عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
حجت الاسلام پناهیان در مسجد جامع آل یاسین
زیارت قبر اباعبدالله الحسین (ع) فوق العاده سفارش شده ولی یک کلمه بعدش فرمودند زیارت قبر امیرالمؤمنین ثواب اش نسبت به زیارت قبر اباعبدالله بیشتر است به اندازه برتری خود امیرالمؤمنین بر اباعبدالله الحسین (ع)

عقیق: مراسم جشن اعیاد شعبانیه  با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در مسجد جامع آل یاسین ( خیابان خواجه عبدالله انصاری ) برگزار شد .

نکاتی از سخنان حجت الاسلام علیرضا پناهیان را بخوانید ؛

 ـ یکی از درد های بزرگ جامعه بشری که متأسفانه درد بزرگ جامعه ما هم هست، این است که برداشت دقیق و صحیحی از دین وجود ندارد حتی بسیاری از مذهبی ها ومتدینین هم برداشت صحیحی از دین ندارند .

ـ تقریباًً کسی خبر ندارد که تعداد روایاتی که از ائمه هُدی علیهم السلام در تغذیه و بهداشت آورده اند و اُموری که مربوط به طبابت و برطرف کردن امراض بواسطه درک خاصیت های غذاها و گیاهان مختلف است ، تعداد روایات در این باب بسیار بیشتر از روایاتی است که درباره احکام نماز است .

ـ دین یعنی برنامه ای برای درست زندگی کردن که در نتیجه آن آخرت آباد شود .

ـ زندگی نامه بوعلی سینا را بخوانید می گوید مسأله علمی داشتم می رفتم مسجد ، 2 رکعت نماز می خواندم مسأله علمی ام حل می شد ، کسی که هنوز کتاب اش در شرق و غرب عالم مورد استفاده است .

ـ برداشت ما از دین چیست ؟ دین اولین کاری که می کند زندگی را بهتر می کند ، پیری را به تأخیر می اندازد ، آرامش و تعادل روحی انسان را زیاد می کند ، سلامتی را افزایش می دهد ، عقل و درایت و فهم را زیاد می کند ، آدم را مهربان می کند ، نشاط را افزایش می دهد .

ـ شما چه طور حاضرید دینی را قبول کنید که نتیجه ندارد ، دین یعنی مدیریت زندگی در همه ی ابعاد و  آن چیزی که به شکل ملموس باید اثر دین در زندگی ما باشد واقعا زندگی بهتر است .

ـ می دانید چرا یمن را بمباران می کنند ، چرا مؤمنین عراق و شام را دارند قتل عام می کنند ، می دانید چرا با ما اینقدر دشمنی می کنند ، وزیر امورخارجه شان سابقاً می گفت ریشه این ملت را باید خشکاند ، می دانید چرا ؟ چون شما 12 معلم برای مدیریت زندگی دارید ، دستتان به اینها برسد جهان را تسخیر خواهید کرد ، قدرت آن(امامان) است ، قدرت ما انرژی هسته ای مان نیست ، بلکه اهل بیت مان است ، انرژی هسته ای را بهانه کردند و هرکسی با14 معصوم بخواهد ارتباط درست بگیرد به قتل برسانند و نابودش کنند .

ـ آنها با دین ما چرا دشمن اند ، چون دین مارا قدرتمند کرده در اداره دنیا ، چون دین آدمها را خوشبخت میکند .

ـ اشتباه ما این است که برداشت سیاسی ، پزشکی و بهداشتی از دین نداریم ، چرا می خواهند مارا بزنند چون ما اگر اسلام را بفهمیم جهان را می گیریم و در آستانه فهم دین هستیم ، انقلاب اسلامی کردیم که اسلام را بشناسیم إن شاءالله .

ـ خدمت یکی از اساتید رسیدم عرض کردم من به اندازه شما آیات و روایات نخوانده ام ، شما که اشراف بیشتری دارید بفرمایید محبت اباعبدالله الحسین علیه السلام اصلی ترین شاخص مؤمن است یا محبت امیرالمؤمنین علیه السلام ، بلافاصله گفتند محبت امیرالمؤمنین علیه السلام ، بعد توضیح دادند اینکه آدم درباره محبت امام حسین علیه السلام بیشتر برنامه می گیرد ، محرم و اینها ، این اشکالی ندارد ولی اصل محبت امیرالمؤمنین علیه السلام است ، ما با امام حسین علیه السلام شروع می کنیم ولی باید به آنجا برسیم .

ـ زیارت قبر اباعبدالله الحسین علیه السلام فوق العاده سفارش شده ولی یک کلمه بعدش فرمودند زیارت قبر امیرالمؤمنین ثواب اش نسبت به زیارت قبر اباعبدالله بیشتر است به اندازه برتری خود امیرالمؤمنین بر اباعبدالله الحسین علیهما السلام  .


ـ شاخص اصلی محبت امیرالمؤمنین علیه السلام است ، محبت به امام حسین علیه السلام باید مارا به محبت علی ابن ابی طالب علیه السلام برساند .

ـ راهپیمایی اربعین بزرگترین نمایش تاریخ قدرت بشریت در راه اسلام ناب است .

ـ فرمود هرکسی پول دارد سالی دو بار باید برود زیارت امام حسین علیه السلام هرکسی ندارد سالی یکبار را برود .

ـ امام صادق علیه السلام به یکی از دوستانشان فرمودند: شنیدم بعضی از دوستان ما هستند 4 سال کربلا نرفتند گفت آقا خیلی ها اینگونه اند ، آقا فرمودند اینها نمی ترسند عاق پیغمبر بشوند .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین