عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
در تاریخ تلاوت قرآن در کشور مصر قاریان نابینای بسیار زیادی بوده‌اند که با وجود این نقص عضو، اما سرآمد هنر تلاوت در زمان خود شده‌اند.
عقیق:اینگونه نیست که نقص عضو باعث کاهش توانایی افراد شود. افراد بلند همتی هستند که با وجود نبود یکی از حواس اصلی اما در تخصص و هنری خاص، گوی سبقت از بسیاری از افراد سالم در آن تخصص را ربوده و سرآمد همان هنر می‌شوند.
با ورق زدن تاریخ تلاوت در کشور مصر با تعداد زیادی از قاریان مصری آشنا خواهید شد که روشندل بوده‌اند، این جریان به حدی بوده است که استاد دکتر احمد احمد نعینع،‌ یکی از قاریان برجسته مصری در گفت‌و‌گویی گفته بود که در کودکی فکر می‌کرده است که برای قاری شدن باید نابینا بود و زمانی که در محضر استاد مصطفی اسماعیل حضور می یابد پی به اشتباه خود می برد.
مستند حاضر به بررسی و معرفی قاریان نابینای تاریخ مصر پرداخته و اثرگذاری این قاریان برجسته در تاریخ تلاوت را مورد کنکاش قرار داده است.
در این مستند کوتاه، حدوداً پنج دقیقه‌ای بخش‌های کوتاهی از برخی تلاوت‌‌های معروف قاریان نابینای مصر نیز برای استماع علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است و نام هفت قاری نابینای مصری را بیان می‌کند.

دریافت



منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین