عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
مدير كل عتبات و عاليات سازمان حج وزيارت خبر داد؛
نام نويسي سفرهاي عتبات ماه مبارك رمضان از امروز پنجشنبه هفتم خردادماه آغاز شد و زايران مي‌توانند با مراجعه به سامانه www.atabat.org.ir و يا مراجعه مستقيم به دفاتر خدمات زيارتي سراسر كشور براي ثبت نام اقدام نمايند و براي تكميل مراحل ثبت نام خود به دفتر زيارتي مقصد مراجعه كنند.
عقیق:محسن نظافتي، مدير كل عتبات و عاليات سازمان حج وزيارت گفت: نام نويسي سفرهاي عتبات ماه مبارك رمضان از امروز پنجشنبه هفتم خردادماه آغاز شد و زايران مي‌توانند با مراجعه به سامانهwww.atabat.org.irو يا مراجعه مستقيم به دفاتر خدمات زيارتي سراسر كشور براي ثبت نام اقدام نمايند و براي تكميل مراحل ثبت نام خود به دفتر زيارتي مقصد مراجعه كنند.
نظافتي افزود: همه ساله در نيمه اول ماه مبارك رمضان اعزام به عتبات به طور موقت قطع مي‌شد و از نيمه دوم رمضان با شيب ملايمي اعزام‌ها را آغاز مي‌كرديم، اما به دليل ۷ روزه بودن ايام سفر زايران نمي‌توانستند در طول اقامت در عراق روزه داشته باشند.
وي اظهار داشت: با توجه به تقاضاهاي مكرر مردم از سازمان حج و زيارت و اداره كل عتبات، سازمان حج و زيارت مصمم شد تا براي سفر زايران به عتبات به گونه اي كه زايران بتوانند در ضمن سفر، روزه خود را نيز داشته باشند، برنامه ريزي لازم را انجام دهد.
مديركل عتبات سازمان حج و زيارت ادامه داد: در برنامه ريزي جديد سفرهاي عتبات به گونه اي اقدام شده كه زايران بتوانند ۱۰ روز را در يكي از شهرهاي زيارتي عراق اقامت داشته باشند و مشكلي براي روزه داري آنان اتفاق نيفتد.
نظافتي در خصوص بسته‌هاي سفر عتبات ويژه ماه مبارك رمضان توضيح داد: در سفرهاي ۱۴ شبه زايران ۱۱ شب را در كربلا يا نجف و ۲ شب را در نجف يا كربلا اقامت خواهند داشت و يك شب را نيز در كاظمين خواهند بود و در برنامه ريزي اين سفر مسائل شرعي زايران براي قصد روزه داري در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: بسته ديگر سفر رمضان ۲۳ شبه است كه در اين سفر زايران ۱۱ شب در كربلا، ۱۱ شب در نجف و يك شب را در كاظمين اقامت خواهند داشت و به زيارت و اعمال عبادي خود خواهند پرداخت.
نظافتي با بيان اينكه اعزام‌هاي ماه مبارك رمضان هم به صورت هوايي و هم به صورت زميني خواهد بود، اظهار داشت: از نيمه دوم ماه مبارك رمضان طبق روال سالهاي گذشته كاروان‌هاي ۷ روز و ۸ شب ايام عادي سال هم مجدداً به عتبات اعزام خواهند شد.
وي بيان كرد: با توافقي كه با طرف عراقي اعم از هتلداران و شركت‌هاي عراقي مجري عمليات صورت گرفته، در هزينه سفر زايران در ماه مبارك رمضان تا سقف ۱۵ درصد كاهش خواهيم داشت.
نظافتي توضيح داد: هزينه سفر دوره ماه رمضان نسبت به دوره مشابه ۷ روز و ۸ شب ايام عادي سال از قيمت مناسبي برخوردار است بگونه اي كه در حال حاضر سفرهاي هوايي ۷ روزه قيمتش حدود يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان (از ايستگاه تهران) مي‌باشد و بسته سفر ۱۴ شبه مشابه حدود ۲ ميليون تومان خواهد بود و هزينه سفر ۲۳ شبه مشابه ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.
وي در خصوص قيمت سفرهاي زميني عتبات در ماه مبارك رمضان نيز گفت: قيمت سفرهاي ۱۴ شبه يك ميليون و ۶۰۰ هزار تومان و سفرهاي ۲۳ شبه دو ميليون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.
مدير كل عتبات و عاليات سازمان حج وزيارت اضافه كرد: در سفرهاي ۱۴ و ۲۳ شبه عتبات بگونه اي برنامه ريزي شده كه حتي الامكان زايران بين دو تا سه شب قدر را در يكي از حرمها باشند و در ضمن براي طبخ غذاي سحري و افطار زايران روزه دار نيز برنامه ريزي لازم صورت گرفته است. در نيمه اول ماه مبارك رمضان بسته‌هاي سفر ۷ روزه ايام عادي سال را نخواهيم داشت.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین