عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
آیت‌الله نوری‌همدانی:
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: جهت حرکت خود را ستیز با ظالمان و مقاومت در برابر نقشه‌های استعمارگران و زدودن آثار فرهنگی دشمنان اسلام قرار دهیم تا قابلیت زیستن در فضای حکومت عدل اسلامی را پیدا کنیم و بلکه در تأسیس آن سهیم باشیم.

عقیق:آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی علیه‌السلام، یادداشتی نوشته اند که در ادامه می‌آید:

«وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ»(قصص/5)

موضوع انتظار فرج یعنی انتظار ظهور امام زمان(ع) یکی از اعتقادات مترقی و شورگستر ما شیعیان است.

براساس این اعتقاد حکومت،‌ عهد خدایی است و هرگز دست ظالمان به آن نمی‌رسد و شایستگی آن را ندارند، یعنی حکومت از آن امام معصوم است و در عصر غیبت آن حضرت فقط حکومت نایب او مشروع و مورد قبول است.

این اعتقاد و این جهان‌نگری افتخارآمیز و پرخروش موجب شده است که شیعه در طول تاریخ زیر بار حکومت جباران نرفته و هر روزی از حکومت ستمکاران روزگار را «عاشورا» و هر سرزمینی را زیر حکومت آنها قرار گرفته است را «کربلا» بداند.

برای اینکه این مشعل فروزان و حرکت‌آفرین همیشه در جامعه اسلامی برقرار باشد مسئله انتظار فرج و تحصیل آمادگی برای ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) بنا به گفته حضرت پیغمبر اکرم(ص) با فضیلت‌ترین اعمال اسلامی است.

حضرت امام صادق(ع) فرمودند: کسی که منتظر ظهور آن حضرت باشد مانند کسی است که در خیمه آن حضرت و همراه او به سر برده است.

بر این اساس بر ما شیعیان به ویژه ایرانیان که کشور ما الحمدلله از آغاز مرکز پذیرش و رشد و بالندگی فرهنگ و اهل بیت عصمت علیهم‌السلام بوده لازم است که (اعیاد شعبانیه) را هرچه باشکوه‌تر برگزار نماییم و این مراسم را نمودی از عشق و علاقه به پیشگاه آن حضرت بدانیم و به این وسیله انتظار خود را نشان دهیم.

اکنون که شما عاشقان امام زمان(ع) با تنظیم برنامه‌های جالب و برداشتن گام‌های استوار توفیق توسعه به برپایی جشن‌های اعیاد شعبانیه را کرده‌اید لازم است در راه هرچه باشکوه بیش‌تر و پرجمعیت‌تر ساختن آن کوشش بیش‌تری به عمل بیاورید.

بر مردم مسلمان ایران که همیشه در عرصه‌های دینی تعهد و حضور چشمگیر و دشمن‌شکن خود را ثابت کرده‌اند نیز لازم است در این مراسم دینی و شعائر اسلامی با حضور گسترده و رونق‌آفرین شرکت کنند تا قلب مقدس قطب عالم امکان امام عصر(ع) را با این اظهار خلوص و ارادت متوجه خود بگردانند.

با فضیلت‌ترین و مهم‌ترین وظیفه مسلمانان در عصر غیبت امام زمان انتظار فرج است. به این معنا که ما مسلمانان با دل پر از امید به آینده درخشان، چشم به راه مقدم مبارکش باشیم و در راه تحصیل آمادگی برای حکومت عدل جهانی آن حضرت حرکت کنیم و خود و جامعه خویش را از آلودگی‌های اختلاف و شکستن مرزهای قوانین اسلامی دور بسازیم و در راه تقویت و توسعه فرهنگ اسلامی و پیروی از سیره اهل بیت عصمت(علیهم‌السلام) گام برداریم.

جهت حرکت خود را ستیز با ظالمان و مقاومت در برابر نقشه‌های استعمارگران و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و زدودن آثار فرهنگی دشمنان اسلام قرار دهیم تا قابلیت زیستن در فضای حکومت عدل اسلامی را پیدا کنیم و بلکه در تأسیس آن سهیم باشیم.

مخصوصاً جوانان عزیز که حضرت امیر مؤمنان(ع) فرمودند: یاران حضرت مهدی(عج) همگی جوان هستند و در میان آنان جز به اندازه سرمه چشم یا نمک غذا پیر و مسن وجود ندارد بکوشند و با تحصیل شایستگی بیش‌تر در رکاب آن حضرت باشند.

«اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ».

در پایان از همه برگزارکنندگان این همایش و مجمع با عظمت تشکر می‌کنم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

حسین نوری همدانی

12 شعبان المعظم1436


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین