عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
استاد قرائتی در همایش تجلیل از خادمان نیمه شعبان؛
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یکی از خصلت‌های خوب مومنین این است که بیشتر به دنبال خدمت کردن هستند نه دنبال شهرت. باید سعی نماییم در برگزاری جشن‌ها و مراسمات از هرگونه تعصب گرایی دوری نماییم.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین محسن  قرائتی در همایش تجلیل از خادمان نیمه شعبان گفت: امام زمان علیه السلام عصاره جهان هستی است و همه انبیاء چشم انتظار ظهور آن حضرت می‌باشند  و برخی از آیات تنها در زمان ظهور حضرت محقق و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: خداوند متعال پیامبرانی را برای تبلیغ دین فرستاده تا مردم را انذار دهند و از انحرافات بیرون بیاورند و بعد این بزرگواران و ائمه معصومین(علیهم السلام) و از جمله حضرت ولی عصر (عج) این رسالت بزرگ را به عهده دارد و این رسالت تنها در قامت این بزرگواران که همنام و مانند انبیاء می‌باشند. تجلی می بخشد.

استاد قرائتی ادامه داد: یکی از دستورات دین این است که هر عملی را که انجام می‌دهیم بهترین عمل باشد و سعی نماییم در اعمال خود و در خدمت کردن به جامعه از هرگونه تعصبات قومی و مذهبی پرهیز شود؛ این گونه تعصبات جز آسیب چیزی را به همراه نخواهد داشت.

این مفسر قرآن اظهار داشت: یکی از خصلت‌های خوب مومنین این است که بیشتر به دنبال خدمت کردن هستند نه دنبال شهرت. باید سعی نماییم در برگزاری جشن‌ها و مراسمات از هرگونه تعصب گرایی دوری نماییم.

وی گفت: مومنین وظیفه دارند برای تبلیغ شعائر دین و ترویج آموزه های دین حتی اگر لازم شد دست به عمل ریا بزنند ؛ یعنی عملی را در یک مکانی از روی قصد انجام دهند تا همه ببینند و با دیدن، مردم جذب این نوع فرهنگ شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور  افزود: متاسفانه مشکل جامعه این است که کارهایی انجام می دهند که رضایت الهی در آن نیست و به اسم خدا انجام نمی‌شود و عمل را از ارزش و اعتبار می‌اندازد.

وی گفت: شهر مقدس قم شهر کریمه اهل بیت(علیهم السلام)  است  و باید بهترین کارها در قم از سوی هیئت‌های مذهبی صورت گیرد و از این لحاظ قم باید نسبت به شهرهای دیگر در امر ترویج دین و برپایی شعائر دین و جشن‌های مهدویت و فرهنگ مهدویت الگویی برای سایر مناطق ایران اسلامی باشد.

استاد قرائتی افزود: مراکز فرهنگی و هیئت‌های مذهبی در قم باید در همه ابعاد اخلاقی، اجتماعی ترویج سنت ازدواج الگویی برای سایر شهرها باشند؛ همانطو که انقلاب از قم طلوع کرد.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین