عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۰۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
در این قسمت، روزنامه نگار آلمانی که به ایران سفر کرده است، با طلبه ای آشنا می شود که روزگاری نه چندان دور فوتبالیستی مشهور و کاپیتان و رفیق صمیمی سیسینیو فوتبالیست مشهور بوده است.

عقیق: دومین قسمت مستند "سفره های نور" امشب از ساعت 23:30 ازشبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

در این قسمت، روزنامه نگار آلمانی که به ایران سفر کرده است، با طلبه ای آشنا می شود که روزگاری نه چندان دور فوتبالیستی مشهور و کاپیتان و رفیق صمیمی سیسینیو فوتبالیست مشهور بوده است.

این فوتبالیست آفریقایی که برای جلب رضایت پدر حاضر می شود حتی به درخواست باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه پاسخ رد دهد، حالا در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل دروس حوزی و تبلیغ در فضای مجازی می باشد.

گفتنی است پس از نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی که سرشار از نکات و دقت‌ها و ظرافتها بود، گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما با همکاری معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در حرکتی قابل تقدیر اقدام به تولید مجموعه مستندی 25 قسمتی به نام "سفره های نور" با محوریت نامه مقام مقام معظم رهبری نمود که داستان این مجموعه مستند بر اساس خاطرات سفر چندی پیش روزنامه نگاری آلمانی به ایران نوشته و بازسازی شده است.

هلمت ویدمن روزنامه نگاری آلمانی است که قبلا در دانشگاه سوربن فرانسه با محمد مستندساز ایرانی هم دانشگاهی و رفیق بوده اند که پس از نامه و دعوت مقام معظم رهبری از جوانان اروپایی و آمریکای شمالی مبنی بر شناخت اسلام از طریق منابع اصیل و بدور از سانورها و تحریفات رسانه های غربی، تصمیم می گیرد به ایران سفر کند تا ضمن آشنایی با سرزمین کهن ایرانی و مردمان متمدن کشورمان، با اسلام و مسلمانان خارج از قاب رسانه های غربی آشنا گردد.

حضور ویدمن در ایران مصادف می شود با دوران تولید محمد و گروهش برای ساخت مجموعه مستندی پیرامون تبلیغ و سبک زندگی، از همین رو ویدمن با این گروه همراه می شود تا علاوه بر بازدید از نقاط مختلف کشورمان، به دنبال پاسخی برای سئوالات و شبهاتی که در ذهن دارد باشد.
مجموعه مستند 25 قسمتی "سفره های نور" روایتگر خاطرات این روزنامه نگار آلمانی به ایران می باشد و عوامل این مجموعه مستند ضمن سفر به جای جای ایران و به تصویر کشاندن فعالیتهای تبلیغی مبلغان و گروهای تبلیغی نمونه به سراغ مردم و برخی کارشناسان نیز رفته اند.

این مجموعه مستند در ماه مبارک رمضان هر شب (به غیر از شب‌هایی که تیم ملی والیبال کشورمان بازی دارد) حوالی ساعت 23:30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین