک نورهای رحمت که بر دل انسان‌های موحد و مؤمن می‌تابد را فراهم سازد.
وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا، بهار قرآن، استجابت دعا و آمرزش گناه است لذا همه ما باید از این ماه بزرگ به درستی بهره برداری کنیم.
کاوه با بیان این‌که «در این ماه بزرگ ما انسان‌ها یک وظیفه مهمی داریم» بیان کرد: وظیفه ما در ماه مبارک رمضان این است که قدم به قدم به خدا نزدیک‌تر شویم و گذشته خود را جبران و آینده‌مان را آباد کنیم. اگر کسی نتواند گذشته‌اش را در این ماه جبران کند آینده‌اش آباد نخواهد شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران با بیان این‌که «آبادی آینده در گرو جبران شدن گذشته است» خاطرنشان کرد: خداوند ماه رمضان را فرصتی برای بندگانش قرار داد تا گذشته‌اش را جبران و آینده‌اش را به درستی بسازد.
وی در پایان یادآور شد: برای جبران گذشته باید حق الله را به جا آورد و حق الناس را ادا کرد و در این صورت خداوند نیز احسان و کمک می‌کند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین