عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
آیت الله جوادی آملی:
آیت الله جوادی آملی در دیدار با جمعی از مسئولان کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی و نیز جمعی از مسئولان شهرستان آمل گفت: امروز جامعه دینی وامدار عالمان ربانی است.
عقیق:آیت الله جوادی آملی در دیدار با جمعی از مسئولان کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی و نیز جمعی از مسئولان شهرستان آمل با بیان اینکه خدمت به جمهوری اسلامی ایران از بالاترین و مقدس ترین خدمات است گفت: علما مرزداران عقیدتی و فکری جامعه بشری می باشند و وجود همین علمای ربانی موجب برکات زیادی برای جامعه و نظام بوده و امروز آموزه های فرهنگ اهل بیت(ع) از جمله فرهنگ شهادت به برکت این بزرگواران زنده و پویاست.

وی افزود: اگر فکر و اندیشه شیعه از طریق همین بزرگان و عالمان ربانی، نشر و توسعه پیدا نمی کرد، امروز جامعه دینی دچار گرفتاری های زیاد عقیدتی و اخلاقی بود و از آموزه های اسلامی و ارزش های دینی و آموزه های جهاد و فرهنگ ایثار و شهادت دیگر اثری نبود.

وی با اشاره به شخصیت علمی و دینی میر قوام الدین مرعشی اظهار داشت: شخصیتهای بزرگی مانند میرقوام الدین مرعشی، جامعه را از خفقان بیرون آورده و توانستند با زحمات خود آموزه های دینی و مکتب حقه تشیع و اسلام ناب را در جامعه ترویج داده و این آثار را زنده نگه دارند.

این مفسر بزرگ قرآن خاطرنشان کرد: باید همواره شاکر زحمات این عالمان ربانی و قدردان آنها باشیم و با گرفتن همایش و کنگره ها نام آنها را زنده نگه داریم. بی شک امروز جامعه دینی وامدار عالمان ربانی است. امروز در مقابل اسلام، دشمنی ایستاده که جنگ های نیابتی را به راه می اندازد و کشوری اسلامی را بر علیه کشوری دیگر می شوراند؛ مانند عربستان که خود را خادم الحرمین می داند اما به نیابت از دشمنان اسلام برعلیه کشور مسلمان دیگر یعنی یمن جنگ به راه می اندازد و دست به برادرکشی می زند. این تحرکات دشمن نشان می دهد که این اهریمنان همیشه و در هر حال به فکر توطئه و فتنه علیه اسلام ناب و انقلاب هستند و هر روز به یک بهانه وارد میدان می شوند.

آیت الله جوادی راه نجات کشورهای اسلامی از توطئه دشمنان را بازگشت به اسلام ناب دانست و اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی منطقه، تعهد و ایمان به اهل بیت(ع) و آموزه های دینی و مکتب اسلام ناب می داشتند و از رهبری مقتدر پیروی می کردند هرگز انقلاب های آنان با شکست مواجه نمی شد. اگر می بینیم انقلاب ایران بعد از 36سال همچنان مقتدرانه به حیات خود ادامه می دهد به برکت مجاهدت عالمان دینی در احیاء مکتب اسلام ناب و مذهب حقه تشیع و نیز وجود رهبری مقتدر است.

این مرجع تقلید بیان داشت: اگر وجود رهبران دینی مکتب امام حسین(ع) سادات و علویون در ایران نبود، قطعاً ما نیز در این کشور با مشکلات زیادی رو به رو بودیم و اگر امروز این جامعه و این مملکت تبدیل به کشور جهاد وشهادت و ایثار شده به دلیل مرزداران عقیدتی است که در همه حال حافظ مکتب اسلام هستند.

آیت الله جوادی آملی در فراز پایانی سخنان خود به رسالت جامعه در قبال عالمان دینی اشاره کردند و اظهار داشت: وظیفه جامعه دینی در قبال عالمان دین این است که سیره و روش آنها را در جامعه به اجرا در بیاورند و در زندگی خود پیاده کنند و تنها از این طریق است که می شود نام آنها را زنده نگه داشت.

کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی در چهاردهم آبان ماه سال جاری در شهر آمل با حضور علما، محققان و مسئولان برگزار خواهد شد.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین