عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
دبیر همایش دکترین مهدویت اعلام کرد
دبیر یازدهمین همایش دکترین مهدویت با اشاره به حضور 80 مهمان خارجی از 52 کشور در این همایش گفت: اندیشه مهدویت انرژی فوق هسته‌ای در دست شیعه در عالم هستی‌ و رمز وحدت در برابر مکاتب و دیگر ادیان و حتی مذاهب است.

عقیق:نشست خبری یازدهمین همایش دکترین مهدویت صبح امروز (سه‌شنبه 5 خرداد ماه) با حضور حجج اسلام مسعود پورسیدآقایی دبیر این همایش، سیدمحمدعلی موسوی‌نسب مسئول دبیرخانه همایش و فرامرز سهرابی عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن و اصحاب رسانه در سالن مرحوم امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام پورسیدآقایی دبیر یازدهمین همایش دکترین مهدویت با اشاره به اینکه یازدهمین همایش دکترین مهدویت روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی برابر با 10 و 11 خرداد در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز اندیشه مهدویت کشتی امن جهان و منطقه است، در واقع عنوان این همایش «فرهنگ و تمدن زمینه‌ساز؛ راهبردها و راهکارها» در حالی انتخاب شد تا پاسخی به دغدغه فرهنگی مقام معظم رهبری باشد، به گونه‌ای که معظم‌له تأکید دارند فرهنگ اساس هویت جامعه است.

وی با بیان اینکه اندیشه مهدویت ظرفیت‌های فراوانی در عرصه فرهنگ دارد، افزود: مقام معظم رهبری اعتقاد دارند که این اندیشه در تشکیل دولت و تا تحقق تمدن اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد که منجر به حفظ و رشد کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام پورسیدآقایی بیان داشت: اندیشه مهدویت انرژی فوق هسته‌ای در دست شیعه در عالم هستی‌ و رمز وحدت در برابر مکاتب و دیگر ادیان و حتی مذاهب است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه علی رلایجانی رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ علی‌اکبر ولایتی، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، حجج اسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، علیرضا اعرافی رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، محمدحسن ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین اسماعیل احمدی‌مقدم سخنرانی خواهند کرد.

دبیر یازدهمین همایش دکترین مهدویت با بیان اینکه 4 کمیسیون در حاشیه برگزاری این همایش برگزار می‌شود، اظهار داشت: این کمیسیون‌ها از سوی دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه دفاع ملی، دانشگاه قم و مؤسسه آموشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اداره می‌شود که در هر کمیسیون 16 مقاله مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیش از 80 نفر از 52 کشور جهان مهمان این همایش هستند که از این تعداد 13 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، همچنین بیش از یکصد مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است و در مراسم افتتاحیه از 22 مهدی‌یاور تقدیر می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی و یکی از رزمندگان انصارالله یمن به نمایندگانی از این مبارزان مهدوی‌یاور نام برد.

حجت‌الاسلام پورسیدآقایی همچنین از رونمایی پنج کتاب مهدوی در یازدهمین همایش دکترین مهدویت خبر داد و گفت: کتاب‌هایی نظیر «حدیث حضور»، «رویکرد تطبیقی به پایان تاریخ»، «آخرین انقلاب، انقلاب آخر»، «از تبار دجال» و «آینده‌نگری الهی» در پایان مراسم افتتاحیه رونمایی می‌شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین