عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
پژوهشگر عرصه مهدویت گفت: مجموعه منتخب‌الاثر يكي از آثار ارزشمند آيت‌الله صافي است كه به عنوان منبعي موثق در تحقيقات مهدوي محسوب مي‌شود
عقیق:حجت‌الاسلام علی اکبر مهدی‌پور با اشاره به رويكرد آيت‌الله العظمی صافي به سمت مباحث مهدوي، بيان كرد: اين مرجع تقليد از زمره علمايي است كه دغدغه مهدويت داشته و در زمينه تاليف و تحقيق آثار مهدوي بسيار پركار است.
وي با بيان اينكه منتخب الاثر از جمله آثاري است كه در زمينه مهدوي به عنوان منبع براي تحقيق و تاليف در زمينه مهدويت به شمار مي‌رود، تصريح كرد:حضرت  آيت‌الله صافي گلپايگاني از مراجعي است كه در زمينه مهدويت بسيار پرتلاش بوده به همين دليل بيشترين آثار ايشان براي پاسداري از ارزش‌هاي مهدوي است.
مدرس برجسته حوزه علميه قم با اشاره به زمان تاليف كتاب منتخب الاثر بيان كرد: اين كتابي است كه  حضرت آيت‌الله صافي در دروان جواني به دستور آيت‌الله بروجردي نگاشتند و مي‌شود از آن به عنوان يك منبع موثق براي تحقيق و پژوهش مهدوي ياد كرد.
وي با اشاره به شمار احاديثي كه در اين كتاب با موضوع مهدويت جمع شده است،بيان كرد: اين كتاب در بدو تاليف 800 حديث جمع آوري كرده بود، ولي پي از بازنويسي 400 حديث به آن اضافه شد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین