عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از گشایش بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) در سال 95 خبر داد.
عقیق: به نقل از ستاد بازسازی عتبارت عالیات، حسن پلارک در همایش مشترک مسئولان ستاد های بازسازی عتیات عالیات و بسیج وزارت نیرو با اعلام این خبر افزود: طرح توسعه حرم امام علی (ع) موصوم به پروژه صحن حضرت زهرا(س) با 218هزار متر مربع زیر بنا بزرگترین طرح عمرانی مذهبی جهان اسلام است که بخش زیارتی آن در سال 95 به بهره برداری می رسد.
وی در خصوص اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: از سال 81 و با سقوط رژیم منحوس بعث، مردم ولایتمدار ایران توفیق بازسازی عتبات را پیدا کردند.
پلارک افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در همین راستا فعالیت های خود را در دو بخش جذب کمک ها و نذورات مردمی و اجرای طرح های عمرانی سازماندهی کرد.
وی اظهار کرد: در بخش اجرای طرح های عمرانی فعالیت های ستاد به سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی شد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه طرح های کوتاه مدت و میان مدت به بهره برداری رسیده اند تصریح کرد: امروز وارد مرحله سوم یعنی اجرای طرح های مقدسه شده ایم که این پروژه ها جزو بزرگترین طرح های عمرانی جهان اسلام محسوب می شود.
وی در ادامه با اشاره به سخنان مراجع اعزام مبنی بر اینکه مشارکت در امر بازسازی اعتاب مقدسه یک توفیق بزرگ الهی محسوب می شود، اظهار کرد: وزارت نیرو، شرکت های تابعه آن و خانواده پرسنل این وزارت خانه کمک های مالی و غیر مالی زیادی را برای بازسازی اعتاب مقدسه اهدا کردند.
پلارک ضمن تجلیل از این مشارکت ها، مجموعه وزارت نیرو را پیشتاز و سرآمد نهاد های دولتی در امر کمک به بازسازی عتبات عالیات معرفی کرد.
قائم مقام وزیر نیرو هم در این مراسم گفت: احداث نیروگاه حیدریه در عراق یکی از ثمره های مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات و وزارت نیرو است
ستار محمودی افزود: وزارت نیرو در قالب کمک های کارشناسی، فنی، تعمیر و نگهداری، طراحی و مدیریتی اقداماتی را برای احداث تاسیسات آب و برق با مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می دهد.
وی با بیان اینکه پشتوانه مالی تمامی این اقدامات از محل کمک های خود جوش و داوطلبانه مردم و پرسنل وزارت نیرو بوده است، اظهار کرد: این کمک ها تا کنون حاصل بسیار خوبی در برداشته که نمونه بارز آن احداث نیروگاه حیدریه بود که سال گذشته به بهره برداری رسید.
محمودی با بیان اینکه این نیروگاه هدیه جمهوری اسلامی به عتبات عالیات و همچنین به مردم منطقه بوده است گفت: برای اینکه این کمک ها در مدت زمان طولانی پایدار بماند باید همچنان بر مبنای مردمی و خود جوش بودن و بر پایه اعتقاد مردم پایه ریزی شود.
گفتنی است با مشارکت وزارت نیرو و ستاد بازسازی عتیات عالیات، نیروگاه 62 مگاواتی حیدریه در عراق با هدف تامین برق حرمین شریفین به بهره برداری رسیده است.
بخشی از برق تولیدی این نیروگاه به صورت رایگان در اختیار حرمین شریفیین قرار می گیرد و بخش دیگر آن به دولت عراق فروخته می شود.
همچنین تعدادی دستگاه آب شیرین کن برای رفاه حال زائران در مسیر نجف به کربلا نصب و راه اندازی شده است.


منبع:مشرق
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین