عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
بیژن نوباوه به خبرنگار عقیق گفت:
نوکران واقعی امام حسین(ع) باید سیره امام حسین‌(ع) را داشته باشند. امام حسین(ع) هیچ‌گاه با حرکت های تند و افراط گونه به اسلام ضربه نزد و اساس دین را زیر سوال نبرد.

گزارش تصویری یادبود مرحوم مجیدی


عقیق: خبرنگار عقیق در حاشیه مراسم یادبود مرحوم مجیدی، با بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفتگوی کوتاهی انجام داده است. نوباوه ابتدا درباره دلیل حضورش در این مجلس گفت: از اهالی محله امیریه هستم و حاج آقا مجیدی را از نوجوانی می‌شناختم. حقیقتاً خادمی با اخلاص و با آبرو بود. در واقع مردم امروز آمده اند تا از تلاش‌های بی‌وقفه این مرد فوق العاده، مهربان و با اخلاص تجلیل کنند.

نوباوه تأکید کرد: او خانه‌اش را تبدیل به بیت الزهرا(س) کرد جایی که عزاداران می‌نشستند تا روضه حضرت فاطمه(س) را از زبان حاج منصور ارضی بشنوند. مردم ما به واقع قدرشناس هستند و نشان دادند که خادمان اهل بیت چه جایگاهی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که گاهی شاهد برخی هنجارشکنی و افراط‌گرایی در هیئت‌های نسل جدید هستیم، تصریح کرد: نوکران واقعی امام حسین(ع) باید سیره امام حسین‌(ع) را داشته باشند. امام حسین(ع) هیچ‌گاه با حرکت های تند و افراط گونه به اسلام ضربه نزد و اساس دین را زیر سوال نبرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: پیروی از خط سرخ ولایت می‌تواند ما را به سمت اسلام ناب محمدی و سیره ائمه اطهار هدایت کند. همان مسیری که پیرغلامانی همچون مرحوم مجیدی رفتند. امیدوارم جوانان پرشور حسینی که پایه‌گذاران هیئت‌های جدید هستند به این نوع رفتارها و کردارها تأسی کنند.

وی در خصوص این که هیئت ها خاصه مداحان چطور می‌توانند در دام تشیع انگلیسی گرفتار نشوند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مواقع احساس می‌کنیم اسلام، قرآن و اهل بیت داریم ولی کارکردهای آن‌ها را از دست داده‌ایم. چرا که می بینیم برخی از مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) استفاده ابزاری می‌کنند تا به اساس دین ضربه بزنند. تشیع انگلیسی از این راه نفوذ کرده و باید مراقب باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: حرکت‌های تند و افراطی برخی هیئت‌های نسل جدید دقیقاً در راستای تفکرات تشیع انگلیسی است و عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) باید مراقب باشند در دام این اندیشه‌های آلوده گرفتار نشوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین